Høyttalere under setene

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
stedgar
Car: TDI Multivan 1998

Høyttalere under setene

Post by stedgar »

Jeg har bygget kasse med 12-tommer i ramma til førersetet. Høyttaleren sitter med membran ned. Det er en smal spalte mellom kassa og gulvet for lyden pluss et par rør for bassrefleks. Hele greia er bygget på måfå og låter sånn passe med en 300W brokoblet forsterker. Jeg tror kasse er for liten for en 12-tommer og lurer på å bygger en kasse under hver stol med 10-tommere. Er det noen som har erfaring med det eller vet om tegninger?
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Får å få slikt rektig, så finnes det en formel, for vær høytaler har sine spesifikte mål.

Jeg bruker Lotus 10" , der er kassen 10L, passer pefekt mellom håndbrekk og passasjersete
stedgar
Car: TDI Multivan 1998

Post by stedgar »

Poenget er å få basshøttalere inni ramma på framsetene. Der et det masse plass til ingen nytte. Viktig å utnytte plassen når en har så liten bil.... Jeg har hørt at dette er en ganske vanlig plassering, tror til og med det er standard på noen fete Audier. Jeg har søkt en del på nettet, men ikke funnet noen som har bygget en slik løsning.

Det finnes formler, ja, men det finnes ingen høyttalerkasser i hele verden som er like. Det skal mye til å finne en formel der svaret er noen finerplater og rør som passer under hekken til kona og meg, hehe.
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

trodde poenget med disse formlene var å finne antall liter kassa må være, ikke formen på den...
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

stedgar wrote:Poenget er å få basshøttalere inni ramma på framsetene. Der et det masse plass til ingen nytte. Viktig å utnytte plassen når en har så liten bil.... Jeg har hørt at dette er en ganske vanlig plassering, tror til og med det er standard på noen fete Audier. Jeg har søkt en del på nettet, men ikke funnet noen som har bygget en slik løsning.

Det finnes formler, ja, men det finnes ingen høyttalerkasser i hele verden som er like. Det skal mye til å finne en formel der svaret er noen finerplater og rør som passer under hekken til kona og meg, hehe.
LITEN BIL??? Caravelle eller Transporter? Hehe.

Skjønner hva du mener.. :wink:

Har en kammerat som har 6x9 under sete. bare sagde til en plate..

Men, når man kjøper et element står det hvor mange liter luft den trenger for å yte maks. En 10" trenger ikke mange literne, så hvis man regner, sager, limer og spikrer til noe som er så mange cm3 liter innvendig er det nesten samma hvordan kasse ser ut.
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

vwbus.no wrote:Får å få slikt rektig, så finnes det en formel, for vær høytaler har sine spesifikte mål.

Jeg bruker Lotus 10" , der er kassen 10L, passer pefekt mellom håndbrekk og passasjersete
Har du elementet inn mot veggen eller utover?
Caravelleracer
-
-

Post by Caravelleracer »

Ingen som har noen bilder av en slik instalasjon
lethol

Post by lethol »

Image Nærmeste jeg har kommet et bilde av en slikt instalasjon
Post Reply