Haaper som han kaller seg på her, synes det var for j..vlig at jeg brukte så lang tid på å handle meg T3 at han fasiliterte ett bytteprosjekt med min gamle Disco med en annen bruker på forumet som gikk over 2,5 mnder og etter at han hadde vært ett par turer avgårde med discoen på prøveskilter, kom denne trillende inn på gårdsplassen fredag kveld:

"Fula kassan" er vel ett høvelig arbeidsnavn inntill videre. Den er en 86 Caravelle Syncro med 1,9TDK, diffsperrer foran og bak, full bredde seng, stort, gampeschwært soltak og litt ymse biter fra av dette og hint av tidligere varianter (antagelig minibuss og campinginnredning ved en eller annen korsvei) samt en skikkelig støgg rullemalt finish. Den virker tight og fin, noe skjøterust og to rusthull i stigtrinnene foran men teknisk grei til å ha nærmere 400K på klokka.
Bildet er tatt lørdag formiddag før første vask. Som ble etterfulgt av andre og tredje vask på Søndag, før den endte opp med å se sånn nogenlunde ut etter å ha blitt skrubbet med kraftvask og piasavakost, hvilket fjernet det aller meste av møkka og litt av "lakklaget":

Bilen er VE registrert og er såvidt jeg har skjønt, vært en buss som har vært i forumskretsen en stund. Jeg er intressert i å høre fra folk som kjenner doningen og historikken rundt den.
Den er litt ruskete å finne/legge inn gir på, men det er forhåpentligvis bare justeringer. Blir vel endel preventivt vedlikehold med Jotun treolje, en stor service, muligens litt fifling med giroverføringen, hvis Bentley dukker opp i postkassa og eventuellt å prøve å finne tak i ett sett med 15" felger og brukbare sommer/terreng dekk ila uka.
De dekkene som sitter på bilen nå er passe ferdige og 15" vinterdekkene som fulgte med er pigga og har snaut gått en sesong, så de får ligge til det er på tide å legge om. Utover dette er planen å kjøre bilen endel og skaffe meg erfaring med typen for så å begynne restaurering/optimaliseringsarbeid på vårparten.
Litt merkelig å være uten ett eller annet Sollihull produkt for første gang på ca 15 år, men det får heller være da jeg er ettertrykkelig utbrent på Land Rover merket for øyeblikket.