Bi xenon.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Gizzmo82
Car: T4 x2 1999/2002
Phone: 90872971

Bi xenon.

Post by Gizzmo82 »

http://www.ebay.com/itm/Mini-2-5-H1-Bi- ... 6g&vxp=mtr

Noen som har montert slike?
Lurer litt på hvordan det blir med de org lykteglassene, siden de ikke er helt blank i glasset. Vil det komme et helt forferdelig strølys, selv om selve projector har god cutoff?
Tror med riktig justering, så vil jo disse fungere bra?

Montering av xenon i vanlige H4 reflektorer er noe med det jævligste lyset jeg har vært borti, både som møtende og bak lyktene.
Lasse Wangsvik

-T4 Caravelle 1999 ACV (mammabil) (solgt)
-T4 Caravelle 2002 AXG (pappabil)
-T4 Caravelle 2001 ACV (pappabil nr2, med multivan interiør) forøvrig til salgs
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Re: Bi xenon.

Post by Neergård »

Ja, forferdelig med strølys må forventes.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Gizzmo82

Post by Gizzmo82 »

Er litt redd for det ja :?
Lar det seg gjøre å slipe vekk og polere rillene fra innsiden?

Har ikke åpna lykene enda, så jeg må bare spørre for å høre om det er verdt jobben.
Har jo lyst på noe som ikke alle andre har (angeleyes/drl)
Lasse Wangsvik

t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

De fleste du møter på din vei vil forbanne deg i all evighet for at du blender dem. T4 og Volvo 240 må vel være de verste å ettermontere uoriginal xenon på, da det er så mye strølys der. Skal du blende ned så mye at du unngår det, vil faktisk originale pærer lyse lengre!
Pål Strand
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Du får i alle fall problemer med PKK, så du er nødt til å ha to par lamper (til å godkjenne bilen med). Er vel ikke mulig å åpne disse lampene heller?? Å polere glass er mye jobb. Mye med enn du gidder :) Nye lamper, lysforsterkersett og gode pærer gjør også en god jobb. Monter i alle fall ikke xenonpærer rett i lampa. Det er bortkasta penger-det er egenerfaring.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

PKK og motgående trafikk vil gi deg problemer, jeg f.eks kjører med fjern- og ekstralys på når en eller annen løk som kommer i mot har montert (i fylla) xenon som ikke automatisk eller i det minste manuelt dimmer ned. Selvforsvarsprinsippet.

Men xenon skal la seg gjøre å få montert på forsvarlig vis, vil du ta opp kampen mot Nei-geriliaen på Statens vegvesen så skal det la seg løses med heimesiger - Project Zwo for T4b skal ha godkjente lamper for våre biler. Alternativt har tyskern montert xenonlamper fra (tidlig) Tiguan, men der er det neppe godkjenningsmuligheter inne i bildet så demontering før PKK er vel ikke usannsynlig vei å gå.
Gizzmo82

Post by Gizzmo82 »

Tror dere ser dere litt blind på overskriften her gutter...

Det skal IKKE monteres kit rett i reflektorene som kan lose ned fly. Dette har jeg prøvd før, å makan til ubrukelig drit skal man lete lenge etter.
Er ikke videre happy selv for å møte biler med ettermontert xenon eller generelt helt jævlig justerte lys.

Det jeg har lyst å gjøre er å montere projectorlinser slik som biler med org xenon har. Disse har en skarp cutoff i lysbildet som gjør at du får en markert kant på lyset. ved RIKTIG innstilling av lysene så skal ikke disse blende noe mer enn vanlig halogen med forsterkingskit.
Å få tak i zwo lampene til en pris der man ikke må labbe i banken med lua i hånda, er vell bortimot det samme som å tro på julenissen, det samme er vel det å tro at man skal få det godkjendt hos biltrangsynet.

Det jeg spør om, er simpelten om det er mulig å slipe ned rillene i glasset for å unngå evt strølys som kommer derifra. Evt om det er noen som vet om det kan kjøpes glass som er helt blanke uten riller.
Har bare lyst på noe som ikke alle andre har, å kan man lage det selv, er det jo en liten tilfredstillelse inne i bildet og. :mrgreen:

PKK tenker jeg ikke så hardt på, har et ekstra sett med lykter som reflektorene ikke er av beste sorten på, og dermed kan jeg tørre å prøve på de uten å være panisk redd for å feile.

