1985 T3 Reimo

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
tranphomer
-
-
Car: T3 1980 2.7l
Phone: 91665891

Post by tranphomer »

vladS wrote:Fikk du foressten med alle hjulsettene?
Fikk med felgene på toppen og 17 tommere. (De sorte) Samt noen frarusta felger med piggdekk. Var det fler?
vladS

Post by vladS »

Jeg hadde den i litt over et halvt år.
Det med lakk snakket forrige eier faktisk om, det er en kjapp lakkering før en festival.. hehe. Vanlig oransje lakk å en klarlakk med egentilsatt glitter.

Skaden i passasjer døren stammer i fra en episode med mye vind, lastebil å en ikke ordentlig festet ganstercap.. men det fikses jo lett. Du fikk vel med døren jeg la med når torbjørn kjøpte den.

Det var jeg som skiftet girkasse ja. Den stod på en bil som ikke var kjørt så uhorvelig mye, ca 150 tusen km.

Jeg skiftet deler av eksosanlegget, men egentlig burde alt bli skiftet, men det ble aldri til at jeg gjor det.

Ang motor, det er han som lakkerte den som skiftet den. Motoren var gått litt under 170 tusen km når jeg kjøpte den i mars, så den er nok tight og fin i mange år til, hvis du passer på den. Originalt er jo bilen som du sier, en 1.9 diesel.
Bensinforbruk ja.. hehe. Bykjøring lå jeg på rundt 1,5liter og langkjøring lå jeg på rundt literen, så det er ikke akkurat en bil som er billig i drift.

Ja, overså noe her.. det med bensin lekkasje opplevde jeg og, tror det er hull i påfyllingsrøret? Er ikke sikker der.. så aldri noe nærmere på det. Men en annen ting med bensintanken, når du kjører bilen så og si helt tom så blir det vakum i tanken å bensinen kommer i retur hvis du fyller for fort i starten, så pass litt på det.

Men en ting du ikke svarte på, fikk du med alle hjulsettene? Det var jo ett hjulsett med 235/15 dekk på alle fire. Å de lilla felgene samt vinterdekk.

Blir spennende å se hva som skjer med bilen fremover :)
vladS
Andrew
-
-

Post by Andrew »

VladS: Er det lov å spørre deg hvilken 'skrue' det var på innsprøytningen som ble justert da motoren ikke fikk drivstoff? CO-skruen, kanskje? Nå er det slik at motoren får litt for mye..........
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
vladS

Post by vladS »

Andrew wrote:VladS: Er det lov å spørre deg hvilken 'skrue' det var på innsprøytningen som ble justert da motoren ikke fikk drivstoff? CO-skruen, kanskje? Nå er det slik at motoren får litt for mye..........
Eg vett rett å slett ikje ka skrua det va, fekk hjelp av en kyndige.. eg kan hørra me an å gje beskje t dokke når eg vett :)
vladS
vladS

Post by vladS »

En annen ting og er at det har vært 5 eiere på bilen siden 2007, det er en som mangler i historikken.
Han jeg egentlig kjøpte bilen av, var en ikke helt god ungdom i egersund som nektet å levere inn salgsmelding, så jeg ordnet opp med forrige eier før det igjen, og kjøpte bilen av han "på papiret"..

Han ungdommen jeg kjøpte bilen av hadde ikke råd til hverken å drifte bilen, forsikring eller årsavgift.. derfor det ble kluss der.

All info om bilen er god info ;)
vladS
vladS

Post by vladS »

Fant foressten noen bilder på nett av de dekka vi snakket om på priv.
Disse var de første felgene eg hadde på bilen.. Bytta til de lilla pga bilen blei så satans tonge på ratte me di små feide.. :)

Image

Image
vladS
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Stilige dekk. Kommer til å sette på en smussaviser bak igjen. Bilen kler det ;) Ellers håper jeg at den blir litt lenger hos meg. ahh 5 forskjellige. Stakkars clutsj! Men ja er i sikre hender nå. Kommer til å skinne framover mot sommeren. Kjørte min første langtur nå. Krsand - Nærbø. Bilen gikk veldig greit. Været var ikke det peneste men med olja og nye vindusviskere funka det veldig greit. Det morsomme med bilen er at det er 4 forskjellige nøkler til alt. Jeg håper delebilen har bra låsesylindere, slik at jeg kan bruke de.

Ellers, fine bilder Vlads. :) Så nesten litt syncro ut..;p
vladS

Post by vladS »

Jeg sjekka clutchen når jeg hadde av kassen, den varer en god stund til den.

Er du mye oppover mot sandnes?
vladS
Trænaren
-
-
Phone: 91766770

Post by Trænaren »

Eg vett ken så he desse hjulå....;-)

Image

Image[/quote]
Harald Undheim..

Westcoastbus
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

hehe, tror slavesylinderen lekke igjen=/ mista en god del veska. såg ellers unna bilen, der såg de greit ut.. men he fått en ny eg må prøva, satsa på d funka. hehe

ellers e delebilen nesten tom, mangle sentralllåsen, gir, motor ++. Interiøret må høytrykk spylas og vaskas, elles ser de bra ut.
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Oi, Oi, mister du bremsevæske men finner ikke den under bilen kan det være en bremsesylinder som lekker, som regel de bakre. Har du kjent rundt selve sylinderet? Kjenn også nede ved pedalene......
Forsto ikke helt det du skrev om delebilen, betyr det at du har tatt ut motor og gir? Fant du en god bensintank på den?
Andrew Wilder 90198654
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Er nok slavesylinderen, der veska kommerfra. Ser det veldig godt under pakningen, renner ut der.

