import av T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
4x4syncro
-
-
Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
Phone: 95294695

import av T3

Post by 4x4syncro »

Har egentlig sikla lenge på en bakhjulstrekker automat T3,
Og må vel indrømme at jeg er litt for sær for de t3'ene som blir solgt her i norge. Da de gjærne er rullemalt røde eller er for mye skjøterust for min del.

Har titta litt på mobile og thesamba i det siste og må vel si at usa import frister veldig da de har alt av det ekstra utstyret jeg gjærne vil ha som standard der borte.
-Elektriske speil
-Elektriske vinduer
-automat
-lakkerte "coach" fangere
-multivan interiør
Ac eller den stooore takluka.

Og etter som prisen her i norge nesten har tatt igjen det internasjonale markede på de fine T3'ene så blir import mer og mer aktuelt

Noen som har noen tanker rundt dette med å importere t3?

Har tenkt litt på denne da den har alt det jeg har lyst på :D pluss at den har lik farge som syncroen jeg allerede har og det er jo litt gøy å ha en høy og en lav t3 med samme farge 8) :lol:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1967520
Åsmund

T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
OddN
-
-

Re: import av T3

Post by OddN »

Hmm, tja...

Når det gjelder prisnivå så tror jeg du kan finne en rimelig bra 2wd i USA for godt under 100k. Og vesentlig mindre om du ser etter et strøkent karosseri med noe mekaniske skavanker. Og det du beskriver heter som regel Vanagon Carat der borte. Har lakkerte fangere og ofte den store AC pakken.
4x4syncro
-
-

Post by 4x4syncro »

Fant en som så veldig bra ut til 6000k men hadde knust bakfanger men det er jo ikke noe veldig problem å få fiksa. Men sto at den også hadde litt småbulker men kan sende han en melding for å få flere bilder selfølgelig.

Var rundt 100k jeg hadde tenkt å bruke. men alt etter hvilken stand den er i selfølgelig
Åsmund

T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Hans Sæle
4x4syncro
-
-

Post by 4x4syncro »

lurer litt på denne, er det fakta at den fikk når bilen var ny sydd skinn interiør av vw i usa,
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=3
Åsmund

T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
OddN
-
-

Post by OddN »

4x4syncro wrote:lurer litt på denne, er det fakta at den fikk når bilen var ny sydd skinn interiør av vw i usa,
Skal aldri si aldri, men det var en del ting der som skurrer...

For det første så syns jeg de skinnsetene så litt for skrukkete og "enkle" ut til at dette er gjort av VW. Jeg kan ikke forklare det bedre, men jeg tipper dette er vanlige ettermarkeds setetrekk ala Sewfine eller lignende. Forsåvidt en fin oppgradering, men jeg kjøper ikke helt historien om at de er montert av VW.

For det andre er bakluka feil til å være en 88 modell, og Vanagon L merket bakpå er fra en tidligere generasjon. Og det ville forøvrig uansett vært feil betegnelse på denne "over there". Wolfsburg edition merkene på framskjermene står også på feil plass. Alt i alt mange små detaljer som i mine øyne vitner om at selger ikke kjenner bilene spesielt godt, og dermed svekker resten av troverdigheten.

Hvis bilen er en ekte USA modell så skal den ha chassisnr på dashbordet med andre "fylltegn" enn våre europeiske modeller. Altså der våre har "zzz" i chassisnr har denne andre tegn.
4x4syncro
-
-

Post by 4x4syncro »

OddN wrote:
4x4syncro wrote:lurer litt på denne, er det fakta at den fikk når bilen var ny sydd skinn interiør av vw i usa,

For det første så syns jeg de skinnsetene så litt for skrukkete og "enkle" ut til at dette er gjort av VW. Jeg kan ikke forklare det bedre, men jeg tipper dette er vanlige ettermarkeds setetrekk ala Sewfine eller lignende. Forsåvidt en fin oppgradering, men jeg kjøper ikke helt historien om at de er montert av VW.

For det andre er bakluka feil til å være en 88 modell, og Vanagon L merket bakpå er fra en tidligere generasjon. Og det ville forøvrig uansett vært feil betegnelse på denne "over there". Wolfsburg edition merkene på framskjermene står også på feil plass. Alt i alt mange små detaljer som i mine øyne vitner om at selger ikke kjenner bilene spesielt godt, og dermed svekker resten av troverdigheten.

Hvis bilen er en ekte USA modell så skal den ha chassisnr på dashbordet med andre "fylltegn" enn våre europeiske modeller. Altså der våre har "zzz" i chassisnr har denne andre tegn.

ja så det med en gang at de wolfsburg merkene står laft når du nevnte det,
syns egentlig setene ser utrolig bra ut i skinne til å sitti i bilen fra 88, men måten nakkestøtten er trekt i skinn på likte jeg, også lurer jeg litt på om sidene er trekt i skinn eller om de bare er lakkert.

man ser seg fort litt blind når man sitter på nett og drømmer :lol:
Åsmund

T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
JonasB
Car: T2b westfalia
Phone: 90922500

Post by JonasB »

Usikker på hva som trengs av dokumentasjon ved import av biler som er under 30 år. Kan det by på noen problemer? Det blir vel i så fall en del avgifter i tilleg til mva og vanlig reg avgift..?
T4 California Exclusive 2,5 TDi -99
T4 California 2,4 -94
T3 Doka Syncro -86 2,1
T3 Doka -87 1,6td
T3 Westfalia -80
T2 Westfalia -77
1303 cab -73
2x Audi 80 -79
Audi 80 2,3 Quattro -93

