T3: Komplett ombygget Subarumotor og AAP girkasse

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
Chewie
-
-
Car: '84 Transporter
Phone: +4528442904

T3: Komplett ombygget Subarumotor og AAP girkasse

Post by Chewie »

Selger motor og girkasse fra Lille Blå med alle deler til ombygging. Motoren er en ‘93 model EJ22 137 HK/100 kw fra Subaru Legacy kilometerstand ca. 250.000.
Det er brukt bunnpanne med integrert motorfeste fra Burley Motorsports med større oljevolumen og gir større frihøjde enn original Subaru.
Til parring av motor og girkasse er det valgt clutchhus fra RJES, original Subaru svinghjul og trykkplate (nytt da jeg konverterede Lille Blå), Subaru starter og VW lamellplate.
Ledningsnett tilpasset T3 og forlenget så ECU kan placeres under bakre seterad.
VSS (vehicle speed sensor) til montering i speedometer.
Girkasse er 5 trinns AAP med ettermontert LSD. Kmstand ukjennt, men fungerer bra og har ingen ulyd.
Eksossystem er hjemmesveiset i grovere diameter (2.25”) og gir en fin lyd.

Sikkert flere detaljer som jeg har glemt, men ta gjerne kontakt for mere info. Motor osv. sitter i bilen og kan prøvekjøres, men blir snart kjørt på vinterlagring så interesserte må ta kontakt snarest.
Motorkonvertering er godkjennt i vognkort uten bruk av katalysator.

Bilder fra konvertering av Lille Blå kan ses her: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... 5&start=75

Har ikke satt en fast pris på dette, da jeg er litt usikker på denne. Alene deler til ombyggning har kostet ca. 25k. Kom gjerne med realistiske bud.

Mvh
Mattias
Post Reply