G65 0 bar kode 3

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
kjetilsn
Car: T5 2008

G65 0 bar kode 3

Post by kjetilsn »

Hei,

Driver å filsøker litt på AC på min gamle T5, har vert ute av drift noen år nå men tenkte det var på tide å få gang i det igjen.
Har tidligere hatt feil på luftkvalitetsmåler som er på samme sløyfe som G65 (trykksensor for kjøleanlegget). Har på nytt feil på denne sensor men den er ikke nok til å stoppe anlegget når den er frakoblet. Lå inne feilmelding på lavt trykk på G65.

Etter å ha slettet feilkoder, koblet fra og sjekket irr på G65 (var intet) og satt sammen får jeg nå ingen feilmeldinger i VCDS på G65 men den kommer opp med 0 bar under measurements blocks. Og «kompressor stoped» kode 3. Dette vil jeg tro er feil på selve komponenten eller ledningsnettet da det skal min være 1 bar. Det er en PWM sak dette så det funker dårlig å måle motstand.
Før jeg bestiller ny sensor tenkte jeg bare å høre her om noen har sett dette før. Usikker på hvordan systemet måler etter feil her, kan det tenkes at sensoren får strøm men PWM linjen er brutt, ikke sikkert det kommer opp som feilmelding. Sensoren koster en drøy tusing så dumt å kjøpe ny om det er ikke er den som er feilet.

Tips motas med takk!
Mvh
Kjetil
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Re: G65 0 bar kode 3

Post by Needforspace »

Men har du trykk på anlegget da?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Etter noen år så må det refylles ja. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
kjetilsn
Car: T5 2008

Post by kjetilsn »

Hei,

Takk for svar.
Godt mulig det er lavt eller intet trykk i anlegget. Men det forklarer ikke 0 bar. Om anlegget er tomt/trykkløst ville det være 1atm aka 1 bar. Vil tro at absolute pres i measurements blocks refferer til G65, men er ikke sikker. Ser at på feks audi logger dette på andre adresser. Dumt å bytte føler før jeg vet om det er den som har feilet, like dumt å tømmet og fylle anlegget om det ikke er det som er feil. Erfaring tilsier at som regel er det føler, eller irr på ledningsnett som er årsak til feil.

Ikke krise at AC ikke virker da det er bil som sjedent er i bruk, men irriterer meg over ting som ikke fungerer som det skal, samtig er det kjekt å feilsøke. Gir en tilbakemelding når feiler er funnet. Er det kompressor som har takket for seg så får det bare være. Holder en knapp på ødelagt G65 eller nytt kjølemedium.

God helg!
Post Reply