Hei!
Har hatt bilen på verksted for feilsøking, og fått pris på rep. Jeg ønsker åpenbart å gjøre det billigst mulig.
Bilen er en 2007 transporter 4motion 2.5tdi.
Har noen gjort noe av dette selv før, og til hvilken pris? Tips til å få gjort det rimelig?
Skifte svinghjul og clutch, med dpf, vibrasjon. 31.772,-
Skifte eksostemp. sensor til DPF, pga. feilkode. 3.154,-
Regenerering av DPF, pga. for mye sot 3.149,-
Skifte defekt klemme og pakning til DPF 3.220,-
Takker for svar!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva av dette kan jeg fikse billig og enkelt selv?
Re: Hva av dette kan jeg fikse billig og enkelt selv?
Sensor til DPF er lett å skifte, regenering trenger du VCDS (eller annet diagnosesystem) for å få utført.
Klemme og pakning kan du også skifte selv, det er noe herk men det går.
Hva slags vibrasjoner er det som gjør at de foreslår nytt svinghjul og clutch? Vibrerer det hele tiden? En viss belastning, turtall?
Klemme og pakning kan du også skifte selv, det er noe herk men det går.
Hva slags vibrasjoner er det som gjør at de foreslår nytt svinghjul og clutch? Vibrerer det hele tiden? En viss belastning, turtall?
Vibrasjon fra 1900 til nærmere 3000rpm. Spesielt ved kraftig pådrag.
Forstod det som clutch ikke var gåen, men at det kunne lønne seg å bytte samtidig pga faren for at den kan ryke, og at det ikke er merarbeid å bytte den. Dvs, man sparer mye penger i arbeidstid hvis alternativet er å bytte den senere. Men den er bytta for under 100k siden, så jeg tenker jo at den burde holde litt til..
Forstod det som clutch ikke var gåen, men at det kunne lønne seg å bytte samtidig pga faren for at den kan ryke, og at det ikke er merarbeid å bytte den. Dvs, man sparer mye penger i arbeidstid hvis alternativet er å bytte den senere. Men den er bytta for under 100k siden, så jeg tenker jo at den burde holde litt til..
Hej.
Vibrationer vid gaspådrag/ hög belastning brukar tyda på drivnutar som inte mår så bra.
Be någon ta en titt på de inre knutarna om du inte kan göra det själv:)
//Andreas
Vibrationer vid gaspådrag/ hög belastning brukar tyda på drivnutar som inte mår så bra.
Be någon ta en titt på de inre knutarna om du inte kan göra det själv:)
//Andreas
Uten å vite hvordan den er blitt brukt så virker det usannsynlig at den er defekt på så kort tid.
Jeg har skifta svinghjul og clutch men da var symptomene ulyd/rakling på tomgang og ikke vibrasjon under pådrag.
Drivknute og eventuellt dieselfilter bør undersøkes, 2.5 TDI PD er følsom på dårlig flow i dieselfilter.
Jeg har skifta svinghjul og clutch men da var symptomene ulyd/rakling på tomgang og ikke vibrasjon under pådrag.
Drivknute og eventuellt dieselfilter bør undersøkes, 2.5 TDI PD er følsom på dårlig flow i dieselfilter.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Mitt vibrerte da dobbeltmassen kilte seg stadig. Nytt svinghjul og ny clutch så var problemet løst. Clutch pga samme jobb. Den ekstra kostnaden er verdt det uansett. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Defekt Haldex kan også gi vibrasjoner ved belastning hvis den nøler med å koble inn og ut bakhjulene.
Haldex slår vel ikke inn før fra hjula spinner.
Ta ut dpf og bank ut all dritten inni. Så slipper du mer tull. Hah.
2006 VW Transporter TDI 4motion
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Ikke noe big Deal men må nok arrestere deg på at du påstår at bakhjula kun slår inn når du spinner. Dette stemmer for 1. generasjon av Haldex, men ikke for 2. generasjon (som kom i 2001) og senere versjoner. T5 sin versjon kalkulerer behovet kontinuerlig, men har vel rundt 95% av krafta foran ved normale forhold.mbruer wrote:Haldex slår vel ikke inn før fra hjula spinner.