BMW til venstre, T3 til høyre:

Det er det sikkert, men jeg har ikke lest om andre... Og enn så lenge er disse BMWene relativt enkle å finne. Enkelte BMW eiere kan til og med være interessert i buss delen i bytte da denne visstnok gir bedre plass i maskinrommet ved motorbytte...Buss Marius wrote:Er det bremsekraft forsterker fra andre merker man kan bruke, enn BMW E30, (altså 3 serie fra midt 80 tall)?
Når jeg gyver løs på Syncroen i garasjen, har jeg litt lyst til å gjøre denne endringen, sammen med de hullede skivene fra Brickwerks som Needforspace har på sin.
Jeg diskuterte litt bremser med naboen på treffet i Tyskland, som hadde Audi V6 på 160hk og ventilerte skiver i sin T3 Multivan. Han sa bakbremsene holdt til 200hk, noe som sikkert er riktig iom at det er samme bremser som på LT 28 og 31, med inntil 1940kg aksellast.

hvordan minker vandring om det hydrauliske er uendret?Needforspace wrote:Med ellers standard bremser utenom E30 servo så blir da pedalen nesten like hard men vandringen blir mindre. Med kalipere med større areal på stempelene vil det være fordel med større hovedsylinder for å ikke øke vandringen.

Om ikke pedalen går lenger inn blir det ikke mer brems.Totto wrote:Hvordan kan en større servo gi mer mm pedalvandring?
Den kan da ikke gjøre annet en å kreve mindre kraft i pedalfoten?