vanskelig å starte når bilen står i oppoverbakke
vanskelig å starte når bilen står i oppoverbakke
Vanskelig å starte når bilen står i oppoverbakke. Bilen står vannrett starter den med det samme.
Re: vanskelig å starte når bilen står i oppoverbakke
er det 1,9tdi?
-
Stian Bø
- Car: T5 Multivan
- Phone: 91131113
Hei du kan prøve å ha disel lokket laust, skru de ein eller to runder inn,å fyl alder opp med disel til de renn ut,da fyll ein vakum systemet med disel å da kan ein få slike problemer.Da må du inn md bilen så dei kan tømme for disel å bytt eit filter.
Eg har net hatt de samme med min, de blei verre, til slutt sto eg å kinna til olje trykk lyset kom, men på min va de ikkje dei tinga eg har nevnt, etter fleire runder på verksted sjekka dei trykket på disel dysene, de dei fant ut va at 2 dyser va lause å hadde laga masse spor i konen, så de blei ein ny topp til heile 70000kr, så ta ein tur på møller eller Berge & co for ein sjekk.
Eg har net hatt de samme med min, de blei verre, til slutt sto eg å kinna til olje trykk lyset kom, men på min va de ikkje dei tinga eg har nevnt, etter fleire runder på verksted sjekka dei trykket på disel dysene, de dei fant ut va at 2 dyser va lause å hadde laga masse spor i konen, så de blei ein ny topp til heile 70000kr, så ta ein tur på møller eller Berge & co for ein sjekk.
Stian Bø
Multivan 2004 174 Hk
Multivan 2004 174 Hk
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Vanskelig spesielt når det er lite diesel igjen på tanken?kjelrub wrote:Vanskelig å starte når bilen står i oppoverbakke. Bilen står vannrett starter den med det samme.
Det er helt normal pga. når det er lite diesel igjen så klarer ikke pumpa suge til seg når bilen står i oppover bakke fordi dieselen ligge i bak kant av tanken og utløpet til pumpa ligger i front av tanken [tror jeg]
Prøv å parker i nedover bakke og se om samme symtomene gjentar seg da.
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Har no skiftet div slanger.Til ingen nytte. Bilen starter med det samme når den står i nedover bakke.Det e det samme om det er full tank eller det er lite disel på tanken. Har også prøvd å sette gjennomsiktige slanger fra diselfilter til pumpa og retur slangen til filteret. Resultatet ble at det kommer luft i diselen fra returslangen til diselfilteret.Bilen ryker enn del svart når den starter.
Yes Yes no e bilen fiksa.Oppdaga at en liten tilbakesagsventil som sto på returfordelerrør var defekt.Den lot seg ikke å kjøpe. Man måtte kjøpe hele greia. Fikk kjøpt mæ en tilbakeslagsventil som hva beregnet til disel slanger. Bilen starta med det samme selv om bilen har stått i oppoverbakke i legnere tid -10gr.
Hei! har samme problem med min bil.... hvor står denne ventilen og hvilke type kjøpte du? 
-
RogerP
- Car: T5 Multivan 2,5 Tdi 131 hk
- Phone: 41413360
Noe som hvem hvor denne tilbakeslagsventilen sitter? Eller har tips om hvor eg kan få tak i.
-
stianwang
- -

- Car: Transporter T5
- Phone: 91730074
er det noen som veit kor denne ventilen er eller kor du kan sette inn ein for og bli kvitt dette problemet? min er og sånn att viss den står i litt opper med front er den treigstartet men viss den står nedover er det ingen problem, er ikkje mykje helling som skal til heller, har byttet dyse tetninger pga kom diesel i olja trudde først det va samme feil men det virker som det er noe annet som gjør att den er treigstartet
-
RogerP
Vil tro han snakker om ein ventil som er innebygd i dieselrailen/dieselfordeleren. Fåes ikkje løs må bytte heile driten til den pene sum av 3800 eller 11tusen ferdig montert. Snakket med Møller i går angående tilsvarende feil i går. Denne ventilen skal holde trykket i railen mens bilen står parkert, vist den feiler må vi kjine opp trykket i railen for å få start. Men forstår ikkje heilt hvordan dette påvirker hvordan ein parkerer.
-
stianwang
- -

har du og dette problemet? må jo ligge i høgtrykks pumpa dette då? går jo bare to slanger ut fra filteret inn ein ned på toppen og ein inn på høgtrykks pumpa og videre ned til toppen, er jo sjukt lite forsjell på oppover eller nedover med fronten som skal til for om den fyrer med eingang el om eg må file 0.5minutt , er det og sette på tebakeslgs ventil mellom høgtrykks pumpa og toppen som er greia så trykket ikkje forsvinner? ligger den orginal ventilen inni den pumpa då?
-
RogerP
Min er vanskelig å starte vist den står fem- seks timer og spesielt ved front opp. Pumpa mi er byttet uten bedring. Det som Møller nevnte for meg er railen som står i toppen som begge slangene ender opp på. Delenr 070133317 C kalt drivstoffordeler. Kommer til å prøve å bytte på min iløpet av vinteren. Men ser ikkje hvordan dette påvirkes av front opp eller ned. Men min blir tungstartet uansett vist den står. Får ikkje diesel i olje eller noe sånt. Og glødeplugger er nye.
-
stianwang
- -

eg har funne tegninger på diesel systemet, ser ut som det sitter ein tilbakeslags ventil i høgtrykkspumpa og ein i den railen men det er ein struping med tilbakeslag på returen, virker som det skal vere eit lite overtrykk på retur fra dysene,
-
RogerP
Er det mulig å få ein kopi av tegningen?
-
stianwang
- -

