Ser at jeg har en del oljesvetting rundt innsuget til turboen. Har lest litt og funnet ut at problemet ligger i åndingen fra motorblokka. Og at det særlig er et problem på AAZ/1Z ombygginger. Oljen kondenserer førden blir dratt inn i turboen og forbrent.
Ser på brickyard at en løsning kan være å kjøre åndingen fra blokka i en egen Catch-tank. Noen her som har prøvd dette?
Kunne godt tenkt meg noen bilder for å se hvordan dette blir gjort.
Oljeånding og catch tank spørsmål.
-
avdem
- -

- Car: T3 1990 syncro mTDI
- Phone: 48232026
Oljeånding og catch tank spørsmål.
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
-
vidar eiane
- -

På Volvo er det ganske vanlig å berre legge den ned mot asfalten....ikkje veldig miljøvennlig men...
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
-
vidar eiane
- -

En sånn som dette er kanskje en ide? Har kjøpt en selv til hobbybilen, ikke montert ennå så jeg kan ikke si hvor bra eller dårlig det virker.
Oljeavskiller
--
Joachim
Oljeavskiller
--
Joachim
-
avdem
- -

- Car: T3 1990 syncro mTDI
- Phone: 48232026
Ser Biltema har en tank til 399,- får se om jeg tester den.
Slik jeg forstått det lar de fleste åndingen gå fra Catch-tanken og ut i friluft. Ser for meg det må være bedre å kappe slangen og montere den mellom veivhus og turbo, slik det er tenkt, og fortsatt la åndinga gå inn i turboen. Da bør det eventuelle problemet med oljedamp også være utelukket, da det som måtte være igjen blir forbrent i turboen.
Selv om jeg tror en Catch-tank av god kvalitet ikke gir dette problemet, før den eventuelt går full.
Slik jeg forstått det lar de fleste åndingen gå fra Catch-tanken og ut i friluft. Ser for meg det må være bedre å kappe slangen og montere den mellom veivhus og turbo, slik det er tenkt, og fortsatt la åndinga gå inn i turboen. Da bør det eventuelle problemet med oljedamp også være utelukket, da det som måtte være igjen blir forbrent i turboen.
Selv om jeg tror en Catch-tank av god kvalitet ikke gir dette problemet, før den eventuelt går full.
Halvard Avdem