Jeg regner med at dette er en Kombi og da må den registreres om til personbil, da kan du enten flytte veggen bakover, men da er den fremdeles ikke brukbar til camping, eller du kan montere inn RnR sete som sikkert er det mest aktuelle. De beltene du har, er nok ikke E-merket, noe de må være, MEN for ca 1år siden snudde Biltilsynet litt på det, så i alle fall Minibuss med belter kunne bruke de gamle beltene når seter ble fjernet for å få den nedregistrert til personbil. Om dette går på en ombygning fra kombi er jeg ikke sikker på. Uansett skal de ytterste setene ha 3punkts, mens det i midten kan ha bare hoftebelte. Festepunkt for 3 punkt oppe på veggen er det bakerste feste til kombiveggen. Det finnes flere løsninger for RnR seng, dette er det (nest)enkleste og billigste:
http://www.justkampers.com/shop/rock-an ... 11561.html Dette løfter setet 16cm opp når den er slått ut som seng og du får et fantastisk rom oppå hele motorkassen til f.eks campingutstyr Det finnes også en løsning som ikke løfter opp. og noen store klumper som koster nærmere 3000kr+ frakt.
Når det gjelder batteri så lages det ikke campingbatteri som passer under førersetet, annet en et veldig lite, maks mål på batteri er 315x175x175mm men vi er mange som har batteri med høyde på 190mm. Tar man av dekselet og bare har et tynt teppe, går det akkurat under setet. Jeg kjøpte et på Biltema til ca 1500kr med 4 års garanti i sommer. Doka 84 hadde funnet ut at Gult optima batteri som lå på siden akkurat gikk under setet, så det er et par alternativer, men med en etterspørsel på "bare" 25.000 batterier i året i denne størelsen så er det ingen som lager det. For å koble det opp anbefales dette settet:
http://www.justkampers.com/shop/dual-ch ... 10520.html
De Toyota Varebilene du leste om er akkurat det, ulovlige varebiler. du vil ha et lovlig kjøretøy.
Ellers skader det ikke med hvor man holder til i avataren og har du lyst til å diskutere innredning med noen som har litt peiling så er det minitreff på Marche, ved Shell i bunn av lierbakken annen hver mandag kl19. Neste treff er 29.10
Lykke til