Har demontert interiør og det meste av verdi på innsiden. Mangler varmeapperat, og sentrallåsesystem. Dørene ser ok hele ut, men bilen er en rusthaug. Når vi løfta opp teppe så vi gjennom bilen.

Har ikke sjekket bensintank ennå, jeg har heller ikke tatt ut motor og gir. Dette får vente litt. Litt vanskeli å ta det ut der bilen står nå.

Torkel :o
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Sist ønsdags arbeid:
Image
Clean!
Image
Puslespillet løst:
Image
Image
Andrew Wilder 90198654
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Takk for flotte bilder tatt av Gill. Korkplater og tepper er lagt inni hele bilen. Isolasjon har blitt limt fast på veggene, mangler høyre side. Bilder kommer etterhvert.

Nå for tur: Rocknroll sete skal festes.
Interiør skal på plass.
Anlegg skal monteres.
Sentrallås.
Varmeapperat bak.

Ting tar litt tid da skolearbeid må gjøres. Ser fram til varmere vær.

Torkel
Fannypower
-
-

Post by Fannypower »

På tide med en oppdatering:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Gill Wilder, Kristiansand.
1980 luftkjølt Westfalia Joker 2 'Rosie'
halvparten av 'Ottar', 1992 T3 syncro ambulanse.
Member of:
Syncronautene
Rundlyktgeriljaen
Rescueliners
Kristiansand Bus-Depot
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Som dere ser begynner bilen og ta form. Ny slavesylinder er på plass, Vegg panelene er ferdige, kablene til anlegg og diverse er på plass. I kveld har jeg tilpassa slik at senga går helt inn til torpedoveggen bak. Det ser rimelig bra ut.

Det kommer varmeapparat inn bak i nærmeste framtid. Takk gill som la ut bilder.
patrick
-
-
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic

Post by patrick »

du fikk tak i samme type støydemp el? ikke mine plater det der? :9 ser bra ut
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

patrick wrote:du fikk tak i samme type støydemp el? ikke mine plater det der? :9 ser bra ut
Fikk tak i samme type. Identiske. Fungerte veldig bra. Vurderte glave på toppen, men blir med støydemp i starten. Bilen begynner å ta form. Skrur fast bunnen av senga i dag, så det skal bli bra. :) Du må si fra når du kommer nedover til det blide sørland.

Torkel
patrick
-
-
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic

Post by patrick »

blir sannsynligvis i påskeuka... får ikke fri før tror jeg.

Ser bra ut! har du merket forskjell på dempinga, eller har du ikke kjørt med den ennå?
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

åssen matter er det snakk om??? prismessig da?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Rapidspeed wrote:åssen matter er det snakk om??? prismessig da?
Du merker dempinga virkelig godt. Mangler skyvedør. Prismessig koster det 1200 for 4 matter. Du trenger 5 for å ta bakdøra. Men til å annbefale. Lim med scotch weld 80. Det funker.
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

tranphomer wrote:Lim med scotch weld 80. Det funker.
Håper for din del at det holder i lengden med 80-limet.
På jobben slet vi med at ting løsnet etter ei stund, og har senere brukt varianten som heter 90. Den er merkbart sterkere på både filt og skai.
:wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

VWegard wrote:
tranphomer wrote:Lim med scotch weld 80. Det funker.
Håper for din del at det holder i lengden med 80-limet.
På jobben slet vi med at ting løsnet etter ei stund, og har senere brukt varianten som heter 90. Den er merkbart sterkere på både filt og skai.
:wink:
Du trenger nesten ikke mer en 80! hehe fordi baksiden av isoleringa hadde ei limhinne som holdt i tillegg. Men ramler isoleringa av så er det bare å ta av plggene på panelene. ;) Men takk for tips. Som student må man bruke opp alt en har kjøpt. ;)

Har hatt litt problemer med rykking under kjøring, skiftet tennplugger til noen "nygamle" og kortere pluggledninger. Dette hjalp litt på rykkinga når du gir flat pedal. Skjekka også fordeler og rotor. Kan være væromslaget?? smuss i tanken, en sylinder som ikke er helt a4..?
Noen ideer?

Torkel
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Da var senga skrudd fast! Bilde kommer senere. Mangler å feste forsterker og varmeapperat nå så er den komplett.

* Neste prosjekt blir linolje inne i skøytene
* Feste vegger
* Feste skap/kle det med skai.

Progress bar: [-----||---------]
Torkel
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Da har jeg fått laget ferdig dashbord, og nesten hele skapet. Noen bilder fra arbeidet. Fått god hjelp av Andrew til liming.

Dashbordet ble supert! Gummi lista er orginal fra coach delebilen.
Image

Dash venstre side!
Image

Dash midt:
Image

kjører speedometerhus sort, med blå leds. Skal bli fint å sette dette inn.
Ellers har du 2 bilder av campingskapet. Det begynner også å ta form. Kommer nye gummi lister rundt dette.

Skapdører. Nye hengsler og åpne/lukkemekanisme kommer. + listverk
Image

Venstre side.
Image

Har også to bilder av senga. Nedslått å oppreist ;)

Mangler bare varmeapperat i denne nå. Må også vaske seter.
Image

Image

Ting tar form. Dash skal festes i dag. Vegger kommer fortløpende. Trenger 25grader ute så jeg får vaska bilen litt innvendig. Hehe

Torkel
Post Reply