opplevde her om dagen at draget i motoren ble dårlig.
kjørte mot Trondheim i en slak mot bakke med godt på drag da opplevde jeg at motoren "ga seg" den sluttet å dra men den holdt seg ganske bra slakket etter vert av slik at jeg måtte gire ned, lå i 5gir i ca 90 kmt opplevde at den økte farten men plutselig ble det slutt på den følelsen,
forsøkte meg igjen ved første anledning fikk ikke bilen stort over 90 kmt i moderat motbakke, ikke samme problem på flat mark eller slak nedover hva er nå dette da?
noen som har forslag?
98 mod 2,5 tdi
mvh
oveove1
Dårlig drag
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Re: Dårlig drag
Hva som er feil med kan være flere ting, men slik du beskriver det er bilen gått i "limp" mode. Siden det skejdde under pådrag så vil jeg tro du har fått for høyt ladetrykk. Ladetrykke blir styrt av flere vacumslanger og waistgate klokka på turboen. Siden dette er en 98 modell så kan du ha ny eller gammel type styring. Den gamle typen har blant annet en slange fra intercooler bort til hjernen fremfor batteriet, ny type har map sensor på intercooler. Som andre har skrevet i tidligere tråder, sjekk/bytt alle 4-5mm vacum slanger. Videre kan denne feilen også opstå hvis luftmengdemåleren gir opp. Uten kyndig bruk av diagnose, kan lmm testes ved at en kobler fra lmm og prøver bilen, går den da dårlig ligger trolig ikke feilen der, men er det ingen endring så har du trolig funnet feilen. Ut over disse tingene så kan dine symptomer relateres til flere ting men det jeg beskriver over er greit å sjekke ut i første omgang.
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102