PolenRep

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
DennisTv
Car: T4 1999
Phone: 91713151

PolenRep

Post by DennisTv »

Har en T4 som er bra teknisk men med en del rust.
Venstre forskjerm med kanal + kanalen under døra må byttes.
Har fått et tilbud fra PolenRep på 40 000.- som dette inngår:
Bytte av nevnte deler + fiks av rust rundt front vindu + hel-lakkering. Fulle demontering altså.
Bytte av register-reim + glødeplugger.
Dette er 1999 mod. som har gått 270 000. Motoren går like fint nå som da jeg kjøpte den.

Lurte på å bytte den ut med en T5 Caravelle til rundt 200 000.- men en del sier at det er en del problemer med T5.
Så 40 000 og kanskje ha bilen i noen år til er verdt det?
Noen synspunkter?
Har ikke funnet noe snusk om PolenRep enda.
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Re: PolenRep

Post by Needforspace »

40000.- er vel verditapet på 1-2 år på en T5 av bittelitt nyere årgang så hvorfor ikke?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Når du bruker PolenRep, sørg for å spørre om de faktisk har tiden til jobben du ber om og at de kan garantere deg at stabile ressurser er på plass.

Under mitt prosjekt hadde de dårlig med arbeidskraft ettersom mange flyttet ut av landet på den tiden.

Dette ble ikke kommunisert til meg og 3 mnds jobb endte på 12 desverre.

Ellers er de flinke. Men sørg for at du får vite hva som skjer og hvor. De benytter ca 10 ulike verksteder som de administrerer prosjekter på. Ikke alle er like bra.
Hans Sæle
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Jeg har et verksted jeg bruker i Polen. Faktisk det verkstedet i Polen som ligger nærmest Norge, kun 15 min kjøring fra fergekaia i Svinousje. Det er ting å henge seg opp i, men i det store og hele er jeg veldig fornøyd. De kunne være bedre på å pusse ned rust, ev sandblåse på utsatte steder, så enkelte steder har rusten kommet litt tilbake men selve lakkeringsjobben er veldig bra. Men det er en oppussing og ikke en restaurering de har bedrevet. Han som driver det har en nevø som jobber på et verksted i Bærum, som jeg har tatt det gjennom. Vi hadde 10 dager med ferie langs den fantastiske kysten i Polen, før vi leverte bilen. Så kjørte de oss 7 mil til flyplassen (i Stettin, Norwegian og Wizzair flyr derfra til Norge). 1 måned senere ble vi mødt på flyplassen med ferdig oppuset bil, og dro rett på Berlin Bus festival. Jeg antar 50% av kundene deres er utelendinger. Du kan levere bilen og hente i Bærum og du kan velge å kjøre en eller begge veier selv. Selv skulle jeg ønske jeg hadde en bil som skulle dit, da jeg trives veldig godt på den polske riviera og benytter enhver unskyldning for å ta en tur.
DennisTv

Post by DennisTv »

De har bedt om halve summen i kontanter når bilen blir levert. Er det normalt?
Altså 20 000.-
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Post by subwoofer »

Kalles vel svartjobb, kan jeg tenke meg, cash-andelen rapporteres neppe i regnskapet?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
hansstef
-
-

Post by hansstef »

DennisTv wrote:De har bedt om halve summen i kontanter når bilen blir levert. Er det normalt?
Altså 20 000.-
Fikk selv krav til forskudd 15.000,- men ingen krav til at det skulle være cash.
Hadde mulighet til å overføre om jeg ønsket dette.
Hans Sæle
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

sørg for at de tar ut frontruten for reparering av rust, etterbehandling etter sveisejobb i kanaler og andre plasser er viktig
DennisTv

Post by DennisTv »

112wboxer wrote:sørg for at de tar ut frontruten for reparering av rust, etterbehandling etter sveisejobb i kanaler og andre plasser er viktig
Skal levere den 23 juni.
De demonterer det meste ja, særlig frontruten. Har flere stygge rust roser der ja.
De etterbehandler også men jeg tenkte å ta en Lanolin behandling når den er hjemme igjen, og så ta det hvert annet år.
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

DennisTv wrote:De har bedt om halve summen i kontanter når bilen blir levert. Er det normalt?
Altså 20 000.-
Jeg var der i fjor med to biler og betalte ingen forskudd....
DennisTv

Post by DennisTv »

Har fått dette gjort nå.
Leverte bilen slutten av Juni, ferdig 6 september.
Utført:
Bytte av frontvindu pga sprekk, billigere i Polen enn å ta det på forsikring hjemme.
Bytte av Bremsecaliper * 2, horn, toppdekselpaking, bunnpakning, bærekuler foran, styrestag indre ytre, glødeplugger, registerreim, starter, strammehjul, servo-olje, bremseveske.

