dynamo skifte
dynamo skifte
Jeg har en transporter 2,4 diesel med defekt dynamo, har funnet en brukt dynamo hos en høgger som sitter på en transporter 2,5 bensin, passer denne på bilen min?
eller er det noen som har en brukt dynamo i nærheten av trondheim?
takker for tips å råd
eller er det noen som har en brukt dynamo i nærheten av trondheim?
takker for tips å råd
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
Børster.
Hvor får du kjøpt børster så billig? 
Du må i hvert fall sjekke om det er noe sted å koble på turtelleren, hvis du skal bruke en uoriginal dynamo. På 2,4d styres den av signaler fra dynamoen. Det tror jeg ikke den gjør på bensinutgaven, men kanskje kontaktpunktet er der uansett? Likevel er det ikke sikkert turtelleren vil vise riktig hvis du ikke bruker dynamo fra 2,4d.
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Forskjellig ampere
Hei
Interessant emne, jeg har en T4 som er bygd om til camper
Har hørt en gang at det finnes to typer dynamoer, en vanlig og en med høyere Ampere ment for biler med to batterier.
Hvor stor er denne Amperen? Noen som vet?
Hvor mange ampere er det på den vanlige dynamoen?
Interessant emne, jeg har en T4 som er bygd om til camper
Har hørt en gang at det finnes to typer dynamoer, en vanlig og en med høyere Ampere ment for biler med to batterier.
Hvor stor er denne Amperen? Noen som vet?
Hvor mange ampere er det på den vanlige dynamoen?
VW T4 Reimo camper
Hvilken modell 2,4 D har du??StaaleB wrote:Du må i hvert fall sjekke om det er noe sted å koble på turtelleren, hvis du skal bruke en uoriginal dynamo. På 2,4d styres den av signaler fra dynamoen. Det tror jeg ikke den gjør på bensinutgaven, men kanskje kontaktpunktet er der uansett? Likevel er det ikke sikkert turtelleren vil vise riktig hvis du ikke bruker dynamo fra 2,4d.
På min '95 sitter turtelleren på abtvibe-akslingen
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Nyjord-vegen 48
Min er reg. januar 95. 2,4d med syncro.vidar_78 wrote:Hvilken modell 2,4 D har du??StaaleB wrote:Du må i hvert fall sjekke om det er noe sted å koble på turtelleren, hvis du skal bruke en uoriginal dynamo. På 2,4d styres den av signaler fra dynamoen. Det tror jeg ikke den gjør på bensinutgaven, men kanskje kontaktpunktet er der uansett? Likevel er det ikke sikkert turtelleren vil vise riktig hvis du ikke bruker dynamo fra 2,4d.
Hva er abtvibe-aksling?
Ståle Bekkelien
Abtivbeakslingen ligger mellom kardangen og indre drivaksel-knute på høyre side av bilen. Kardangen ligger påvenstre side av bilen, derfor har den en akling ekstra på høyre side av bilen.StaaleB wrote:Min er reg. januar 95. 2,4d med syncro.vidar_78 wrote:Hvilken modell 2,4 D har du??StaaleB wrote:Du må i hvert fall sjekke om det er noe sted å koble på turtelleren, hvis du skal bruke en uoriginal dynamo. På 2,4d styres den av signaler fra dynamoen. Det tror jeg ikke den gjør på bensinutgaven, men kanskje kontaktpunktet er der uansett? Likevel er det ikke sikkert turtelleren vil vise riktig hvis du ikke bruker dynamo fra 2,4d.
Hva er abtvibe-aksling?
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
Nyjord-vegen 48
På den akslingen kan man vel ikke lese av turtallet? Det er ikke speedometeret du tenker på?vidar_78 wrote:Abtivbeakslingen ligger mellom kardangen og indre drivaksel-knute på høyre side av bilen. Kardangen ligger påvenstre side av bilen, derfor har den en akling ekstra på høyre side av bilen.StaaleB wrote:Min er reg. januar 95. 2,4d med syncro.vidar_78 wrote: Hvilken modell 2,4 D har du??
Hva er abtvibe-aksling?
Ståle Bekkelien
-
Syncronaut
- -

Oversetterne av etka har gjort en slett jobb i den norske utgavenvidar_78 wrote:Abtivbeakslingen ligger mellom kardangen og indre drivaksel-knute på høyre side av bilen. Kardangen ligger påvenstre side av bilen, derfor har den en akling ekstra på høyre side av bilen.StaaleB wrote:Min er reg. januar 95. 2,4d med syncro.vidar_78 wrote:
Hvilken modell 2,4 D har du??
Hva er abtvibe-aksling?
Altså for å oppsummere; det finnes ingenting på en bil som heter abtvibe-aksling...
Gorm
He he he... jo, beklagerStaaleB wrote:På den akslingen kan man vel ikke lese av turtallet? Det er ikke speedometeret du tenker på?vidar_78 wrote:Abtivbeakslingen ligger mellom kardangen og indre drivaksel-knute på høyre side av bilen. Kardangen ligger påvenstre side av bilen, derfor har den en akling ekstra på høyre side av bilen.StaaleB wrote: Min er reg. januar 95. 2,4d med syncro.
Hva er abtvibe-aksling?
Det er jo selvsagt speedometeret jeg tenker på... Kunne blitt snodig å koble turtelleren på den akslingen!
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
Nyjord-vegen 48
Mye mulig.. Jeg har en tegning hvor Møller Nesttun skrev Abtvibe på...men hvorvidt de har greie på tysk/norsk-norsk/tysk vet ikke jeg.Syncronaut wrote:Oversetterne av etka har gjort en slett jobb i den norske utgavenvidar_78 wrote:Abtivbeakslingen ligger mellom kardangen og indre drivaksel-knute på høyre side av bilen. Kardangen ligger påvenstre side av bilen, derfor har den en akling ekstra på høyre side av bilen.StaaleB wrote: Min er reg. januar 95. 2,4d med syncro.
Hva er abtvibe-aksling?. Det interessante er at det står "Abtriebaksel" (derav "abtvibe", regner jeg med) i etka "på norsk" men "Antriebswelle" (drivaksel) i etka "på tysk".
Altså for å oppsummere; det finnes ingenting på en bil som heter abtvibe-aksling...
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
Nyjord-vegen 48
Mye mulig.. Jeg har en tegning hvor Møller Nesttun skrev Abtvibe på...men hvorvidt de har greie på tysk/norsk-norsk/tysk vet ikke jeg.Syncronaut wrote:Oversetterne av etka har gjort en slett jobb i den norske utgavenvidar_78 wrote:Abtivbeakslingen ligger mellom kardangen og indre drivaksel-knute på høyre side av bilen. Kardangen ligger påvenstre side av bilen, derfor har den en akling ekstra på høyre side av bilen.StaaleB wrote: Min er reg. januar 95. 2,4d med syncro.
Hva er abtvibe-aksling?. Det interessante er at det står "Abtriebaksel" (derav "abtvibe", regner jeg med) i etka "på norsk" men "Antriebswelle" (drivaksel) i etka "på tysk".
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
Nyjord-vegen 48