NORDLANDSTREFFET -09, 12-14 juni :)

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Mange klassiske tidspunkter som krasjer.

Norwaycup, Skandiacup, Danacup, Nijmegenmarsjen, Hærvejsmarsjeg, Sagamarsjen, Landsskytterstevnet osv osv.

Sjekk ut datoene for disse før dere legger ut for mange forslag om når, jeg trur vi kunne ha godt av å unngå fellesferien men da i forkant av sommeren. -Av samme grunner som landstreffet ligger etter sommeren, I think.

mvh,
Yngve S
utenlands i uke 29 og etpar andre uker neste år.
MusicMan
-
-
Car: T4 2.5 TDI 2000

Post by MusicMan »

Stein wrote:Runde med RV17. Først fra Mo til Utskarpen og deretter nordover. Sørover over E6 med ekskursjon til Nasa Sølvgruber, evt en liten avstikker til ACR for å bese. Litt muligheter til offroad ved røssvoll, gamle motocrossbanen?

Kystriksveien er jo fantastisk.

Stein
Jepp, så går den jo også gjennom verdens navle (Leirfjord)! 8)
Trond E. Gärtner
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
OddN
-
-

Post by OddN »

Sunshine wrote:OddN bor i Bodø... Han er vel godt kjent i området vil jeg tru :) Odd, er du her...?
Joda, er da innom her selv om det i det siste har vært litt sporadisk...

Har etpar andre jern i ilden for tiden, så jeg tør ikke påta meg noe særlig oraniseringsoppdrag, men dersom helgen passer så stiller jeg selvsagt opp på treff. :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Bare fordi jeg nevnte det i en annen tråd, jeg skal oppom Salten mellom NATO-øvelsen og påska 09.

Ikke helt sikker på når men tidsvinduet er da på fem uker, så siden det er såpass tidlig kan je "anta" det vil være størst sannsynlighet for at jeg & Tyskerbrakka kommer forbi nærmere påska enn fem uker før...

Må nordover på fesjå / framsyning av land. Konemor får seg en flytur opp & ned og Far Sjøl cruiser nordover og sørover i Tyskerbrakka. Burde gi tid til å si hei til minst etpar av dere.

mvh,
Yngve S
påska tar jeg sørpå, "hjemme" som det også kalles.
Sunshine
-
-
Car: SOLGT
Phone: 47886669

Post by Sunshine »

Fint:) Ta kontakt når du kommer, eller drar. Alt etter som:)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Roger, Willco.

(Space cadet)

mvh,
Yngve S

EDIT - ser at flaket på jobben er endra sia jeg leste det sist uke, nå er jaggu Cold Response flytta slik at det er kun ei arbeidsuke mellom øvelsen og påska.

Da tar jeg jaggu avspassering den uka og ferie i påska, så veit dere at jeg er påvei nordover i uke 13 allerede 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Myste såvidt det var på kalenderen og jeg tar meg fri uka før påske samt den uka som har fire arbeidsdager etter påska.

Det for å svippe oppom Fauske m.v iht gammel plan. Ikke hele perioden jeg skisserer her, men for å få ei god uke nordpå samt kjøre litt på landeveiene i Norge & Sverige (tax free-kvoter).

Så er det jaggu enda ei firedagersuke på gang ved månedsskiftet april / mai, da har gamlingen stordag og jeg må oppover.

To turer og enda er ikke Nordlandstreffet nevnt...

Blir nok noen kilometre i.l.a 2009, ja. Om det nå blir tre turer før sommeren er ordentlig i gang så regner jeg omtrent 1.000 km hver vei og ei flaska på tax free'n pér vei også 8)

Men da tror jeg jaggu det ikke blir noen flere turer nordover på meg det året :wink:
(Satser på høstjakt i Halka 2010, så er det nevnt)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Dato, folkens, dato !

Så langt kom jeg til at helga 12. - 14. juni, dvs i uke #24 er lagt fram som forslag.

For egen del passer det fint. Har lagt av kapital til fuel fra før av, så her er bare å døtte pistolen fra pumpa i Tyskerbrakka og la handtaket stå på "fyll opp tanken" mens jeg surrer rundt bilen og drar skjit av rutene 8)

Nuvel, enda lenge til, men jeg kan altså nevnte helg.

-Sted ? Kom vi fram til noe ? Ser enkelte mener det er artig med den harrybilbanen rett sør om Dunderlandsdalen, og opptil flere har snakka om Salten.

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Fortsatt bare helga i uke 24 som ligger som forslag her ?

Jeg "slipper" ene turen nordover første halvår i år siden farsan gnåler og har råtta seg sammen med kristenførkja jeg er gift med, om at det kan være barndåp (fysjom, tvinge den stakkars ungen som ikke kan si hva hun mener om saken engang !) rundt hans 75-årsdag men siden terminlista for året nevner både Sørlandstreff siste helga i mai og Vanfest i UK i sept, et Tyskert-treff midt i sept og Landstreffet i slutten av sept så skal vel Tyskerbrakka få kjørt seg, bare far får fri fra jentene mine først !

Sted ? Jeg skal til Fauske og for Bodde-væringene skulle vel det gå greit å kjøre noen få km østover nå som Glimt har gratisspillere i stallen ? Men hva da med Vefsnrampen og Ranafolk eller folk fra havgapet for øvrig sør og nord om Saltfjellet ? Kunne tatt en lørdag midt oppå Saltfjellet, det skal visst være satt opp en form for polarsirkelsenter der ett steds hen som jeg aldri så.

