Jeg fikk for noen uker siden byttet reg.reim og vannpumpe på aut.verksted (ikke merkeverksted, men Bosch verksted). Etter dette har motorkarakteristikken endret seg ganske kraftig. Før så dro den godt fra ca.1800-1900 o/min mens etter reg.reimbytte må jeg opp på 2400-2500 o/min før den begynner å få skikkelig kraft. Dette gir bilen utrolig mye dårligere kjørbarhet enn før, da den aldri treffer riktig dreiemomentspunkt ved giring opp til neste gir og føles dermed mye slappere å kjøre. For å treffe "trekkpunktet" må jeg nå dra turtallet nesten helt til rødmerkingen. Merkes utrolig godt på de bakkete og svingete småveiene jeg kjører til jobb hver dag, jeg må velge et lavere gir opp bakkene enn før for den klarer ikke å hente seg inn hvis jeg girer opp til neste gir, slik som tidligere.
Bilen er en 99 2,5tdi syncro. Verkstedet har både lang erfaring og riktig utstyr for å stille inn timing på dieselpumpe og har tatt inn bilen på nytt for å dobbeltsjekke og timingen er spot on. Så jeg skjønner ikke mye hva som kan ha skjedd og håper derfor på noen forslag herfra?
På forhånd takk for svar