Oppgradere Webasto fra kjørevarmer til parkeringsvarmer...

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Kalleman
Car: T5-2.5-131

Oppgradere Webasto fra kjørevarmer til parkeringsvarmer...

Post by Kalleman »

Hei,

Mulig det er omtalt her før, men har søkt, og finner ikke :)

Jeg har en 2006 Caravelle, 3-soners klima (digital display foran og i taket bak, og varme/ac i bagasjerommet).
Regner med at det er dette som er beskrevet som "Climatronic"....?

Nå som vinteren kommer, vil jeg oppgradere, for å skåne motor og webasto.

Har sett på et slikt sett fra Carsystems.pl:
http://www.carsystems.pl/vw-multivan-t5 ... id786.html

Har noen erfaring med dette og kan verifisere at dette er riktige kit til meg?
Og er det virkelig så enkelt som at bare pinne 1, på kontakt 1, på webasto, og pluss under sete?
Vet noen om viften starter av seg selv (på bruksanvisning til climatic utgaven er det relee og greier for å starte viften)?

Har noen erfaring med å sette f.eks. 60 min forvarmetid, kjøre avgårde etter ca 40 min, stoppe i barnehagen, og komme seg ut igjen før 60 minutter er gått? (For å slippe at webastoen starter og stopper hele tiden, på V70'n kunne jeg trykke på "start" og da gikk den i en time, uavhenging av om motor eller ikke gikk).
Eventuellt trykke på "flamme knappen" på uret, før jeg stopper bilen, fortsetter da brenneren selv om jeg stopper bilen, slik som på volvoen (original volvo ardic kjørevarmer, startet i kjørekomputer)?

Ble en del spørsmål, men jeg har veldig lyst å få montert dette før det begynner å bli kaldt ute :)

Mvh,
Karl
silenhag
-
-
Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
Phone: 41264794

Re: Oppgradere Webasto fra kjørevarmer til parkeringsvarmer.

Post by silenhag »

Jeg har en California -2006 med Termo Top C 5.0kW tilleggsvarmer som er konvertert til parkeringsvarmer. Funker glimrende.
Det ble gjort med "Webasto Telestart T100 HTM". En hyggelig kar her på forumet som sålde denne til meg og hjalp meg med installasjon som tok ca 1 time.

Det er Climatronic du har. Jeg vet ikke om de settet du linket til er kompatibelt med din kjørevarmer. Ta rede på hva slags Webasto du har (sitter en klisterlapp i førerdøren på min bil) og spør Carsystems om den er kompatibel (?).

Setter jeg min på 60 min så går den i 60 minuter uavhengig om motorn er igang eller ikke. Viften starter av seg selv når nok varme er bygget opp. Jeg bruker denne i hovedsak for å varme motor. Vil jeg varme kupeen effektivt så har jeg en Webasto til som bruker mindre drivstoff og el (Air Top 3500 ST, 3,0 kW) siden dette er California ;)

Image
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
haffij
Car: T5 2004 Multivan

Post by haffij »

Jeg er han som monterte detta i bilen til Emil og har gjørt detta på min bil også.

Detta stemmer alt, detta er så enkelt som en ledning til webastoen og så bare pluss og minus på batteriet under setet.

Det vanskeligste er at komme til webastoen under bilen, det er litt trangt at komme til å få kontakten av varmeren for at plugge til den nye ledningen.

Hvis du har climatronic trenger du ikke ekstra rele. Da holder det med kittet i linken din.

Lykke til ;)

Hvis du er i nærheten av Hokksund og trenger hjelp med montering kan jeg ordne det for rettferding pris.
Kalleman
Car: T5-2.5-131

Post by Kalleman »

Kjempekjekt med kappe svar :) Takke begge to!

Da fyrer jeg laus, og bestiller i kveld.

Skulle gjerne fått jobben gjort for meg, for jeg har ikke garasje med takøyde til å løfte caravellen, men Hokksund er nok langt unne Bergen...

Får bare håpe på en tørr og varm dag, når sette kommer!

Om det er noen bra tips å ta med seg underveis, så er det bare å dele.....

Mvh,
Karl
bjojor
Car: T5 California 2,5 (AXE 174hk) 4motion

Post by bjojor »

Plukker opp denne, er det spesifikke kit som passer T5 (AXE)? Eller er det one fits all så lenge man har Termo Top C 5.0kW?
Noen som i så fall har artskoden på hvilke som passer til 2006 California 2,5l AXE?
Post Reply