Karoseri:
Begge forskjermene byttet, hjulbue foran og kanal under fører-dør byttet, fikset bulk i skyvedør, fikset bulk hjørnet bak, skjært ut og sveiset inn et stort stykke bak høyre hjulbue, skjært ut flere mindre rust steder rundt front vindu og sveiset inn nye plater. Hel lakering.
Lagt på beskyttelse i alle hjulbuer.
Bilen er etterpå polert, støtfangere og speil er sorte igjen (ser nye ut) og renset innvendig.

Kostnad ca 50K
Ved hjemmturen så merker jeg at bilen er mye tightere i styringen og oppheng, ingen tegn til noe klick/klakk, motoren går også bedre :-)
Veldig fornøyd så langt.

Et par mindre ting. Dørlås førerdør er ikke helt riktig montert, den er treg. Skal fikse den når jeg har fått fjæra fra ebay, en standard feil på disse som gjør at låsen låser seg igjen av seg selv. Dette sa jeg at de ikke skulle fikse.
Bakre støtfanger er ikke ordentlig festet, jeg har ikke sett på det enda.
Eksos rør fra eber varmeren mangler.
highline 2001
-
-
Car: transporter t5 2013
Phone: 41313922

Post by highline 2001 »

Vurderer samme sak, kan du sende kontaktinfo?
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert

x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Jeg har samme problem med døra som låser av seg selv. Hvilket fjær er det som må byttes?
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
DennisTv

Post by DennisTv »

highline 2001 wrote:Vurderer samme sak, kan du sende kontaktinfo?
http://www.polenrep.dk/
DennisTv

Post by DennisTv »

Indian wrote:Jeg har samme problem med døra som låser av seg selv. Hvilket fjær er det som må byttes?
Jeg bestilte den fra ebay men det var til dyrere pris enn fra caravelleshoppen.dk
Jeg har hatt denne feilen i 1/2 år men jeg fjernet sentrallås enheten til førerdøra så den ikke skulle låse seg igjen, denne fjæra motvirker vekta til det staget som går til sentrallås enheten.
Martin Benjamins
Car: T4 westfalia 2.4

Post by Martin Benjamins »

DennisTv wrote:Har fått dette gjort nå.
Leverte bilen slutten av Juni, ferdig 6 sep............ .
.
Kommer du også til Tinn i helga, sånn at vi kan se resultatet.
DennisTv

Post by DennisTv »

Martin Benjamins wrote:
DennisTv wrote:Har fått dette gjort nå.
Leverte bilen slutten av Juni, ferdig 6 sep............ .
.
Kommer du også til Tinn i helga, sånn at vi kan se resultatet.
Tinn? vw van treff det kanskje....
Det kan jeg ikke.
DennisTv

Post by DennisTv »

EU kontroll i dag. Ingen feil :-)
DennisTv

Post by DennisTv »

Bytta den helvetes fjæra nå, litt banskap så gikk det bra. Trangt......

https://www.youtube.com/watch?v=bqMA2-EHkMs
For å få av innerdør.
Har du høytaler i døra så må den også av, 3 skruer under høytaler.
vetz
-
-
Car: 1995 Caravelle 2.4 AAB

Post by vetz »

Hadde bilen tidligere i år hos PolenRep. Vil ikke uten videre anbefale dem.

Arbeidet inkluderte rustreparasjoner, hellakkering, bytte av front og bakrute, restaurering av felger, samt rustbeskyttelse (oljebasert) på understellet.

For det første bruker de ofte lang tid på å svare per mail. De sier dette skyldes mye å gjøre, noe som nok stemmer. De sa de trengte 4 uker på å ferdigstille min T4, og jeg ga dem over 8 uker. Når jeg kom ned for å hente bilen får jeg beskjed 1 time iforkant at bilen ikke er klar til avtalt tid. Bilen blir ikke klar før nesten 13 timer senere, noe som resulterer i at hele reise planen hjem må rebookes og jeg må ta en dag ekstra fri fra jobb.

Lakkeringsjobben og sveising for å fjerne rust på skjermer, nedre del av dørene og kanaler er godt utført. Dessverre oppdaget jeg ikke alle manglene og snarveiene de har tatt når de begynte å få hastverk når bilen ble overlevert.