Its not about miles per hour, its about smiles per mile!
OddN
-
-

Post by OddN »

4x4syncro wrote:
OddN wrote:

ja så det med en gang at de wolfsburg merkene står laft når du nevnte det,
syns egentlig setene ser utrolig bra ut i skinne til å sitti i bilen fra 88, men måten nakkestøtten er trekt i skinn på likte jeg, også lurer jeg litt på om sidene er trekt i skinn eller om de bare er lakkert.

man ser seg fort litt blind når man sitter på nett og drømmer :lol:
Ja bilen var fin den... og prisen deretter. Men jeg ville ha fått verifisert historien om at den har vært innom SCS. Så vidt jeg vet fikk slike biler en tilleggsklistrelapp under dashbordet, slik som feks de spesielle kanadiske Bluestarene:

Image

Image

Disse er det visstnok laget noenogtyve stykker av, med blant annet originalt skinnratt og den spesielle Multivaninnredningen i blått GL-stoff.
4x4syncro
-
-

Post by 4x4syncro »

Kjekt å huske at scs biler har en ekstra lapp under dashen,
Liker velur seter bedre enn skinn i T3, ser litt mer hjemmekoselig ut på en måte.

Også er det et spørsmål om hva slags innredning jeg har lyst på baki en t3,

Multivan interiør er veldig fint og praktisk på en gang, men må si at jeg også har lyst på Carat, helt tullete sånn praktisk sett, men at det liksom var den dyreste t3'en man kunne få gjør det jo litt kult. Liker også at man kan snu de mitterste setene rundt og plasten opp til taket på sidene.

Men liker ikke at det ser ut som de bakerste setene står i taket sånn sett bakfra.

Kanskje montere Carat understell på de mitterste setene i en Multivan innredning er tingen :) men om det er mulig er jo enn annen ting.

Hvis du ser på den bluestar Hannover edition bilen jeg linka så har den sydd skinnratt
Åsmund

T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
4x4syncro
-
-

Post by 4x4syncro »

JonasB wrote:Usikker på hva som trengs av dokumentasjon ved import av biler som er under 30 år. Kan det by på noen problemer? Det blir vel i så fall en del avgifter i tilleg til mva og vanlig reg avgift..?
Har lest til på dette på amcar sine sider,
Her en en linken
https://www.amcar.no/teknisk+infosenter ... kolen.html

Men tror det ikke skal være noe problem å få en amerikansk t3 på norske skilt, da de er produsert i Tyskland alle sammen (som jeg vet om da) pluss at de også er typegodkjent for det europeiske merkede. Tror det er betraktelig værre å få inn en bil som ikke typegodkjent.
Åsmund

T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
OddN
-
-

Post by OddN »

4x4syncro wrote:Kjekt å huske at scs biler har en ekstra lapp under dashen,
Liker velur seter bedre enn skinn i T3, ser litt mer hjemmekoselig ut på en måte.

Multivan interiør er veldig fint og praktisk på en gang, men må si at jeg også har lyst på Carat, helt tullete sånn praktisk sett, men at det liksom var den dyreste t3'en man kunne få gjør det jo litt kult. Liker også at man kan snu de mitterste setene rundt og plasten opp til taket på sidene.

Men liker ikke at det ser ut som de bakerste setene står i taket sånn sett bakfra.

Kanskje montere Carat understell på de mitterste setene i en Multivan innredning er tingen :) men om det er mulig er jo enn annen ting.

Hvis du ser på den bluestar Hannover edition bilen jeg linka så har den sydd skinnratt
Carat er jo tøft, ja. Men som du sier, helt på trynet hvis man vil ha fleksibilitet. 6 seter, ingen liggeplasser, og knapt nok bagasjeplass, spesielt hvis du også har kjøleskapet:

Image

Men som "samlerobjekt" helt perfekt.

Har også lurt på snurreseter i rad to, og vurderte å montere inn skinner til en vanlig treseter, og så laget to klosser som ligner på det setet som kunne leveres på amerikanske Westfaliabiler:

Image
4x4syncro
-
-

Post by 4x4syncro »

OddN wrote:
4x4syncro wrote:Kjekt å huske at scs biler har en ekstra lapp under dashen,

Carat er jo tøft, ja. Men som du sier, helt på trynet hvis man vil ha fleksibilitet. 6 seter, ingen liggeplasser, og knapt nok bagasjeplass, spesielt hvis du også har kjøleskapet:

Image

Men som "samlerobjekt" helt perfekt.

Må innrømme at jeg er en stor fan av tullete ekstra utstyr fordi det er akkurat det det det er Ekstra utstyr 8)
Åsmund

T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
OddN
-
-

Post by OddN »

4x4syncro wrote: Må innrømme at jeg er en stor fan av tullete ekstra utstyr fordi det er akkurat det det det er Ekstra utstyr 8)
Helt enig. Desto mer spesielt det er, jo bedre er det.
4x4syncro
-
-

Post by 4x4syncro »

Har tenkt litt og funnet ut at jeg er på utkikk etter en carat i grå farge eller en Bluestar Hannover edition. Felles for de 2 er at de må ha air-condition og automat ( automat kan jeg til nød ettermontere hvis alt annet er rett ved bilen) elspeil, el-vinduer, cruise kontroll og kanskje abs men ser det kanskje på som et lite minus også at bilen har det, Litt usikker :lol:

Men prøver å følge med på TheSamba, mobile og autotrader så godt jeg kan men tar imot tips etter flere steder å følge med på eller link til fine biler :D
Åsmund

T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
Post Reply