Hjelp til litt småplukk på min T3 i Trondheim

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
stiankarlsen
Car: Joker 1 - 1989
Phone: 41454851

Hjelp til litt småplukk på min T3 i Trondheim

Post by stiankarlsen »

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg en t3, joker 1. På lørdag skal jeg på langtur med denne, men er noen småting jeg egentlig burde ha fikset først.
Jeg kan ikke så mye om mekking og har gjort veldig lite av det tidligere, så hvis noen av dere som holder til i trondheim kanskje kunne ha hjulpet meg en kveld hadde jeg blitt veldig takknemlig!

Hva det er snakk om:

- Får ikke noe strøm fra "sigarettenneren"
- Skyvedøra sitter ikke helt bra når den er lukket, den går ofte fra å være lukket til å nesten være lukket, hvis dere skjønner
- Speedomoternåla rister endel mellom 40 og 60
- Skulle ha byttet ut de to framdekkene mine (har dekkene, men vet ikke hvordan man legger på felg). Dette får jeg kanskje fikset selv via en kompis som kanskje hadde en time ledig på verkstedet han jobber.

Tror det var alt, skal oppdatere hvis jeg kommer på noe mer.
Ser at det er endel av dere her som er veldig dyktige på t3, så dere vet kanskje hva som er galt, og hvordan det kan fikses.
Jeg vet ikke om dette er småplukk som kan fikses i løpet av en kveld, eller om dette er ting som tar litt lengre tid.

All hjelp og svar tas imot med en stor takk! :D

- Stian
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Re: Hjelp til litt småplukk på min T3 i Trondheim

Post by ducce999s »

Legge om dekk, gå til nærmeste dekkverksted.

Strøm i sigarettuttaket, kan være sikring eller kabel eller laderen ikke passer. Sikring er samme som til innebelysning, så har du lys der så er den ok. Kabel, da må du måle på midtpunktet i selve sigarettuttaket og jord, da helst utenfor uttaket. Spenning der da kan det være dårlig jord på uttaket.
Laderen sjekk om den fungerer i annen bil.

Speedometer kan være vaieren eller selve speedometeren. Hvis den ikke hopper ved andre hastigheter mest trolig instrumentet.

Døren kan justeres slik at den sitter korrekt, samme gjelder for selve låsfestet.

Sent fra min C6903 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Post Reply