ekstravarmer starter ikke???
ekstravarmer starter ikke???
Jeg får ikke start på den ekstravarmeren som kaster eksos ut under venstre forskjerm. Tidligere når den virket kom det ganske mye røyk. Har noen i forumet vært borti noe lignende. Har nettopp renset eksosavkastet etter tips om dette, men den virker fortsatt ikke. Svært takknemlig for tilbakemelding!
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Prøv først å slette feillageret i varmeren. Mye start/stopp (småkjøring) kan gjøre at den sperres. For å motvirke dette kan du montere en bryter slik at den kun slår seg på når du virkelig trenger den. Hvis ikke sletting hjelper, må du son Jon sier, åpne å fixe den. Glødeplugg og pakninger, samt det nettrøret som står rundt pluggen inni varmeren byttes. Røret kun hvis skadet.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
feillageret?
Tusen takk for respons, men følgende sitat gjør at jeg må grave litt videre "Prøv først å slette feillageret i varmeren." Er dette en reset-knapp eller er det noe man gjør på org.verksted med computer?
Hva varmer den ?
Hvordan virker egentlig denne varmeren og hva varmer den opp ?
Hvordan kan jeg sjekke at den virker ?
Hvordan kan jeg sjekke at den virker ?
I markedet for Multivan igjen!!
-
Der Postmeister
- -

Den sitter som standard montert kun på Tdi, 85/102/150 hk. Disse motorene går "kaldt" så denne skal hjelpe til å få opp driftstempen. Varmer opp kjølevannet, og kan med montering av extra ur, brukes som motor/kupevarmer. Anbefaler da 2 batterier, da den nok drar noe strøm.
Du hører den starter, går omtrent som eber i boble(rumler), og du vil se at det ryker i venstre hjulbue. Der er exosutsleppet. Hvis du kjenner med hånden, så vil du kjenne det kommer exos ut av røret, når det ikke ryker og.
Du hører den starter, går omtrent som eber i boble(rumler), og du vil se at det ryker i venstre hjulbue. Der er exosutsleppet. Hvis du kjenner med hånden, så vil du kjenne det kommer exos ut av røret, når det ikke ryker og.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Syncronaut
- -

-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

-
Caravelle-Kai
- -

-
Der Postmeister
- -

Jeg kunne godt tenke meg å finne ut litt mer av denne dieselvarmeren. Finnes det noe skjema for elektrisk tilkopling/relè posisjon for denne dingsen tilgjengelig på nettet?
Sigbjørn
altfordårligråd, masse unger, altfordyr bil men grombil, minibuss, kjempesur på politikere som pumper oss for pengene vi kunne brukt betre!!! (de som burde vært glad for storprodusenter for fremtidifg arbeidskraft, og ikke minst sikker innbetaling av pensjon for pensjonister.)68 Gen.=dårlig reprod. vi må rydde opp!!!
Sigbjørn
altfordårligråd, masse unger, altfordyr bil men grombil, minibuss, kjempesur på politikere som pumper oss for pengene vi kunne brukt betre!!! (de som burde vært glad for storprodusenter for fremtidifg arbeidskraft, og ikke minst sikker innbetaling av pensjon for pensjonister.)68 Gen.=dårlig reprod. vi må rydde opp!!!
Ca Pris
Ingen som visste noe ca pris på å gå over en forvarmer ?
Noen må da ha en slags ide om hva det vil koste ved forkjellige feilkilder fra at den trenger å nullstilles til at den er gåen og må byttes ???
Noen må da ha en slags ide om hva det vil koste ved forkjellige feilkilder fra at den trenger å nullstilles til at den er gåen og må byttes ???
I markedet for Multivan igjen!!
-
Der Postmeister
- -

Jeg ser stadig at noen har spørsmål angående denne varmeren. Hvis noen har skjema over koplingen, eller andre opplysninger som kan virke opplysende, for denne enheten i caravellen, er det veldig bra. Jeg selv har ikke fått kommet til bunns, og dermed fått i orden denne saken min. Men skal få re-set lager for denne enheten.. så da blir det i orden..?..?
Er selv en mulig forståer på elektroskjemaer.... så hvis dette kan bli gjort tilgjengelig for denne enhet i foraet, så er jeg takknemlig. Får jeg varmeren i orden, meddeler jeg gjerne problemet
Er selv en mulig forståer på elektroskjemaer.... så hvis dette kan bli gjort tilgjengelig for denne enhet i foraet, så er jeg takknemlig. Får jeg varmeren i orden, meddeler jeg gjerne problemet
-
Der Postmeister
- -

Det som er galt er det som er nevnt ovenfor. Og da trenger du ikke skjemaer. Det som nå har dukka opp på noen få er styreenheten i varmeren og enheten med vifta(flest her). Dette er dyre deler. Mener det var 1700 for vifta..
Dette kan finnes ved verkstedbesøk, og det bør ikke koste all verden bare for en diagnose. Men hver obs: det kan være flere feil, og man må reparere en for evt å finne neste.
Ingenting i veien for å reparere selv, men det er trangt..
Dette kan finnes ved verkstedbesøk, og det bør ikke koste all verden bare for en diagnose. Men hver obs: det kan være flere feil, og man må reparere en for evt å finne neste.
Ingenting i veien for å reparere selv, men det er trangt..
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter