T4 D periodiske startproblemer

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jarleab
-
-
Car: 2003 multi 7 seter

T4 D periodiske startproblemer

Post by jarleab »

Jeg har spurt før og prøver igjen, bilen starter egentlig stort sett momentant etter gløding men noen ganger kan jeg stå og ikke få startet, kan gå 5-6 ganger uten tenning, har byttet gløderele og glødeplugger men det virker som feilen er i sikringsboksen, dvs: jeg kan dra litt i ledninger osv når den ikke starter , plutselig tenner den igjen, har opplevd at den stopper ved hardt slag i dump, virker som dårlig kontakt?? er det flere releer som styrer tennninga osv en gløderele??
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
StaaleB
-
-

Post by StaaleB »

Det høres ut som du bør sjekke sikring/krets nr 15. Den går til magnetventilen på dieselpumpa. Den er ikke avansert, bare på/av. Tenning på - ventilen skal ha strøm slik at den åpner. Tenning av - spenningen kuttes og ventilen stenger. Er det vakkel her vil det gi symptomer som du beskriver.
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
jarleab
-
-

Post by jarleab »

Det som er rart er at den aldri stopper når den først går.....har også hatt mye annet tull som fks vinduspussere som ikke stopper igjen + blinklys som plutselig har nektet å virke (få ganger)
prosjekt multivan
TOBLERONEJAN
-
-

Post by TOBLERONEJAN »

Jeg kødder med det samme selv, de gangene jeg ikke får start gløder jeg den manuelt, og da starter den alltid. (min stopper ikke i dumper da)
Så lenge motoren er varm er den ikke avhengi gløding, kun at starteren går rundt.

Vindusviskerene mine også tuller med meg, fikk prøve rele til solrikko og da fungerte de som vanelig i gjenn.
(mine gikk som de selv ville :lol: )
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.

Jan ove sandnes
Drammen
Peders

Post by Peders »

Kan jo være startsperren din på dieselpumpa som driver å tuller seg litt ved start, har fjernet på to stk 96 mod Transportere. Men dette har jo ingen sammenheng med viskere og blinkelys, men hva men dårlig jording?
jarleab
-
-

Post by jarleab »

det er ikke noe startsperre på en 93 modell men jeg tror jeg har funnet feilen - tenningslåsen - dvs: bakstykke ........ prøvde å vri litt på den når jeg starter den og da kommer den med engang - så nå bytter jeg bakstykke så får vi se.........
prosjekt multivan
TOBLERONEJAN
-
-

Post by TOBLERONEJAN »

Min likte ikke stå for lenge uten at den ble startet, har startet min hver dag nå.
og det har gått bra en stund nå.
Tror nok at T4,en min har blitt kjørt med hver dag.
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.

Jan ove sandnes
Drammen
jarleab
-
-

Post by jarleab »

og var det tenningsbakstykke til 200 kr??? JA
og detta har irritert meg i 3 år - er det mulig?!
prosjekt multivan
Post Reply