Registerreim 2011 mod. caravelle 2.0 TDI 102hk
Registerreim 2011 mod. caravelle 2.0 TDI 102hk
Er det noen her som har byttet reg.reim på en 2.0 tdi?har tenkt prøve meg på det selv, så en instruksjon å triks å tips mottas med takk. På et verksted mente de at reimhjulet på veivakseln også må byttes pga noen svakhet. Stemmer dette?
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Re: Registerreim 2011 mod. caravelle 2.0 TDI 102hk
Hvis det ikke står noe om dette her (bruk søkefunksjonen lengst ned på siden) eller noen gidder eller kan hjelpe deg vedr. instruksjon/tips/triks, så anbefaler jeg deg å kjøpe litteratur, So wird's Gemacht, Haynes lr liknende.
...Samt etter utført arbeid legge inn beskrivelse i Tips og Triks del
...Samt etter utført arbeid legge inn beskrivelse i Tips og Triks del
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Mulig denne motoren er såpass ny at ingen har gjort det sjøl ennå.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg har søkt, men finner fint lite om akkurat denne motoren. Ikke engang på Youtube. Bare passat 2.0 tdi. Hadde jeg vert flink i Tysk. Nuvel faglitteratur er på vei, jeg hadde bare ikke håpet på å ikke være først.. Det kommer resumé etterhvert iallfall.
http://erwin.volkswagen.de
Du trenger låsepinne til kamaksel og låseverktøy til veiv.
Ut med innerskjerm, må avlaste motor og skru av venstre motorfeste på toppen. Ganske likt som 1.9 TDI PD.
Ut med innerskjerm, må avlaste motor og skru av venstre motorfeste på toppen. Ganske likt som 1.9 TDI PD.
Virker som man ikke behøver løsne på motorfestet på 2,0. Men vi får se. deler å spesialverktøy er underveis.oeb wrote:http://erwin.volkswagen.de
Edit: innerskjermen må ikke ut, og man må heller ikke løs med noen motorfester. Låsepinne til kamaksel og dieselpumpe kan man bruke en 6mm bor. Eller noe annet 6mm, men låsverktøy til veivaksel er veldig greit å ha
Last edited by yexiter on 15 Oct 2017, 12:10, edited 1 time in total.
Såldes, nå er jobben gjort,og bilder tatt, så håper jeg det blir godkjent 210000 til. Jeg kommer til å skrive en enklere avhandling om jobben med bilder, når jeg får pusten tilbake, i denne tråden etterhvert. Er det noen som har panikkspørsmål, PM meg. 
Ta av høyre framhjul.Skru av beskyttelsesplata under. Det hjelper om man får opp bilen litt, feks støttebukk, man får tenke sikkerhet da man jobbar mye under bilen. Ta av multireima. Ta av røret på luftfiltret å vrida det bakover tror det var tre kontakter man får ta løs.. Ta av luftfilterboksen. Ta av deksel til kamreima. Er bare klipset på oppe. Ta av remhjul på veiva. Ta av nedre deksel. Tre skruer. Den ene får man bruke bits og fastnøkkel får å komme til. Sett motoren i UTC? ellerhvadetnåheter... Lås av veivaksel med spesialverktøy. Lås av kamaxel og dieselpumpe med 6mm låspinne. Går å bruke baksiden på en bor... Løsne de tre 12kant skruene på remhjul veivaksel og dieselpumpe. Løsne mutter å slakk strammer. Ta av reim. Ta av strammer pluss Bolt, vannpumpe, 3 løpehjul. En Bolt på ene løpehjul. Bolten på strammehjul og det ene løpehjul må løs for å få av strammer og løpehjul,pga att det er for trangt.... Et triks jeg tror kan fungere, er å finne en til mutter som passer på bolten,og klemme to muttre mot hverandre, skrur man da av på den innerste burde bolten slippe.... Det kom jeg på etter at jeg hadde rasert to bolter med vannpumpe og rørtang. Samme trikset for å sette dem på. Monter alt og nye greier i motsatt rekkefølge. Kamakselhjul og dieselpumphjul er litt løse. Sett disse slik at det er litt å gå på når reima strammes. Sett fast de tre settskruene ETTER et reima er strammer. På strammehjul finns en strammeindikator. Jeg brukt ni timer, men nå skal jeg klare det på 4 med god margin. Løftebukk kanskje 2 tim. Egentlig enkelt, men trangt på visse plasser! Husker ikke moment å slikt, men har boken om noen lurer.