Etter bare 5.000km plages jeg nå med at mansjetten løsner, slik at drivknuten er ubeskyttet. Oppdaget det raskt, og er slett ikke avhengig av bil hver dag, så knuten har så langt klart seg bra. Første gang den løsnet fikk jeg samme verksted til å fikse det - som reklamasjon.
Ei uke senere var jeg på lokalt Mekonomen-verksted ifm. annen rep. og da oppdaget de at mansjetten var løs igjen - og festet den med ny original klemme. (Ikke de som skiftet knute/mansjett første gang) Men dritten løsnet for 3. gang like etter, og da fikk jeg Mekonomen-verkstedet til å undersøke saken mer nøye. De fant ikke noen direkte feil, men gjorde vel rent, sjekket mansjett, festet denne på nytt og testet med prøvekjøring og fullt rattutslag. Det var i går.
I dag, etter 3 kilometers kjøring, var mansjetten utrolig nok løs igjen. Høyre siden er helt fin, bare den på venstre som er en plage. Stoler forsåvidt på Mekonomen-verkstedet, for der jobber flere som har fartstid fra Møller og erfaring med VW. Men setter veldig stor pris på om noen av dere har noen tips på hva dette kan være.. hvorfor den ikke holder seg på plass? Klemringen skal visstnok festes med et visst moment, ikke for hardt eller for løst, sa de på Mekonomen. Kan det være at jeg har fått feil mansjett fra Møller?
Takknemlig for alle svar