Knakklelyd etter bratte nedoverbakker.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
pellepe
Car: T4 98 caravelle

Knakklelyd etter bratte nedoverbakker.

Post by pellepe »

etter å ha kjørt nesten ned alle svingene Geiranger kom det en knakklelyd på slutten fra området girkasse eller drivknute, litt vanskelig å lokalisere. Lyden var omtrent som en gåen drivknute, men den kom ikke utpreget i sving og rygging, men kom ved motorbremsing og pedal i alle hastigheter.
Morgenen etterpå kjørte jeg tilbake opp alle svingene og og det kom ingen knakklelyd til tross for endel oppbremsinger og motorbremsing på tur over fjellet, men etter å ha kjørt ned halve trollstigen var det igang igjen. Kan det være lite olje på girkassa (som forøvrig ble skiftet i fjor) siden det kommer i etter noe kjøring i bratte nedoverbakker? eller lukter det havarert kasse?

Fikk for et par måneder siden skiftet yttre høyre drivknute på verksted, etter at det hadde vært sprekk i mansjett og knakkling fra denne.

-Martin
T4 2.5TDI acv
california
-
-

Re: Knakklelyd etter bratte nedoverbakker.

Post by california »

Hadde defekte indre knuter på min T4 i sin tid. Jevn knakking med fart. Skiftet først ytre uten at det hjalp. Skiftet så indre og alt var vel... mener å huske at på min kom knakkingen ved pådrag i lange motebakker.
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
Post Reply