Fjernkontroll til webasto.
-
Herrmann Hedning
Fjernkontroll til webasto.
Hei.
Har webasto på min bil, Det er en C-top, med parkeringsvarmer. Skal ettermontere fjernkontroll, og fikk pris på dette hos Møller bil og ett annet verksted. det andre verkstedet var halve prisen, og tok dem. De sier nå at dette muligens ikke lar seg gjøre, fordi styrepanelet er koplet via bus systemet i bilen. De har fått 6-7 forskjellige skjema, men ingen passer med bilens. Er det noen av dere som har erfaring med dette?
Har webasto på min bil, Det er en C-top, med parkeringsvarmer. Skal ettermontere fjernkontroll, og fikk pris på dette hos Møller bil og ett annet verksted. det andre verkstedet var halve prisen, og tok dem. De sier nå at dette muligens ikke lar seg gjøre, fordi styrepanelet er koplet via bus systemet i bilen. De har fått 6-7 forskjellige skjema, men ingen passer med bilens. Er det noen av dere som har erfaring med dette?
-04 T5 Multivan 2,5 TDI 130 (familiebilen)
-01 BMW 530 dAT (for salg)
-00 Hyundai Atos (for salg)
-01 Aprilia Mille R (Heaven on two wheels)
-05 Vespa 50 ccm scooter (effektiv i køtrafikk)
-06 Trøsykkel (effektiv pubtransport, ihvertfall en vei)
-
Herrmann Hedning
Du skriver at du har med parkeringsvarme-funksjon. Da regner jeg med at det allerede er ettermontert et oppgraderingssett fra Webasto som heter 111113B. Dette settet består av el.sirkulasjonspumpe,ur og styreenhet for parkeringsfunksjonen(timer). Originalt fra VW er denne varmeren montert som ren kjørevarmer.
I listene til Webasto finnes til T5 to ulike (vanlig, radiostyrte) fjernkontroller, og disse er Telestart T90 (9007612A) og T80 til T5 (1302093A).
T80 er egentlig utgått fra Webasto, men er altså benevnt som sender til kun T5.
Dette beror sannsynligvis på at Webasto har produsert opp et stort lager av disse med tanke på T5-kunder som deg. Disse leveres sannsynligvis med VW-logo på senderen.
Håper dette var til hjelp. Lykke til!
I listene til Webasto finnes til T5 to ulike (vanlig, radiostyrte) fjernkontroller, og disse er Telestart T90 (9007612A) og T80 til T5 (1302093A).
T80 er egentlig utgått fra Webasto, men er altså benevnt som sender til kun T5.
Dette beror sannsynligvis på at Webasto har produsert opp et stort lager av disse med tanke på T5-kunder som deg. Disse leveres sannsynligvis med VW-logo på senderen.
Håper dette var til hjelp. Lykke til!
-
Herrmann Hedning
Fjernkontrollen jeg ville ha i heter T100 HTM, og har litt flere funksjoner. Fikk bilen tilbake i dag. De hadde hatt litt sjau med opplegget, for hverken Kolberg Caspary eller Møller Bil kunne gi dem et svar på hvordan kople denne.
Til slutt fikk de beskjed om at det ikke gikk. Da blei de litt pisst off på verkstedet, og fiksa det sjøl. Det var Sandnes Elektrodiesel som fiksa den biffen. Nå kan eg se temperaturen i bilen, og vil eg ha den klar med 20*C klokken 10, så ser den i forhold til utetemp, og starter når nødvendig. Kan også bruke den om sommeren til å lufte ut før bilen trengs, den starter da kun ventilasjon. 
Din luring! Takk skal du ha!Herrmann Hedning wrote:Fjernkontrollen jeg ville ha i heter T100 HTM, og har litt flere funksjoner. Fikk bilen tilbake i dag. De hadde hatt litt sjau med opplegget, for hverken Kolberg Caspary eller Møller Bil kunne gi dem et svar på hvordan kople denne.Til slutt fikk de beskjed om at det ikke gikk. Da blei de litt pisst off på verkstedet, og fiksa det sjøl. Det var Sandnes Elektrodiesel som fiksa den biffen. Nå kan eg se temperaturen i bilen, og vil eg ha den klar med 20*C klokken 10, så ser den i forhold til utetemp, og starter når nødvendig. Kan også bruke den om sommeren til å lufte ut før bilen trengs, den starter da kun ventilasjon.
Hvorfor nevnte du ikke dette om T100 før nå etterpå?
Jeg har altså tatt meg tid til å spore opp fullstendig unyttig info til ditt spørsmål siden du ikke gadd skrive all info du hadde.
Jeg tror jeg må være i et veldig godt humør for å evt. gidde og hjelpe deg en gang senere!
Og ja, Webasto har jo nå etter hvert kommet etter Eberspächer i løypa på slike funksjoner.
-
Herrmann Hedning
Åhh, beklager så mye.
Eg tenkte at en fjernkontroll var en fjernkontroll, da tenkte eg at T80, T90, T91 og T100 var samme opplegg, og at den SMS styrte var annerledes.
Eg beklager igjen, og neste gang skal eg prøve å være flinkere med detaljene.
Og så må eg ikkje glemme å takke for hjelpen din!
Alltid kjekkt å møte på hjelpsomme folk, og hvis du følte det som misbruk av din tid, så var det aldeles ikkje meiningå.
Bilen stod inne på verksted da eg fekk beskjeden om at det høyst sannsynlig ikkje lot seg gjøre, og eg forstod det slik at det gjaldt alle fjernkontroller, derfor min forespørsel. Svaret ditt var jo at det lot seg gjøre å ettermontere fjernkontroll, men samtidig så løste verkstedet floken.
Eg tenkte at en fjernkontroll var en fjernkontroll, da tenkte eg at T80, T90, T91 og T100 var samme opplegg, og at den SMS styrte var annerledes.
Og så må eg ikkje glemme å takke for hjelpen din!
Alltid kjekkt å møte på hjelpsomme folk, og hvis du følte det som misbruk av din tid, så var det aldeles ikkje meiningå.
Bilen stod inne på verksted da eg fekk beskjeden om at det høyst sannsynlig ikkje lot seg gjøre, og eg forstod det slik at det gjaldt alle fjernkontroller, derfor min forespørsel. Svaret ditt var jo at det lot seg gjøre å ettermontere fjernkontroll, men samtidig så løste verkstedet floken.
Fjernkontrollene er ulike, og det er forskjeller fra den ene til den andre modellen.Herrmann Hedning wrote:Åhh, beklager så mye.![]()
Og så må eg ikkje glemme å takke for hjelpen din!![]()
Det tok meg ikke så mye tid, men jeg har nok å gjøre om jeg ikke skal kaste bort tid på å lete opp unyttig info når du ikke deler all info du har. Regner med du skjønner det.
Godt det løste seg!
Re: Fjernkontroll til webasto.
Jeg har fjernkontroll med ON og OFF.
Det som har skjedd er at kupevifta ikke slår seg på når jeg trykker på ON (Webastoen fungerer helt fint til motor). . Fikk vite at dette var noe man kunne styre fra fjernkontrollen.
Er det noen som har peiling på hvordan jeg trykker for å kople på igjen vifte i bilen?
Det som har skjedd er at kupevifta ikke slår seg på når jeg trykker på ON (Webastoen fungerer helt fint til motor). . Fikk vite at dette var noe man kunne styre fra fjernkontrollen.
Er det noen som har peiling på hvordan jeg trykker for å kople på igjen vifte i bilen?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Fjernkontroll til webasto.
Litt besides the topic - Eberspächer kan styres over fjernkontrollen fra DEFA, Smartstart.
Angivelig er rekkevidda til Smartstarten på 1200m men der kan man trekke ifra noen hundre meter, ja.
Om den kan linkes opp på samma vis til Webasto vet jeg ikke pr nu.
Angivelig er rekkevidda til Smartstarten på 1200m men der kan man trekke ifra noen hundre meter, ja.
Om den kan linkes opp på samma vis til Webasto vet jeg ikke pr nu.