2.5 Tdi turbo virker ikke
2.5 Tdi turbo virker ikke
Hei og takk for at jeg fikk bli med i gruppen. Onkelen min hadde sin 1998 caravelle syncro inne for turbobytte på verksted, dette kom på den nette sum av 17000 Kr. Det som skjer videre er da nada, Turbon slår ikke inn på noe som helst vis og går som en dass. Har målt spenning på n75 og byttet vakuum ledninger, så dette skal være i orden. Det jeg lurer på er at actuatorn som står på nå er en type som skyver, de andre jeg ser på forumer rundt om ser ut til å trekke inn ved hjelp av vakuum, regner da med at det skal kobles opp på en annen måte en ved vakuum inntrekk. Er helt grønn på dette og har heller ikke hatt den til annen diagnose, noen som har forslag til en enkel måte å få turbo igang uten om å ta den til verkstedet som jeg mistenker har satt på feil type turbo. De har foresten hatt bilen inne en uke etterpå uten å finne noen feil.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: 2.5 Tdi turbo virker ikke
Sjekk vakuumslangene sitter slik de skal så de ikke har mista funksjon. Og du kan jo ta av slangene på selve turboen og sjekke at skovlene faktisk går som de skal.
Det er jo en mulighet for at turboen er defekt. Shit happens som de sier i Sverige. Tilogmed nye deler kan være defekt.
Men...en sjekk av rett eller feil turbo er vel kanskje en lur start.
Det er jo en mulighet for at turboen er defekt. Shit happens som de sier i Sverige. Tilogmed nye deler kan være defekt.
Men...en sjekk av rett eller feil turbo er vel kanskje en lur start.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Kan godt være feikobling av vakuum slanger ja, men jeg stusser over at det er trykkstyrt actuator når alle wiring diagram jeg finner på nett viser at det skal være vakuumstyrt actuator. De vakuum slangene som går til n75 er 1 fra turbo, 1 fra innsugsrør og 1 fra actuator. Er dette riktig eller skal de en annen plass? Egr er tydeligvis stengt med en plate imellom ser jeg.
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Hei,
Synd ikke turboen virker etter at et verksted har tatt 17.000 for bytte.
Virket den når du kjørte ut av verkstedet? Jeg ville tatt den med tilbake til verkstedet som en første start.
mvh.
Arild
Synd ikke turboen virker etter at et verksted har tatt 17.000 for bytte.
Virket den når du kjørte ut av verkstedet? Jeg ville tatt den med tilbake til verkstedet som en første start.
mvh.
Arild
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det bør minst være originalt verksted! Hvis ikke er det ennå et eksempel på at man bør sjekke originalt først. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Ubrukelig verksted ja, de gir til og med 2 er feil på rustne bremserør av kobber. Har hatt noen timer under panser selv nå, og fulgt diagram over vakuum, var ute nå og koblet slangene sånn som jeg selv synes det burde være og jaggu funka den som bare det. Moro 
Må jo si at hadde han sagt fra til meg at turbo var gåen så hadde jeg byttet den gratis for ham, men jeg viste ikke om det før nå en måned etter bytte.