Parkeringssensorer virker ikke på Multivan 2010. Ny typen.

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
bankerotto

Parkeringssensorer virker ikke på Multivan 2010. Ny typen.

Post by bankerotto »

Lurer på om noen har tips om dette, når bilen settes i revers (DSG) så piper det høyt et par sekunder og lampa til parkeringssensorene blinker og sensorene virker ikke.
Har prøvd å sette på tenningen med bilen i revers og da virker de i ca. 2-3 sekunder før de kobler seg ut igjen.
Rekker akkurat å springe ut og vifte med handa foran en sensor for å se om de virker, det gjør alle sammen.
Vært hos møller og kjørt diagnose men de finner ikke noe.
En privatkar kjørte diagnose med sitt utstyr men fikk ikke kontakt med parkeringssensorene.
Det begynte med at de fjusket av og til men nå er de ute hele tiden.
Blindsonevarslerne virker heller ikke.
Mistanke om brudd/ kortslutning en plass men aner ikke hvor jeg skal begynne å lete.
Hengerfeste er ettermontert av type Jaeger og er nok koblet inn på dette en plass, kanskje dette kan være en årsak.
Noen forslag ?
ThinSTAR
Car: T5 Multivan
Phone: 918 56 767

Re: Parkeringssensorer virker ikke på Multivan 2010. Ny type

Post by ThinSTAR »

Min multivan 2004 har lignende problem, men jeg kan lese at den har kortslutning i sensor, på diagnosen. Fant mange med samme problemet, men det var 2004-2006 modeller.
Var akkurat samme problem som du beskriver, og mange hadde hell med varmluft og silikon... Jeg planlegger å demontere fangerne og bytte mine, siden det er så lenge siden de sluttet å virke.
bankerotto

Re: Parkeringssensorer virker ikke på Multivan 2010. Ny type

Post by bankerotto »

Ok, må prøve å få tatt av frontfangeren og sjekke sensorene jeg også..
Vet du pris på nye da ?
Post Reply