Tyskerbrakka, med blanke ark & lakkstift tell...

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Locked
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Idag fikk jeg omsider nevene på baklyktene fra Stein(kjer), de kom med bud i ettermiddag 8)

Takk til Thor Alex for at han tok seg bryet med å bære dem inn og ut av innsjekk/bagasjehenting og på flytoget.

-Fikk en slags flashback til alle gode spionromaner fra den kalde krigen, i anledning overtakelse av disse lampene, forresten !

Jeg har tatt flytoget fra Oslo S til OSL én gang, det er så lenge siden at jeg tror FBU enda var operativ... -og jeg ante rett og slett ikke hvor flytogene som kommer fra OSL kommer inn hen på sentralstasjonen :roll:

Så idet Thor Alex sitt tog gikk videre ringte han meg og lurte på hvor jeg var hen - jeg sto på motsatt ende, ved perrong 13 og 14 og klødde meg i huet. OK, han satte fra seg lyktene som lå i originaleska, i en gul plastpose - pent plassert ved en søyle på perrong 2.

Så mens jeg tusla over hele passasjerområdet tenkte jeg på alle disse spionromanene og på vektere og bombeaksjonen på Østbanehallen,før jeg da kom fram til rette stedet :oops:

Ingen vektere å se i nærheta, ingen med knekk i knærne som var "for nyskjerrige" på posen min og alt var egentlig såre vel.

-Så neste gang jeg er oppom Rena så monterer jeg blanke blinkers i front (chrome-pærer) og "Lexuslampene" bakpå Tyskerbrakka for å se hva jeg syns om forandringen. Trur nesten jeg gleder meg 8)

Bilder vil komme tvert.

mvh,
Yngve S
ThorAlex.
-
-

Post by ThorAlex. »

Bra du fikk dem i good behold, perrongen var øde da toget skulle gå så jeg satset på at det gikk greit å la dem stå der, selv om det gikk noen tanker om spionromaner og bombeaksjoner gjennom hodet mitt også. Glad du fant dem i god behold, blir gøy å se resultatet!
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Jeg fikk hakeslepp av konemor forleden dag.

Først ser hun (hun, ja!) etter Touran til rundt 150k, fem til sju seter med best mulig spec og utstyrsnivå. Jenta si det :wink:

Så uttaler hun at om vi bytter inn Yarisen, og får klørne i en Touran så kan jeg "beholde" Tyskerbrakka som en potensiell veteranbil, riktignok er den bare 18 år til sommeren og jeg liker den godt men å skulle forberede seg og ikke minst bilen, på å ha den som veteranbil er noe jeg må planlegge :D

-Virkelig benytte sjansen mens jeg har den. Jeg har lokasjon bilen kan stå under pressenning når den ikke er i bruk, senere under tak. Jeg får tak i deler til den, og jeg får pleid den.

Veteranbil, dét er vel jenta mi, det 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

...a man and his tools.

-I mitt tilfelle, meg som mannen og fraværet av verktøy :roll:

De flotte baklampene jeg har hatt liggende i årevis oppe i Trønderlågen brenner etter å bli monterte, og det samme gjør de klare blinkersa til å ha foran.

Går sykemeldt så jeg har det man kan kalle "god tid" for tiden. Så jeg tenkte jeg skulle forsøke bytte baklampene, sånn for å ha det gjort.
Men nei. Uten enten en liten fastnøkkel eller en miniatyr skiftenøkkel så får jeg ikke løsna mutterne til de tre boltene som holder lykteglasset på baklykta :roll:

Men det ser ut for at lyktene passer pæresokler m.v så den dagen jeg er innom jobben og henter blinkersa så får jeg plukka opp litt av småpusleverktøyet til Heimen. Da skal det bli andre bollar !

Bilen er for øvrig så skitten som den aldri før har vært i mitt eie. Bor få meter unna trikkesporene og kommunen bruker traktor med kost i front, de kommer tre i rekke som børster all dritten oppetter biler som står parkerte. Og siden min stort sett har stått i ro på gata siden jeg tok juleferie, er den mildest talt møkkete.

Så det blir en fin dag, den dagen jeg får oppholdsvær og litt tid på å flikke med bilen - vårreingjøringa blir reneste storrengjøringa 8)

Så inntil videre er det egentlig ikke en dritt og melde, annet enn at jeg er glad i bilen min :D

mvh,
Yngve S
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

kJøp deg en fastnøkkel med sperrefunksjon på Biltema til det arbeidet. Mye lettere!
eg bruker miniatyrskrallesettet til 4åringen på den jobben.
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Klem forsiktig lampa mot bilen. I de aller fleste tilfelle kan du da løsne muttra med finga. ;)

Ja, jeg har knust lamper som ikke har løsnet.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Gode tips, men dagens arsenal består av ei nebbtang som slett ikke tar spes godt.

Og lampene er nå i bilen og blir nedkjølte, de som står på er ikke så himla viktige (hat da ett sett originale lamper liggende) så om de ryker driter jeg vel kjapt i det. Men jeg må da ha ny-lampene med inn til tining for sikkerhets skyld.

mvh,
Yngve S
Stein
-
-

Post by Stein »

Blir morro å se hvordan bilen blir når den er påmontert alt av lys som du har samlet nå.

Verktøy av riktig kaliber er alfa og omega. Ellers blir det som å dra ut med 12,7mm Barretta og bare ha med luftgeværkuler....
Stein Larsen

Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Verktøy, det er mottatt !

Har skiftnøkler, noen fastnøkler ment for Vespan og noe leddnøkler men ikke "nok" av den slags.

Har omlag to skrutrekkere av "hver type" men ikke nok til å kunne ha i hver bil samt hver bolig man for tiden bor i :roll:

Ser av treffkalenderen at sørlendingene har siste helga i mai, og førstehelga i juni skal ØKH og meg på Classic Scooter run i Bergen - helga etter ser vi for oss å være i Salten - dels for å delta på Nordlandstreffet og dels for at jeg skal få vist henne hvor jeg bl.a kommer fra.

Myste igjennom senketråden i Tips & tricks og jeg bare lurer på om jeg skulle ha senka biljævelen før sommeren... :D Antisenke-Yngve småpønsker på det :roll:

Høyere pri har definitivt slike sota plexiglass, det er hva jeg vil ha først og fremst ifm jentungen som skal sitte i bilen med oss. Syns bilen er tung nok å få kjølt ned i fremeste seksjon og med ungen eller konemor i midten veit jeg det kan by på utfordringer om bilen skal anvendes fra 25 pluss eller mer :? Konemor skal sy andre gardiner enn de mørkerøde som fulgte med i Tyskerbrakka.

Sota plexiglass innafor vinduene bakover og gardiner til hjelp mot solsteiken tror jeg vil bidra til å kjøle oss ned.

Så får jeg vel anskaffe det ettermonterte pollenfilter-kitet som Møller har for under tusenlappen.

Med potensiellt tre helger på rappen på landeveien, de to siste med kjøring daglig over lange strekk vil så definitivt tære på remmer og tøy - det skal på kun Bergens- og Saltenturen gå rundt 3400 km på bilen. Så kommer evt Sørlandstreffet attpå.
Trur bilen blir glad når jeg holder meg i Oslo fra høsten av, ja 8)

(Trur nesten konemor, jentungen & undertegnede også blir det)

Får sjekke ut priser for det jeg skal ha og det jeg kanskje skal ha framover, men plexiglasset er et must.

Bilder vil følge og "step by step" er måten jeg (pleier) legge(r) inn dette.

mvh,
Yngve S
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Rudeboy wrote:Verktøy, det er mottatt !

Sota plexiglass innafor vinduene bakover og gardiner til hjelp mot solsteiken tror jeg vil bidra til å kjøle oss ned.

Så får jeg vel anskaffe det ettermonterte pollenfilter-kitet som Møller har for under tusenlappen.

Får sjekke ut priser for det jeg skal ha og det jeg kanskje skal ha framover, men plexiglasset er et must.

Bilder vil følge og "step by step" er måten jeg (pleier) legge(r) inn dette.

mvh,
Yngve S
Liten skralle (1/4") med lang 8 mm kopp er tingen på baklyktene. :wink:

Solarplexius.se skaffer deg solbeskyttelse, og det får du billigst hvis du kombinerer dette med en "kjøtt-tur" til en plass over grensa der de har et litt større Postkontor.

Og pollenfilter-kitet er utgått fra Møller, så du gjør det enklest og billigst ved å hente slikt på et høggeri. 3 umbrakoskruer på torpedoveggen og 3 stjerneskruer under panseret, og du er i mål. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ah, nice !

Da får jeg omsider innhenta flaske nr. 1 i taxfree-kvota mi for i år 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Søndagen kjører jeg oppom jobben, skal på no seminar neste uke men må lese mail på intranet først, og i samma slengen henter jeg frontblinkersa og får de skrudd på plass.

Der oppe har jeg en mini-skiftnøkkel jeg av en eller annen grunn tror tilhører jobben - vet ikke hvorfor men det får kontrolleres søndagen, da.

Bilen som sådan ser ikke ut etter de ukene som har gått siden jeg parkerte i indre Oslo by og kommunens stolteste innleide har skvetta salt og gørr oppetter bilen - så menneskebilene fikk samma gørra slengt oppover taket så heldigvis er tyskerbrakka såpass høy som den er, ett mindre område å bekymre seg for hva rust-gugge angår :roll:

Antar det blir en aldri så liten poleringsrunde i.l.a uka som kommer, må jo også levere tilbake den Turtle Wax-polérmaskina jeg lånte på jobben snart :oops:
(Har bare hatt den på utlån siden okt/nov så det er vel på tide, ja...)

-Får slenge på smussavviseren igjen og skru på skvettlappene bak, de har ligget i opplag i vinter.

Har en liten plan om at jeg skal skru ut alle baksetene og gå over rammeverk for å male der det ser slitt ut eller er skrammer. Det får bli "den dagen vi har fint vær" men blir timeplanen som forventa så får jeg plenty dager med varmt i lufta til stort sett egen disp fra midten av mai av.

I forbindelse med mysinga på baksetene og utskruinga av seter så skal jeg se om ikke rammeverket til den langsgående treseteren på venstresia ikke kan anvendes som "fundament" for montering av kjølebagen så den slipper slenge rundt baki der men heller står stødig og sikkert på "sin" plass.
Det er jo skjelden jeg bruker setet for folk, så langt på disse årene er det vel hele to (sic) ganger at jeg har hatt folk der 8)

Har etpar småplaner om klargjøring foran sommeren, det jeg har tapt i ukependling og km grunnet sykemelding m.v tar jeg igjen i oppmøter på treff. Fortsettelse følger !

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ja.

OK.

Altså, hvor lang tid er det siden sist jeg bytta den bryteren i rattstammen for kjørelysa, igjen - september ?

Tyskerbrakka ble stående igjen siden det kom til å bli mørkt i.l.a returen, så nå kjører jeg Tyttebæret istedet.

Skulle bytte frontblinkersa, fikk ikke til. Fant ingen verktøy for å få bytta lykteglassene bak, heller.

Og primærmomentet ved å gå inn på intranet på jobben gikk i dass da mitt nye ubrukte passord ikke ville være forent med dataen på arbeid. Jaja, fin tur da.

Får se om jeg ikke rekker innom Müeller og henter en ny bryter så bytter jeg onsdagen når jeg er tilbake ved bilen.

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Gu bedre... :roll:

Kjørte til Rena søndagen, skulle hente stash før seminar andre steder.

Ser på bilen foran meg under oppstart at frontlysa funker, så da kjører man vel ? Baklysa vises i bilen bak og da veit man alt er på stell.

Men etter ankomst her, hoppa jeg ut av bilen for å måke en liten beta snø så bilen slapp stå ute i snøen - da ser jeg venstrelyset er vekk. Jaja, det er vel detta evigvarende problemet med reléet Møllergutta preiker om som gir seg for et godt ord - igjen. Bare seks mnd sia sist det ble bytta :roll:

Klok av skade ved det å kjøre i skumring uten kjørelys, lot jeg Tyskerbrakka stå og tok istedet Tyttebæret (Til salgs, forumrabatt inklusive får du den for 165k).

Så kjører jeg tilbake hit imårres, men tanken slår meg underveis at steike det kunne vært greit å stå på jobb for å skru på bilen. Garasje, strøm, tørt og tar jeg med varmeovn kan man simulere varme der man står/ligger.

Well, fire km vei kosta meg NOK. 500,-/km idag, forenkla forelegg på to laken.
-Mangler kjørelys venstre side.
-Mangler kjørelys høyre side.
-Mangler parklys venstre side.
-har skrudd i ekstralysa som jeg handla av Rune 1 i høst, jaggu fikk ikke lampene et eget punkt, de også :roll:
(Ekstralampene er jo to stk, jeg kan jo late som om jeg er taknemlig for at de ikke fikk hver sin feilmeldingslinje i mangellappen).

Mr. Officer mente på detta var automatisk bruksforbud, og at normen var at slike feil betyr at bilen må stå og hentes på henger/med bil til verksted.

Jeg fikk til uti nesteuka med å få utbedra feilene, så det ble å ringe gribbene på Elverum, da. Skal få dem til å strekke ny krets til ekstralysa fra dashen, tid har jeg. Så kan jeg samtidig late som om jeg har penger nok :?

Leverer bilen imårra, så får de utbedra den "vanlige" el-feilen og kobla opp ekstralysa så kretsen er klar for Hella 3000-lampene jeg har liggende 8)

Jeg tror det er fjerde gangen jeg har detta samme problemet med lysene foran, og en skulle vel tro et verksted ville utbedre feilen - ikke bare stedet som indikerer feilen ?

En tannlege river ikke huet av meg fordi jeg har vondt inni huet mitt, om jeg skulle få tannpine ? Han går til tanna og fikser den, og samma mener jeg jaggu Møller skal få gjøre nå. Syns ikke det er for mye å forlange at de ikke skal kurere symptomet, men heller fokusere på selve sykdommen, jeg da :D

Har noe bilder liggende av Tyskerbrakka fra søndagen da jeg ironisk nok var innom jobben med bilen og parkerte i garasjen den nå står i, men jeg skulle jo over dalen etter Tyttebæret for å kjøre hjemover, så da tok jeg seeelvsagt Tyskerbrakka tilbake hit, da. Sånn at det ikke skulle være mulig å unngå "totusenkronerskrysset" i mårres :wink:

Godt fornøyd allikkavæl. Bilen blir fiksa, tajmer jeg det rekti kan jeg jo sette Tyttebæret på service - fikk høre første service lå mellom 15.000 - 30.000 km men det var bare "før 15.000 km" som gjalt da jeg tok kontakt med Yota for å høre om innbyttemulighetene :roll:

(Få slike tall svart på hvitt, folkens!)

Det betyr at jeg ikke kan kjøre oppom Grefsenkollen i tilfelle noen skulle være der ifm grillønsker på søndagen.

Det betyr at de penga jeg ikke har som jeg skulle bruke hos Martin på (hald dykk fast no, kara !!!) et TÜV-godkjent to tommers senkesett, smussavviser til panser, øyelokk og litt sånt småstash før ferien som jeg jo i utgangspunktet skulle bruke langs landeveien.
Greit siden jeg jo er blakk, ugreit siden det blir dårlig med tid for montasje senere.

Hadde sett for meg å levere inn firma-utstyr i midten/slutten av mai, det kan jeg bare ta rennafart og hoppe & drite i fordi det kom et skikkelig "prestisje"-oppdrag dalende rett ned i dumme-Yngves fang idag. Dermed ryker det som er av forberedelser til sommeren, i allefall etter den tidsplan jeg og konemor hadde spikra i.l.a vinteren.

Men det gir prestisje til meg etterpå, det gir økonomisk gevinnst (også etter endt engasjementskontrakt her) siden jeg får lov å skrive OT på fri mitr i anledning "sjefsoppdraget".
Ironisk nok passerte jeg 200 OT ifjor, uten søknad :roll:

Så ekstrainntekten ifm detta våset går rett i Tyskerbrakka. Dét er gode greier :wink:

Men Kretaturen som heldigvis ikke var bestillt må plasseres akkurat der det passer som midt i baken - dvs ikke :wink:
Så får vi late som om Husstanden sparer penger på den utsettelsen.

Jeg kan jo benytte ledige stunder til å skru på det jeg allerede har til Tyskerbrakka, når jeg da får den tilbake igjen. Blir vel påska som går med til det.

mvh,
Yngve S

I godt humør, all motgang til tross :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

HAH !

Biltilsyn & Polti sto på et annet sted idag og jaggu vinka de meg ikke inn idag også, for samma feilen jeg fikk mangellapp for igår 8)

Vifta med gårdagens lapp og gliste "Nå, skal dere gi meg bonus for samma feil to dager på rad ?" og fortsatte før vegvesenkaren kom til ordet med "Du ser det, jeg er påvei til verkstedet nå" mens jeg lo.

Han myste på lappen og lo med - "jaja, du får kjøre, da" så skiltes vi ad som vennlige.

Nede på Møller Elverum mente de detta skulle kunne fikses i.l.a dagen så da avspasserte jeg - de ringte etter to og en halv time.

Konklusjonen var at fordi de Bosch-lampene jeg kjøpte av Rune 1 på Landstreffet har noe slitte ledningsender, samt at kretsen for ekstralys i bilen er frynset i kabelendingene så skrudde de av lys og lysbøylen. Greit nok, jeg har da flere lamper og ta av, og jeg har da enda en bøyle jeg kunne tenkt meg å eksperimentere med å ha lys på :lol:

Skal ta opp til vurdering i.l.a helga om jeg skal kjøre nordover i begynnelsen av uka før påska for å returnere i samme ukes helg. Om det blir tur skal jeg ha montert Rally 3000-lampene i front og ett sett lamper på takstativet for å kjøre langturen. Om det da blir plass til disse smålampene jeg kjøpte av Rune under Hellalysene, vil tiden vise men er det plass kommer de på for turen sin skyld.