Å åpne de går. Har sett flere prosjekt i england der de har vært åpna å pakka ledstrips inni lykta f.eks. Har åpna glasslykter tidligere fra en Honda Accord, må bare være ekstremt tålmodig å bruke varme for at kittet skal slippe, evt bake de i ovn ei stund først
Lasse Wangsvik

Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Tror sliping av glasset blir så unøyaktig at du får mengder med strølys uansett. Hjelper ikke med skarp cutoff om glasset er ujevnt, lysbildet blir feil uansett.
Det finnes ettermarkedslykter med projektor og klart glass, som burde være et vesentlig bedre utgangspunkt.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Sjelden vare med xenon på T4 så da er spørsmålet, har noen sett om det glasset er klart? I såfall vil det jo egne seg for montering av projector for nevenyttige?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Projekt zwo sine lamper er 4 runde der de med xenon ytterst er linse lys.
highline 2001
-
-
Car: transporter t5 2013
Phone: 41313922

Post by highline 2001 »

Gizzmo82 wrote:Tror dere ser dere litt blind på overskriften her gutter...

Det skal IKKE monteres kit rett i reflektorene som kan lose ned fly. Dette har jeg prøvd før, å makan til ubrukelig drit skal man lete lenge etter.
Er ikke videre happy selv for å møte biler med ettermontert xenon eller generelt helt jævlig justerte lys.

Det jeg har lyst å gjøre er å montere projectorlinser slik som biler med org xenon har. Disse har en skarp cutoff i lysbildet som gjør at du får en markert kant på lyset. ved RIKTIG innstilling av lysene så skal ikke disse blende noe mer enn vanlig halogen med forsterkingskit.
Å få tak i zwo lampene til en pris der man ikke må labbe i banken med lua i hånda, er vell bortimot det samme som å tro på julenissen, det samme er vel det å tro at man skal få det godkjendt hos biltrangsynet.

Det jeg spør om, er simpelten om det er mulig å slipe ned rillene i glasset for å unngå evt strølys som kommer derifra. Evt om det er noen som vet om det kan kjøpes glass som er helt blanke uten riller.
Har bare lyst på noe som ikke alle andre har, å kan man lage det selv, er det jo en liten tilfredstillelse inne i bildet og. :mrgreen:

PKK tenker jeg ikke så hardt på, har et ekstra sett med lykter som reflektorene ikke er av beste sorten på, og dermed kan jeg tørre å prøve på de uten å være panisk redd for å feile.

Å åpne de går. Har sett flere prosjekt i england der de har vært åpna å pakka ledstrips inni lykta f.eks. Har åpna glasslykter tidligere fra en Honda Accord, må bare være ekstremt tålmodig å bruke varme for at kittet skal slippe, evt bake de i ovn ei stund først
Hei
Problemet er når du blir stoppa, får andre gang med sånne, da tar de skilta på plassen. Det fikk jeg beskjed om, har gjort akkurat det samme sjøl, brukte angellightene te martin, å oppererte inn sånne lamper, gir bea lysa, men svv er ikke så veldig fornøyde. Så nå kjører jeg med osram nightrider i noen andre angellykter.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert

x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Gizzmo82

Post by Gizzmo82 »

Har tenkt litt på å gjøre det med de som Martin har og, men synd å "ødelegge" noe som i utgangspunktet er pene lykter.
De andre med led og linse i, har jeg ikke sansen for.

Sjangsen for at man blir stoppa her oppe er forsvinnende liten, så akkurat det bekymrer meg lite.
Er fort gjort å bytte over igjen.

Det jeg ikke ser for meg, er å være en av de løkene som blender andre, derfor vil jeg gjøre en evt ombygging på mest mulig "riktig" måte visst det lar seg gjøre.
Lasse Wangsvik

Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

P2 er de lampene man i teorien skal kunne få godkjent xenon i for T4b også her hjemme, se for øvrig mitt forrige innlegg.
Post Reply