finner du ut noe om din'? føler min er blitt verre nå. må stå med fronten litt nedover eg nå forr att den ikkje skal vere skam treig og starte, eg veit att glødinga mi ikkje virker men skulle ikkje vert verre i opover bakker/flat for det,
-
RogerP
Ble far igjen for tre og halv uke siden så er begrenset hvor mye eg får gjort om dagen. Er mest forskning på dataen for å prøve å finne ut hvordan eg skal angripe bilen når eg får tid.
No har æ fått motor i orden. Tilbakeslagsventilene Virket ei stund.Det kom etter hvert enn del svart/grå fra motoren. Det luktet mye uforbrent diesel. Hele Feilen ligger i Toppen. Feilen e der innsettingen hullene til dysene.Dysene er settet fast med en skrue, dermed etter ei tid vil dysene vibrere og lage store utgravninger i toppen. Se bildet.TOPPEN MÅTTE Æ KJØPE NY. Dysene hva litt slitt, men klarte meg med å kjøpe nytt rep sett til dem.(o-ringer og kopperskive).

Har testet bilen stund og alt er vel og bra no.

Har testet bilen stund og alt er vel og bra no.
-
RogerP
Klarer ikkje heilt å se sammenhengen med utgravningene og at tilbakeslagsventil trikset skal ha fungert ei stund. Klarer heller ikkje se sammenheng med at den skal være vanskelig å starte med fronten opp vist dysene er løs og lager utgravninger. Men ingen ting er bedre enn at du har fått bilen tipp topp. Er det lov å spørre hva ein topp koster?
Når det skjer utgravinger i dyse hullene blir det luft i diesel systemet.At bilen er vanskelig å starte i oppoverbakke, kan æ ikke svare på.Kansje være at det blir enn annen trykk på diesel rørene.Har også skiftet alle o-ringene på Returfordelen.Tilbakeslagsventilene virket i enn vis grad i begynelsen etterhvert ble verre. Toppen ble kjøpt hos Nordic Motor Moan i Målselv.Veldig go service av dem.Toppen og kamaksen,topppakning og slipesett kom på 25000,- Demotering gjorde æ selv.Montering av topp fikk æ Sulland i Tromsø. Sulland gjorde en veldig go jobb. 
-
stianwang
- -

dritt patent på dei dyse greiene der
Dårlig patent ja.. Hvis du ryker på ny topp osv anbefaler jeg deg en tur til tyskland istedenfor feks Nordic Motor.. Jeg var å hentet ny/ooverhalt blokk og topp for 24000kr i høst.. Tilsvarende hos Nordic var 50 000kr...
2006 VW Transporter TDI 4motion
-
trion
- Car: 07 Transporter 2,5 TDI, Polo 6N2, Nissan 200sx S14
Vet om en som har kjøpt fabrikksny topp fra Sverige for 12 000kr. Møller ville selge ny topp med nye pumpedyser for 50 000 + montering.
Hei,
Har samme problem med min 2004 2,5 Multivan.
Møller anbefaler å montere overdimensjonerte oringer, som vil tette lekkasjen i dyseinnfestingen.
Jeg er usikker på hvor lenge og om dette løser problemet.
Føler bilen har brukt litt kjølevæske i det siste, uten at det er tegn til vann eller økt nivå i oljen.
Heller ikke diesellukt av oljen.
Spørsmålet er om det er like greit å ta turen til Tyskland og få ny topp?
Oppdatering:
Møller sier de har sjekket at det ikke er vann eller diesel i oljen. Heller ikke olje i kjølevannet.
Når de blokkerer returslange på diesel starter bilen som en kule. De anbefaler fortsatt skifte av o-ringer, men som de sier "kan ikke garantere noe".
Jeg spør om de har erfaring med slike oringer og det er visst gjort 1 gang tidligere, og den bilen har gått i 3 mnd uten problem. Ikke store referansen egentlig
Bilen er gått 160' og det er ofte da dette problemet kommer sier de.
Hva mener dere? Prøve pakninger, eller ny topp (i Tyskland)? Driver å sjekker pris på toppbytte i Tyskland. Koster 9.000,- å skifte disse oringene.
Har samme problem med min 2004 2,5 Multivan.
Møller anbefaler å montere overdimensjonerte oringer, som vil tette lekkasjen i dyseinnfestingen.
Jeg er usikker på hvor lenge og om dette løser problemet.
Føler bilen har brukt litt kjølevæske i det siste, uten at det er tegn til vann eller økt nivå i oljen.
Heller ikke diesellukt av oljen.
Spørsmålet er om det er like greit å ta turen til Tyskland og få ny topp?
Oppdatering:
Møller sier de har sjekket at det ikke er vann eller diesel i oljen. Heller ikke olje i kjølevannet.
Når de blokkerer returslange på diesel starter bilen som en kule. De anbefaler fortsatt skifte av o-ringer, men som de sier "kan ikke garantere noe".
Jeg spør om de har erfaring med slike oringer og det er visst gjort 1 gang tidligere, og den bilen har gått i 3 mnd uten problem. Ikke store referansen egentlig
Bilen er gått 160' og det er ofte da dette problemet kommer sier de.
Hva mener dere? Prøve pakninger, eller ny topp (i Tyskland)? Driver å sjekker pris på toppbytte i Tyskland. Koster 9.000,- å skifte disse oringene.