Utløserlager.
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
Utløserlager.
Hva er symptonet på slitt utløserlager? Av og til må jeg liksom trykke clutch HELT inn for at jeg skal få skifta gir. Skjer en av 40 girskift.. Har ikke hørt noen ulyd.. Kan dette heller være girolje som er tykk eller bør skiftes? 
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Käfervelle
- -

Årsmodell er 03 mod. 2,4 D.
Årsmodell er 93 og det er 2,4 diesel.Der Postmeister wrote:Årsmodell?
-
Käfervelle
- -

Utløserlager,clutch eller girkasse.
Snakket med en som trodde dette kunne skyldes en sprekk i clutch-disken. De gangene som den er vond å få i gir, så er clutchpedal fjærende, men litt hardere... 
-
Käfervelle
- -

Utløserlager.
Ingen som har noen formening om hva dette kan være..? De gangene dette intreffer dvs. ca 1 av 50 giringer, så siger bilen fremover selv om clutch er helt inne. Clutchen tar godt tak og slurer ikke, så at clutch er utslitt tror jeg ikke.. Og giring fungerer oxo fint ellers. Kan dette være ødelagt/utslitt utløserlager ? 
Er det ikke clutchpumpene som begynner i svikte? (tenker høyt) Sitter en ved pedalen og en i girkassen (98mod) Opplevde det nesten sånn på min av og til, helt til pedalen forsvant i dørken. Pumpen inne i kassen hadde lekkasje av olje som hadde kommet på clutchplaten. Verkstede tok 13000 for den jobben.
Roger
-
Käfervelle
- -

Tenkte på den jeg oxo, men saken er at når dette skjer, så er pedalen hardere enn ellers. Av og til da, så hører jeg nå en subbe-lyd da jeg trykker clutch helt inn, skulle jo egentlig tro at det var utløserlager, men i tilfelle.. hvorfor skjer det ikke hver gang da..?vwbrumle wrote:Er det ikke clutchpumpene som begynner i svikte? (tenker høyt) Sitter en ved pedalen og en i girkassen (98mod) Opplevde det nesten sånn på min av og til, helt til pedalen forsvant i dørken. Pumpen inne i kassen hadde lekkasje av olje som hadde kommet på clutchplaten. Verkstede tok 13000 for den jobben.
-
Käfervelle
- -

Da er feilen funnet og bilen er reparert...
Det var nok clutchen som hadde gått dukken... Fire av fjærene på clutch-lamellen hadde hoppet ut... Dette var da årsaken til at den var vansklig å få til å fri ut.... Har aldri vært borti dette på noen bil jeg har hatt før, men etter sigene på VAG er ikke dette helt uvanlig... Så da vet dere som har samme prob. at en utgiftspost står å venter på dere, nemlig ny clutch..
Men,men nå er den i orden og sviver sikkert en stund til før neste rep...
Men,men nå er den i orden og sviver sikkert en stund til før neste rep...