Det begynte med at jeg så at baklysene var montert opp ned. Tenkte det skulle bli en enkel affære å snu de rundt, men det viste seg at det var en grunn til at de sto den veien som de gjorde. Bak venstre baklys stod det nemlig et uorginalt luftfilter, som bygget så mye ut at kontakten til lyset tok i og dermed gikk ikke lykta inn. Forrige eier løste altså dette ved å montere lykta opp ned, slik at kontakten ble på motsatt side..

(Her var luftfilteret tatt ut, glemte å ta bilde når det lå der. Men her ser man at røret som gikk inn fra filteret til motoren var sprukket.)
Kappet røret i sprekken som allerede var der, for å få røret kortere slik at det ble plass til lykta. Festa det på røret med en del gaffa som en midlertidig løsning. Var på biltema idag og handlet litt div. slanger og skal ordne en litt mer permanent løsning i morgen.
Også ser det ut som om hele motoren heller litt nedover. Viste seg at oljepåfyllingsrøret tok i dynamoreima, og det var faktisk gått hull på det:

Tok å stripset det for å trekke det bort så det går klar av reima, men skjønner ikke hvorfor motoren heller så mye, og vet ikke hvordan jeg kan løse problemet på en bedre måte. (Skjønner jo det at en 4-5 strips som holder røret tilbake ikke er så optimalt.)
Det må nevnes at det er byttet motor på bilen. Virker som det er gjort en litt halvdårlig jobb, i og med at motoren heller så mye nedover. Den drypper også en del olje, og en som så på bilen for meg sa at det var brukt feil pakninger og at det egentlig lakk litt olje overalt.

Her kan man også se at deler av motoren er for høy, kan det være at det er en større/ annerledes dielsepumpe(?) enn orginalt?

Forhøyning av motorlokket for å få plass.
Tenkte å ta meg en tur på treff på Lier den 17. aug, kanskje noen med litt mer peiling enn meg kunne tatt en rask titt?