Webasto...for ørtende gang.

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
KG kjøtt og diesel
Car: T5 7h, 2009
Phone: 95186984

Webasto...for ørtende gang.

Post by KG kjøtt og diesel »

Jeg får ikke kontakt med webasto controlmodul. Er vag-com bruker på 6 året,.... har studert alle trådene på webasto her inne, men finner ingen tråd på kontakt problem med webasto controlmodul.
Har trippel sjekka alle sikringer(også de under batteriet), feilsøkt jordingsfeil, og sett på kontakter på selve webastoen,alt virker som det er i orden.
Går inn med vag-com på pgr. 18 (aux. heater), ingen kont...., hvis jeg går inn på climatronic (08), får jeg også der opp dette når jeg tester for feilkoder..., noen som har tips?
Min T5 er sen 2008, 174 hp.
rl

Re: Webasto...for ørtende gang.

Post by rl »

ikke kontakt med webasto er som regel def sikring.... el def styreenhet i webasto...
KG kjøtt og diesel

Takk rl, regna med det :(
Er det normalt att styreenheten til webasto`n går fyken da....(noen her som har hvert borti det før),er jo sjelden en styreenhet ryker, i hvertfall på andre systemer.
Har elektrodiesel(webasto) verkstedene eget system som de kan koble rett på? Møller har jo aldri hvert kjent forå være superflinke på webasto el. ebersp.
Noen som vet hvor arb.rele`et til webasto`n sitter?
Takknemlig for alle svar :)
Tom Bringsvor
-
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Post by Tom Bringsvor »

KG kjøtt og diesel wrote:Takk rl, regna med det :(
Er det normalt att styreenheten til webasto`n går fyken da....(noen her som har hvert borti det før),er jo sjelden en styreenhet ryker, i hvertfall på andre systemer.
Har elektrodiesel(webasto) verkstedene eget system som de kan koble rett på? Møller har jo aldri hvert kjent forå være superflinke på webasto el. ebersp.
Noen som vet hvor arb.rele`et til webasto`n sitter?
Takknemlig for alle svar :)
Tror ikke man kan lese av feilkoder til Webastoen via vag-com.
Dieselelektroverksteder med respekt for seg selv har utstyr til dette.
Tror ikke det er noe "arbeidsrelé" når strømforbruket ikke er mere en 30..40 Watt.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
rl

Post by rl »

ikke noe problem og lese feil koder med vag com adresse 18...men vist webastoen ikke har strøm så får man ikke kontakt med den...mulig det er sikring sc 29 på bilen din...mål om det er strøm på den.. ikke bare se på den.. evntuelt mål ved vebastoen om det er noe som helst strøm der..jeg har ikke noe strømskjema hjemme..
bjisaksen
Car: T5 2007 2.5 tdi 4motion
Phone: 40494000

Post by bjisaksen »

Jeg har også problemer med kontakt med Webastoen, det rare er at min starter når den er resatt, men stopper etter ca 1 minutt... Og vifta går stort sett hele tiden... Mistenker både brennkammer og hovedkort :-(
Pickupman
-
-

Post by Pickupman »

På min Multivan 05 har de lagt et fjerde sikringsbrett under førerstolen. Har du evt sjekket der?
Mvh Pickupman
KG kjøtt og diesel

Hei
Takker for flere svar...
Alle sikringer jeg så langt har funnet er hele, også de under setet. Hvis jeg tar ut/setter inn den 40amp.,
under sete så hender det brennkammervifta starter/lever sitt eget liv :?
Men fant i dag en mgt. irra kontakt på webasto kontr.panelet i taket :o Denne skal nå gjøres rent.

-Er det noen der ute som har ett kontrollpanel til anlegget bak i bilen til salgs? Mitt sitter i taket..
Vifte/varmesystemet bak er helt dødt, og displayet har fått seg en smell..(helt sort)
Pickupman
-
-

Post by Pickupman »

KG kjøtt og diesel wrote: Men fant i dag en mgt. irra kontakt på webasto kontr.panelet i taket :o Denne skal nå gjøres rent.

Hvordan fikk du ut denne?
Mvh Pickupman
KG kjøtt og diesel

Hei Pickupman

Webasto kontr.panel i taket har to klips i forkant, men en liten trekker i mellom og vips så var det nede. El.kontakten har dobbel låsing, dra det røde klipset bakover først, så ett klips under på kontakten som må vippes/dyttes på.
Jeg måtte fjerne to pinner og lodde på to nye, men det hjalp meg ikke stort!
Begynner å nærme seg en tur til et spesialverksted på Webasto! :twisted:
KG
Post Reply