Feilmeding på T5
-
mortnilsen
- Car: T6 2016
- Phone: 97613034
Feilmeding på T5
Hei!
Under kjøring i motbakke og ved relativt godt gasspådrag går bilen over i "sparekjøring"
Feilen som kommer opp i displayet er "engineworkshop 1 " og glødelampen begynner og blunke, mister da selvfølgelig også videre pådrag.
En stopp med påfølgende start og bilen er ok.
Noen som har ideer om hva det kan være.
T5 caravelle 2008 174hk automat.
Under kjøring i motbakke og ved relativt godt gasspådrag går bilen over i "sparekjøring"
Feilen som kommer opp i displayet er "engineworkshop 1 " og glødelampen begynner og blunke, mister da selvfølgelig også videre pådrag.
En stopp med påfølgende start og bilen er ok.
Noen som har ideer om hva det kan være.
T5 caravelle 2008 174hk automat.
Re: Feilmeding på T5
Jeg har hatt noe lignende, men fikk ikke opp noe feilmelding i displayet. For min del viste det seg å være overtrykk i turboen. Det var som oftest ved bruk av 4.gir, godt gasspådrag og i motbakke. Jeg måtte bytte turboen. Har en 2.5TDI 140 hk.
Hvor får du feilmeldingen? Jeg har samme feilen, får glødelampe og bilen går i nødmodus. Har vært på merkeverksted å lest av feilkoder. Fikk da beskjed om å bytte turbo. Har gjort det, har akkurat samme problem fortsatt. Har også byttet n75 ventilen, uten at det hjalp. Men har lagt merke til at dpf regenererer veldig ofte. Lurer på om det er tett og at det er der problemet ligger.
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Hva regnes som ofte på DPF-renegering? Jeg har fått symbolet 1 gang på de siste 50000 km. Det var når jeg hadde kjørt fra Hirtshals og til Roskilde i ett strekk, med hastigheter rundt 120 km/t.
Uansett: En avlesning av feilkodelageret med VagCom er på sin plass. I følge engelske sider er symptomene dine mest sannsynlig feil på en sensor på kammen, eller på veiva. Eventuelt EGR-kjøler.
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/ ... 73071.html
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=150919
Uansett: En avlesning av feilkodelageret med VagCom er på sin plass. I følge engelske sider er symptomene dine mest sannsynlig feil på en sensor på kammen, eller på veiva. Eventuelt EGR-kjøler.
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/ ... 73071.html
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=150919
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
mortnilsen
Har i dag hvert og lest ut feilkoden på merkeverksted, P0299 ladetrykksregulering reguleringsgrense underskredet.
Noen som vet om noe lurt.
Merkeverkstedet som leste ut feilkodene må da ha noen forslag?mortnilsen wrote:Har i dag hvert og lest ut feilkoden på merkeverksted, P0299 ladetrykksregulering reguleringsgrense underskredet.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
AGR ventil kan være trøbbel. En vask av denne kan gjøre susen. Evt bytte.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
mortnilsen
Hei gutter og takk for svar, men for en nybegynner trenger jeg nok litt mere forklaringer til deres forkortelser selv om jeg jobber i Forsvaret.
Det første merkeverkstedetet sa var jo gående turbo, noe jeg ikke har tro på så lenge den høres.
Med litt godsnak kom vi nå frem til at vi skal prøve og bytte ventilen (N75?) som styrer vakumet til turboen samt smøre opp en aksel til denne.
Det merkelige er jo at denne er på lager hos forhandler, det er vel bevis godt nok på at de har en del trøbbel med denne.
Mvh
Morten
Det første merkeverkstedetet sa var jo gående turbo, noe jeg ikke har tro på så lenge den høres.
Med litt godsnak kom vi nå frem til at vi skal prøve og bytte ventilen (N75?) som styrer vakumet til turboen samt smøre opp en aksel til denne.
Det merkelige er jo at denne er på lager hos forhandler, det er vel bevis godt nok på at de har en del trøbbel med denne.
Mvh
Morten
Jeg byttet N75 ventilen igår. Men min laget bare lyd akkurat idet jeg slukket bilen.mortnilsen wrote:Hei gutter og takk for svar, men for en nybegynner trenger jeg nok litt mere forklaringer til deres forkortelser selv om jeg jobber i Forsvaret.
