Hvor varmt er det mulig å få det inne i bilen dersom alt fungerer som det skal?
Jeg har en 81mod. buss altså stort areal å varme opp.
Det er montert Eber, men det er et Aber... den klarer ikke å tine frosne fingre. Det røyker og lukter ille om eberen kobles på. Må sitte med varmedress lue og hansker i bilen om jeg kjører bilen på andre årstider enn om sommeren.
Tidligere biler: Boble, Ascona. Ascona, Ascona, Ascona, Renault 19, Megane Classic. Accord. Volvo 240, Volvo 760 Trabant P 601 65 mod. , Caravelle 88 mod, Combo.05, Boble 68 mod.
mek wrote:Hvor varmt er det mulig å få det inne i bilen dersom alt fungerer som det skal?
Jeg har en 81mod. buss altså stort areal å varme opp.
Det er montert Eber, men det er et Aber... den klarer ikke å tine frosne fingre. Det røyker og lukter ille om eberen kobles på. Må sitte med varmedress lue og hansker i bilen om jeg kjører bilen på andre årstider enn om sommeren.
Hvis det er den store orginale BA6 eberen du har, skal det være mulig å oppnå tilnærmet badstutemperatur i bilen hvis alt er i orden.
Jeg hadde i min studietid en '82 luftbuss som dagligbil. Denne hadde original Ebersprächer som fungerte. Det var aldri noe problem med at det ikke ble varmt nok i bilen, snarere tvert i mot! Dette til tross for innlandstemperaturer på ned imot -30c vinterstid. Jeg brukte denne som campingbil hele året, og hadde aldri problemer med at det ikke var varmt nok. Eberen ga adskillig mer varme enn varmeapparatene i vannkjølt bil.
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Høres absolutt ut som det er orginalvarmeren du har. Grønn "vri og trekk ut" bryter i dashbordet. På tidlige biler var vel dette integrert med varmeapparatet.
Er vokst opp i en slik 82, luft buss. Husker stillingen på varmeapparatet virket som kaldt og iskaldt om vinteren. Vi satt under tepper på langtur. Allikevel skulle jeg gjerne hatt en slik bil. Men har tre biler for tiden, og liten tomt. Så må begrense oss litt her.
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
jostein wrote:Er vokst opp i en slik 82, luft buss. Husker stillingen på varmeapparatet virket som kaldt og iskaldt om vinteren. Vi satt under tepper på langtur. Allikevel skulle jeg gjerne hatt en slik bil. Men har tre biler for tiden, og liten tomt. Så må begrense oss litt her.
Ja, ikke alle hadde eber Og ikke alle ebere var like driftssikre.