Caravelle synco prosjekt

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
Fridtjov
Car: t5

Caravelle synco prosjekt

Post by Fridtjov »

Image

Ny på forumet med ny innkjøpt T3 syncro, legger ved et bilde hvordan bilen var da jeg hentet den.
Jeg har tidligere vært aktiv med luftavkjølt VW, men dei senere årene har drevet med audier fra 80-90 tallet med 5 syl motorer og turbo.

Jeg har mange VW og audier stående/alfor mange prosjekter.

T3 ble kjøpt inn for å ha som bruksbil da jeg trenger litt plass og må ha drift på alle hjul :D

Bilen har stått i mange år etter at gjengene ble dratt ut av blokken ifm topp pakning skifte.

Planen er å montere en 1,9 motor i denne, jeg har en tdi motor liggende uten jerne osv.
Vurdere å montere denne i, men hvordan er det å montere 1,6 diesel pumpa og turbo osv. fra 1,6 en ?

Videre har jeg ønske om å bygge om bilen til 16" samt ny lakk (men den ble nå noe bedre etter vask), men må få bilen kjørbar første omgang.

mvh
Fridtjov
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Re: Caravelle synco prosjekt

Post by narle »

Hei og velkommen!Syncro er moro.Det går fint å sette inn 1,9td.Du må flytte over alt fra 1,6td og noe småting må tilpasses.Bunnpanne,oljepumpe,motorfester,reimhjul,svinghjul,clutch,innsug og eksos med turbo,dieselpumpe 1,6 som må justeres opp,eksos og vannstusser.Nålelager må monteres i veiva der giraksel går inn da 1,9 ikke har den(som regel).
Lykke til og bare spør mer.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
VonZu
-
-
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2

Re: Caravelle synco prosjekt

Post by VonZu »

Denne gikk meg hus forbi. Gratulerer med strøken syncro og velkommen til forumet! :mrgreen:
Post Reply