Mvh
Morten
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
AGR er avgasstilbakeføringsventilen. Denne slipper noe av eksosen tilbake i innsuget for å bli brukt opp igjen for å få ned avgassutslippet. Resultatet ved åpen slik ventil er at du kvæler motoren mer eller mindre og den går i nødmodus og dermed mister effekten og går slik som beskrevet. Dette kan bedre seg ved av og på med tenning. Dette er et kjent problem, men de sitter nok ikke med denne delen på lager da den er relativt dyr. Derfor verdt å vaske eller rense.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg hadde samme problem på min 05. 130hk
Fikk samme feilmelding som deg pluss melding om feil signal fra turbotrykkføler (G31) Årsaken var ledningsbrudd ca. 5cm opp i strømpa til kontakten. Nå er ledningene skjøtet, jeg har kjørt med bilen noen dager og den går som en rakett
Fikk samme feilmelding som deg pluss melding om feil signal fra turbotrykkføler (G31) Årsaken var ledningsbrudd ca. 5cm opp i strømpa til kontakten. Nå er ledningene skjøtet, jeg har kjørt med bilen noen dager og den går som en rakett
Går det an å blende AGR ventilen? Den er jo no søppel.
Kan n75 ventilen lage 'raute/diesel lyd ved gasspådrag.?
Sorry ville ikke stjele tråden. Bare lurer..
EGR.. Ikke AGRGullsakar wrote:Går det an å blende AGR ventilen? Den er jo no søppel.
Den kan blendes ja. Får feilmelding, så du må eventuelt få slettet den etterpå.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
N75 kan raute under kjøring.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Trodde også det var EGR men så det stod AGR lengre opp så tenkte vw hadde et annet navn.Kall'n wrote:EGR.. Ikke AGRGullsakar wrote:Går det an å blende AGR ventilen? Den er jo no søppel.
Sorry ville ikke stjele tråden. Bare lurer..(exhaust gas recirculation)
Får evt finne ut hvordan en blendes neste år da reklamasjonsrett utgår..
Gullsakar wrote:Trodde også det var EGR men så det stod AGR lengre opp så tenkte vw hadde et annet navn.Kall'n wrote:EGR.. Ikke AGRGullsakar wrote:Går det an å blende AGR ventilen? Den er jo no søppel.
Sorry ville ikke stjele tråden. Bare lurer..(exhaust gas recirculation)
Får evt finne ut hvordan en blendes neste år da reklamasjonsrett utgår..
Er enkelt. Der hvor metallrøret går oppå motoren, er det skrudd med to skruer. Er bare å lage en plate under der og skru fast de to skruene igjen
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
EGR og agr er det samme... Bare forkortelse på to forskjellige språk.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Lyst å gi en kort forklaring på jobben.?Kall'n wrote:Jeg byttet N75 ventilen igår. Men min laget bare lyd akkurat idet jeg slukket bilen.mortnilsen wrote:Hei gutter og takk for svar, men for en nybegynner trenger jeg nok litt mere forklaringer til deres forkortelser selv om jeg jobber i Forsvaret.
Mvh
Morten
Bare rett frem koble av slanger og på igjen eller noe å ta hensyn til. Trykk/luft osv..
Skru av en 10mm skrue, løsne litt på den andre 10mm, dra hele skiten uten, plugg slangene av, og trykk de på igjenGullsakar wrote:Lyst å gi en kort forklaring på jobben.?Kall'n wrote:Jeg byttet N75 ventilen igår. Men min laget bare lyd akkurat idet jeg slukket bilen.mortnilsen wrote:Hei gutter og takk for svar, men for en nybegynner trenger jeg nok litt mere forklaringer til deres forkortelser selv om jeg jobber i Forsvaret.
Mvh
Morten
Bare rett frem koble av slanger og på igjen eller noe å ta hensyn til. Trykk/luft osv..
Knall.
prøver det for nå rauter den fælt syntes jeg.
-
Bromle
- Car: T5 2,5TDI 4 Motion 2005
- Phone: 90075776
Min EGR ventil sluttet å virke, deaktiverte denne i softwaren og renset den for sikkerhets skyld og bilen går som et skudd igjen! 
Har utstyr til å gjøre dette
Har utstyr til å gjøre dette
Marius Husøy
- 2011 T5B 2,0 BITDI 4M Transporter
- 1992 S4 2,2TQ
- 1959 Boble 1600++
- 2011 T5B 2,0 BITDI 4M Transporter
- 1992 S4 2,2TQ
- 1959 Boble 1600++
-
transporters
- Car: T5 180 4motion dsg
Min fetter har en 174 2008 mod med samme feil som din. Byttet 75 ventil, stoppet egr og overhalte turbo uten å bli et spøtt bedre. Vi demonterte eksosanlegget foran etter turbo og feilen var klar. Potte tett eksos av sot olje og dritt. Det virker som om ikke partikkelfilterrensingen har gått som den skulle. Tømte eksos for dritt (en bærepose) remonterte og bilen er nå sprekere enn noen gang og nødmodus har ikke skjedd en gang etterpå. i følge møller ga ikke dette noen feilkoder annet enn defekt n75 (som var helt i orden) og max luft fra turbo eller hva det var.
Verdt å sjekke i eksosen før du koster på flere dyre deler.
Mvh Anders
Verdt å sjekke i eksosen før du koster på flere dyre deler.
Mvh Anders