Hei
De siste km jeg kjørte(10-15km) så har det vært mye rumlig fra drivverket bak. Kom plutselig, og virket som det var likt på alle gir. Det var i slutten av en 800km helgetur, og jeg tenkte det var et dårlig cv ledd, som jeg visste om. Igår la jeg meg under bare for å se litt raskt, og jeg oppdaget olje flekker fra en av utgående aksling.....eller, mer som det har gått en elv. Jeg drar med engang konklusjonen at en av pakningene har gått, og olje har rendt ut.....(cv leddet var ønsketanke).
Spørsmål:
- Burde man skifte pakningene på utgående akslinger på girkasse når man bytter(når jeg spør om burde, er det noen som faktisk gjør det?)
- Noen som tror at jeg kan redde girkassa med å helle på olje igjen? (Etter nærmere etterforskning så kommer ikke lyden i 1 og 2, gir, og kun under pådrag).
Takk
Hans Chr
Pakninger utgående aksling girkasse
Pakninger utgående aksling girkasse
Gulsviking med All-dilla!
Re: Pakninger utgående aksling girkasse
Jeg har "parkert" bilen intiil videre, men regner med at problemet er funnet. Alle gir fungerte sist jeg kjørte, så jeg håper at jeg kan fylle på med olje igjen, og at lyden forsvinner. Noen som har tro på det?
Hvis lyden forsvinner og alt tilsynelatende er velstand, så må simmeringene byttes på utgående aksling. Er det bare å nappe ut akslingene, eller hvordan får jeg ut de?
Takktakk igjen
Hvis lyden forsvinner og alt tilsynelatende er velstand, så må simmeringene byttes på utgående aksling. Er det bare å nappe ut akslingene, eller hvordan får jeg ut de?
Takktakk igjen
Gulsviking med All-dilla!
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Ta av drivaksel, skru løs plastlokket ta ut låsningen så nappe ut pakkboks
Du skjønner når du ser på det, fort gjort
Du skjønner når du ser på det, fort gjort
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Hvis du tar ut den alu-ringen som simringen sitter i, så pass på å skru den nøyaktig like langt inn som den var. Det er justering av diffen. Det finnes spesialverktøy, men f.eks eksosklemme på 60?mm kan og brukes.
Lettere å bytte simring når den er ute. Og så får du bytta den utvendige o-ringen samtidig.
Lettere å bytte simring når den er ute. Og så får du bytta den utvendige o-ringen samtidig.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach