Gybs Multivan 2,4D Syncro lang

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
bgyberg
Car: T4 2,4 syncro 98

Gybs Multivan 2,4D Syncro lang

Post by bgyberg »

Dette er bilen

En 98 mod multivan 2,4D syncro

Har hatt bilen i en uke nå, og er kjempefornøyd med plassen og gleder meg nesten til glatt føre.
Dette vil være hundebilen min, da jeg har 3 hunder og kjører endel med hundehenger i tillegg.
Dette har jeg gjort ila uka
Bytta bremserør på verksted, de sprakk jo idet jeg rulla inn på gårdplassen min hjemme for første gang, men det er greit skjønte at det var litt ugghh med bilen. De sprakk jo selvfølgelig der røravgår opp under tanken, så det var nok litt jobb, men fikk en grei pris.
Det jeg har gjort selv ila uka var å bytte bremser bak, var en helvetes jobb når man ikke har rett utstyr og ligger under bilen på singel. Fant ut av hvorfor tidligere eier ikke hadde gjort det ,da en av boltene på klaven til bremseklossene nesten var runde.
Men etter 3 timer og innkjøp av propanbrenner på clas ohlson samt rå maktbruk kom den av med et gledeshyl ifra undertegnede.
i tilllegg til dette var en av pinnene til caliperen rusta fast men det ordna seg etter en runde med stålbørste på drillen og grease-
Dagen idag har gått med på å bytte bremser fremme, både skiver og klosser, begge deller var ikke utslitt med vibrerte som F ved bremsing.
Idag fikk jeg også byttet vakumpumpa( takk for fine guider på forumet). men enkelt var det ikke.
Ikke fordi det var vanskelig iseg selv, men når nok en rundt mutter dukker opp og det ikke akkurat var enkelt å komme til den ifra undersiden gikk det sanndelig 2 timer der også.
Men bremsene ble gode som gull etterpå Soo far so good

Neste prosjekt er å få tatt alle reimene inkl regreim og vannpumpe, har en mekaniker kompis som skal hjelpe meg, blir bra

Selv skal jeg få sandblåst bilen under og sveist et rusthull i en innerkanal samt tectylere hele bilen både med tynnstoff og tykkstoff.

Det jeg er litt i tvil om er om jeg skal kline til med en hellakering, da bilen trenger det. Bilen har endel sår i lakken og påbegynende rust samt noen bulker. tenkte evt å ta den slik at den ser OK ut.
Bilen skal jo være en bruksbil.
Skal få lagt ut noen bilder
vw t4 caravelle 94 2,4D
vw t5 Mulitivan 06 2,5 tdi 174hk 4motion seikel
vw t4 multivan 04 hevetak 102hk
vw t4 multivan 98 2,4 D syncro lang
bgyberg
Car: T4 2,4 syncro 98

Re: Gybs Multivan 2,4D Syncro lang

Post by bgyberg »

Image

gobørsa