taklyset foran gløder svakt når mobilen henter signaler...
(altså når mobilstøyen dukker opp i stereoanlegget..)
mobilen ligger normalt i passasjersetet når eg kjører..
noen som har opplevd dette?
er det rareste eg har opplevd med denne bilen

Strøm er strengt tatt kun elektroner som beveger seg mellom to poler. I en bil hhv pluss og minus, men da fra minus mot pluss. De går som el følge potensialforskjell mellom nevnte poler. Samme i en telefon, bare mindre skala.dewalter wrote: Strøm er noe rare greie som kan bevege seg både hit og tid.

Jepp, du vil kunne måle med bra utstyr, og det kan påvirke elektroniske kretser. Men du får ikke ut nok effekt av denne påvirkninga til å få lys i ei lampe.bjørn53 wrote:Alle ledninger i bilen din plukker opp elektromagnetisk støy fra omgivelsene. Det medfører at det konstant går små strømmer rundt i bilens nett. Signalet fra en mobil telefon vil du normalt ikke kunne se, men du vil kunne måle det. På en dårlig skjermet bilradio vil du kunne høre støyen fra en mobil som er i nærheten.

Lysrør som begynner å gløde har jeg hørt om. Tv som vil henge på vegge uten kabeltilknytting er snart en realitet. Ladestasjoner hvor bilen bare trenger å stå over et spole som ligger i bakken har jeg hørt om. Tannbørster som står i en holder med bare elektromagnetisk kobling.Neergård wrote:Jepp, du vil kunne måle med bra utstyr, og det kan påvirke elektroniske kretser. Men du får ikke ut nok effekt av denne påvirkninga til å få lys i ei lampe.bjørn53 wrote:Alle ledninger i bilen din plukker opp elektromagnetisk støy fra omgivelsene. Det medfører at det konstant går små strømmer rundt i bilens nett. Signalet fra en mobil telefon vil du normalt ikke kunne se, men du vil kunne måle det. På en dårlig skjermet bilradio vil du kunne høre støyen fra en mobil som er i nærheten.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

kanskje detsolrikioo wrote:Et tema for åndenes makt?

prøv å se sammenhengen med mobilen du og da, så er jeg ikke aleine om å bli galen.. he heSløkkas wrote:Er det derfor det kommer svakt lys i lampen av og til!
Jeg som har feilsøkt alt mulig rart, uten å finne noe som helst gale!

Der er snakk om forskjellige former for stråling her da. Lading i umiddelbar nærhet foregår vha et kontrollert magnetfelt. Overføring over lengre distanser blir noe helt annet. Det som telefonen stråler er ikke det samme. Ikke i det hele tatt. Og de watt den stråler må du huske den stråler i alle retninger. Dermed får du relativt lav effekt i de punkt den skulle treffe ei lyspære.bjørn53 wrote:Lysrør som begynner å gløde har jeg hørt om. Tv som vil henge på vegge uten kabeltilknytting er snart en realitet. Ladestasjoner hvor bilen bare trenger å stå over et spole som ligger i bakken har jeg hørt om. Tannbørster som står i en holder med bare elektromagnetisk kobling.Neergård wrote:Jepp, du vil kunne måle med bra utstyr, og det kan påvirke elektroniske kretser. Men du får ikke ut nok effekt av denne påvirkninga til å få lys i ei lampe.bjørn53 wrote:Alle ledninger i bilen din plukker opp elektromagnetisk støy fra omgivelsene. Det medfører at det konstant går små strømmer rundt i bilens nett. Signalet fra en mobil telefon vil du normalt ikke kunne se, men du vil kunne måle det. På en dårlig skjermet bilradio vil du kunne høre støyen fra en mobil som er i nærheten.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Det går å overføre energi gjennom lufta men ikke store mengder energi. Og det går ikke å overføre den langt.
Om trådstarter opplever at ei pære lyser svakt i nærheten av en mobiltlf så er det faktisk mulighet for det. Trur jeg.

Dette er ikke noe problem for deg tror jeg. Problemet med støy som induseres på elektriske kabler kan minskes med ferrit støyfilter som klampes rundt kabler og demper støy. http://www.cableworld.no/diverse/kabel- ... -10-mm.asphenning wrote:noe jeg bare må leve med dette da eller?
har først lagt merke til det etter jeg byttet til iphone btw..