-Én ting er sikkert, de har vafler der vi skal, i alle fall ! :D

mvh,
Yngve S
OddN
-
-

Post by OddN »

Måtte inn i kalenderen for å sjekke, og på tross av en hektisk forestående motorsykkelsesong, så har hele det skandinaviske bikermiljøet glemt akkurat helga i uke 24... Så den står ledig :D (as we speek)
Og Boddeværingen (undertegnede) stiller med rimelig sikkerhet enten det blir Fauske, Sulis, Saltfjellet, eller Rana... Må jo bare bite i eple og innrømme at hovedtyngden av VWbussentusiaster i Nordland har rottet seg sammen i Ranaområdet :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

OddN wrote:Måtte inn i kalenderen for å sjekke, og på tross av en hektisk forestående motorsykkelsesong, så har hele det skandinaviske bikermiljøet glemt akkurat helga i uke 24... Så den står ledig :D (as we speek)
Og Boddeværingen (undertegnede) stiller med rimelig sikkerhet enten det blir Fauske, Sulis, Saltfjellet, eller Rana... Må jo bare bite i eple og innrømme at hovedtyngden av VWbussentusiaster i Nordland har rottet seg sammen i Ranaområdet :D
-Søringa !

Men vi finenr ut av det, bare disse søringan svarer snart :roll:

mvh,
Yngve S
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

For min del e det god skrubb! Det bynn jo å baill på seg med bussfolk i nord her på forumet. Så et godt treffpotensiale trur eg nok at vi har. Alt over fire bila (2008) bi ein slager :D
Tage Vedal

T3-fan
OddN
-
-

Post by OddN »

TaigAGreEn wrote:For min del e det god skrubb! Det bynn jo å baill på seg med bussfolk i nord her på forumet. Så et godt treffpotensiale trur eg nok at vi har. Alt over fire bila (2008) bi ein slager :D
Ja, og det e jo 3 mer enn 2007...

Så i år får vi faktisk "third Arctic VW Bus meeting", burde nesten hatt treffmerka :D
Sunshine
-
-

Post by Sunshine »

Ja det hadde jo vært greit å banka en dato snart... Vi må prøv å bi enig om når, og kor, om sist men ikke minst hvem deltar?

Sjøl om vi ikke ha verdens beste program i fjor, så va det jammen en fin dag:)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-

Post by OddN »

Tja, ingen har protestert på 12-14 juni, så vi får ta et opprop... Hvem kan med rimelig sikkerhet den helga?
Sunshine
-
-

Post by Sunshine »

Eg kan på nåværanes tidspunkt ikke kom på nå som sei at eg ikke kan....
Så konklusjon min er :

DELTAR!

Others?
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Samtykker!
Tage Vedal

T3-fan
foxhome
-
-

Post by foxhome »

Selvfølgelig!
Foxhome
-87 Bluestar Syncro -76 Rico Camper
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
Sunshine
-
-

Post by Sunshine »

OK DA :)
Da er datoen satt !
Og vi er tydeligvis enige om at det blir treff en eller annen plass mellom Rana og Bodø ? Eller tar vi med andre alternativer ? I såfall så bør vi bli enige snart!
Taiga er jo en UTMERKET mann for å legge planer, siden han elsker det det i utgangspunktet.
Da blir det nok alt fra tidspunkt for oppmøte, spisetid, drikketid, sovetid, morgen-revelje, off-road kjøring, lunsj, grilling etc etc ;) Neida Tage... Kidding ;)

Men vi må prøve å få et lite program;)
Ønsker?

Egne ønsker er kjøring som gjerne gjør at sperreknapper må dras ut, mat, gjerne grilling.....
En plass må vi jo sove.... Ordner meg enkelt en "feltseng" i doka`n :)

Dæven, så koselig dette blir :)

Dere andre da? Vi må jo klare å bli flere enn "Firer-banden" i år ?

COME ON!
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-

Post by Sunshine »

Hvem inviterer vi? Alle T1 - T5 ?
Eller alle med interesse for Vw ?

For Off-road kjøring syns jeg at vi som har plass tar med de som ikke har kjøretøy som egner seg til formålet.

Vi må dessuten raskt få kontroll over det som måtte komme av kostnader !!!

Har forøvrig sendt en liten mail til Sulitjelma Adventure nå om at vi har planer om å gjeste "bøgda" :)
Håper på positvie svar fra dem...

INNSPILL ?
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-

Post by Sunshine »

reven, still du med Doka eller T2 ? ;)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Innspill: jo mere vi er sammen :D Dette må da være noe for minst 10 nordnorgeavdelingsbussere og trøndere og svensker og de søraforr også! Regner med minst EN fra østlandet/sørlandet ettersom eg klarte å komme meg til Tinn i fjor :D
Tage Vedal

T3-fan
Sunshine
-
-

Post by Sunshine »

Tage, du sender info til dine svenske brødre ;)
Sør/øst-landet ? Rapid kommer og vil handle med oss ;)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-

Post by OddN »

Nå begynner det å skje ting her. 5 rimelig sikre så langt... Tror kanskje vi skal nøye oss med å invitere bussentusiaster, ikke at jeg tror hele vacn vil komme om vi inviterer alle med VW, men det blir jo et litt annet opplegg med overnatting og sånt. Bussfolk sover vel i bilen ikke sant :D

Hvis det blir nødvendig så tar jeg gjerne en rekognoseringstur til Sulis, er usikker på hvordan det ligger an med offroadkjøring der...
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Det er plenty med grusveier som gir dempera juling oppe i Sulis, opp til Giken f.eks - bomvei men en nøkkel skal man vel alltids få nevene i.

-Hvem bryr seg om Audi, forresten ??

mvh,
Yngve S
Post Reply