Ting jeg ikke er fornøyd med er blandt annet:
- Rustskyttelsen ble sprøyet på uten vask og sandblåsing av understellet iforkant (som ble spesifisert ved bestilling). De fjernet feks heller ikke reservehjulet før påføring, slik det ikke er noe bak hjulet.
- Ved montering av ny frontrute limte de fast himlingen til taket sammen med ruten, noe som ikke er estetisk fint, samt blir et problem hvis den skal byttes i fremtiden.
- Rustfiksing under bilen (3 steder de skulle sveise) er forsøkt skjult med å bare legge på noen nye plater + dekke med rustbeskyttelse istedenfor å kutte å sveise på nytt (som var iht til bestilling).
- Poleringen etter lakkeringen utført uten beskyttelse av gummi/plastlistene slik at det er hvite rester av poleringsmiddel overalt.
- Sentrallås på skyvedør virker ikke (feilmontering)
- Skyvevinduet er ødelagt
- Ødelagt DAB antenne
- Flere plastdeler fra interiør er ikke montert skikkelig, ødelagt eller mangler. Har ikke fått svar fra dem om disse er blitt funnet siden de lovte å ettersende dem.
- Feilmontering på bakrute viskeren.
- Restaureringen av felgene ikke utført iht til ordre. De skulle restaureres til original stand med krom og svart lakkering. Istedenfor har de blitt spraylakkert i sølv.

De skyldte på at arbeidere ikke møtte opp på jobb og kun hadde 1 person som kunne fullføre jobben de siste to dagene. Jeg mener at når de har fått dobbelt så lang tid som de ba om så er dette en ren planleggingsblunder. Jeg fikk ca 15% rabatt for arbeidet og kompensasjon for endret reiserute, men etter alle feil og slurv jeg har funnet etter jeg har kommet hjem så burde det vært mer.
hansstef
-
-

Post by hansstef »

Min erfaring er lignende.
3mnds estimert restaurering tok 365 dager eksakt.

Bra lakkering og sveis, men ikke uten tett oppfølging og instruksjon.

De sliter med arbeidsmengde og utflytting av god arbeidskraft. De må stadig pånimmes at man ikke godtar noe kort av full åpenhet ang deres egne utfordringer og desverre blir mye glemt.

Jeg kjørte fra Polen til Norge med løst ratt på min T3 da de hadde glemt å feste knekkstagene bak dashbordet. Disse fant jeg i skapet baki bilen senere.

Om man finner noen gode sveisere vil det derimot være et godt sted å lakkere bilen sin for den jobben er riktig så bra.

I tillegg skal det sies at min sak vokste seg ganske stor og de kompenserte mye i form av rabattering (36% omtrent) noe jeg lovet ville nøytralisere mine tilbakemeldinger noe.
De er oppriktig opptatt av å gjøre en god jobb, men forholdene og arbeidskraften gjør det vanskelig for dem. I tillegg er det ikke kultur for å innrømme at de sliter og det gjør kunder frustrerte desverre.
Hans Sæle
vetz
-
-
Car: 1995 Caravelle 2.4 AAB

Post by vetz »

Her om dagen når jeg tok vekk teppet under setene så oppdaget jeg at rustsveisingen i gulvet ikke er utført, noe de skulle utføre og noe jeg betalte for. De sa arbeidet var utført, men på overleveringen av bilen så var det så mye annet som skjedde pluss hadde dårlig tid slik at jeg glemte å sjekke bedre på dette punktet. Når jeg kom hjem så jeg på undersiden at det var dekket til med rustbeskyttelse så var vanskelig å si om arbeidet var utført eller ikke. Ergo kunne ikke være sikker før teppet var fjernet.

Er såpass skuffet med opplevelsen med PolenRep at jeg vil advare andre om å bruke dem! Er nesten litt glad jeg ikke har en mer verdifull bil, da hadde skadene på interiøret vært såpass alvorlige at de hadde kraftig redusert verdien på bilen.
Jaroslavas
Car: T4
Phone: 47732451

Post by Jaroslavas »

Hei. Ike stol på PL, LT bilverksteder! Jeg kommer fra LT. Jeg vet. Bare en av 100 som kan utføre god. Hvis dere likevel bestemt - må sitte i bilverksted sammen med mestre. Og sjekke. Skal du klage? Nei. Betaler kontant - svarte pengene, ingen skatt, ingen ansvar til kunder. Mye bedre å finne mestre fra LT, PL osv. her i Norge. Litt biligere, bedre i kvalitet og ansvar. Eller prøv å finne en venn fra de statene som har eget bilverksted.
Post Reply