Bør vel nevne jeg kjører Sverige opp og ned, mest mulig :roll:

-Og alle lamper får hurtigkoblinger med sikringer i huet & ræva så det er greit å nette dem ned før jeg får nye mangellapper :D
Skal bestille en tåkelysbryter av samme sort som står til høyre, ved senter av dashbordet, som regulerer 0 - av, 1 - ikke kobla og 2 - tåkebaklyset for å montere så nært jeg kan ved hovedlysbryteren på venstre side.

Tanken er at med denne dobbeltbryteren kan jeg da regulere det sett lamper jeg må ha av kjapt når man kommer til landets grenser (ekstralysene på takstativet og det andre paret nede i fronten). Det vil åkkesom se penest ut på dashbordet også :wink:

Så nå er Tyskerbrakka clean as a mean machine, men det blir til jeg har fått strukket ny kabling fra original tåkelysbryter som står der fra VAG, gjennom torpedoveggen og på best hensiktsmessig vis fram til det lønner seg lage hurtigkobling baki grillen ett eller annet steds hen. Skal legge opp én kabling til, men fra området hovedlysbryteren slik at den kretsen ligger klar til eventuell montasje av enda en ekstralyskrets, og fram i motorrommet.

-Jeg overtok et panser fra Espen, og det panseret har "arbeidslys" slik at når man åpner huven, går lyset på og lyser noe nedi motorrommet. Det Tyskerbrakka ble levert med er altså denne bryteren, men ingen belysning relevant for motorrommet - faktisk går kupélyset på når huven er åpen :shock:
-Jeg småspekulerer på å legge inn denne i Tyskerbrakka siden det er dørlysbryter på tverrstaget foran batterirommet (men aldri noe lys i motorrommet, go figure !)

-Sitter på en 1.5kvadrat kabel som jeg pleier bruke til motorvarmeren, som da isolasjonen er skadet på. Og jeg vurderer la kabelen gå i "destrueres"-kurven, og anvende de meterne til hhv høytalerkabler baki bilen samt krets for ekstralyskurs bakover. Siste kurs er da tanken at dersom jeg setter takbøylen bakerst så kan jeg koble opp lys via et koblingspunkt baki bilen en eller annen plass istedet for å begynne kåle med ledninger liggende løst.

Er 1,5kvadrat mye for slikt, syns ledningstykkelsen til f.eks kjørelysa i front samt ekstralysene virker pinglete ift en kabel ment for 230V... ?

Ellers er livet bra, middag venter !

mvh,
Yngve S
lykkelig bilparkeier
hunter
-
-

Post by hunter »

Yngve da... kjøp nye høytalerkabler av god kvalitet! Om du har mindre enn 1,5m2 kabel til ekstralys bør du skifte til bedre kabler pronto! Og kast det gamle kabelsurret som er skadet!
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Mottatt - god plan !

mvh,
Yngve S
Stein
-
-

Post by Stein »

Om du stikker innom for en kopp kaffe her på berget skal vi nok få lagt opp skikkelige kabler og releer til alt.
Jeg har selv egne releer for hovedlysene, og ett for hvert av Rallylyktene foran. Og minst 6kvadrat kabling :)
Er jo bare en liten svipptur fra Oslogryta og hit ;)

Sørg bare for at det blir gjort ordentlig. Møller gjorde noe av arbeidet på lyktene foran for meg, men det var ikke bra nok. Alt måtte gjøres om med krympestrømper og kabelføringer.
Stein Larsen

Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Her skulle det komme ti bilder av Tyskerbrakka ifm ikledelse av hennes nye øyne, men så har modemet til Telenors mobile "bredbånd" tatt kvelden og jobb-web er ikke kapabelt til mer enn tekst.

Som nevnt i Landstreff 2008-tråden, har jeg blivet bestiålet. Jeg har kun "Vintertreff 2007" fra Snertingdalen på bakruta, og jeg kan garantere at det treffmerket jeg fikk av Rune i september ikke har løsna av seg selv. Jeg sørger da for varig feste når jeg monterer slike merker, må vite !

OK. Sideblinkers i front er nu med klart glass, enda står det orange pærer i men det skal jeg vel få bytta bare jeg kommer meg innom Clas Olsson / Iketema i.l.a helga. Plan - chrome. Da blir pæra "usynlig" så lenge den er slukket.

Bak, da ? Joa, jeg fikk jo etpar lamper fra Trønderlågens midte, fra stedet jeg begynnte min militære karriære til og med.

"Fikk" fordi lampene ikke passa med kretskortet som lyspærene sitter på, antar jeg ? For det er problemet mitt, de kortene som holder pærene på plass i lykta slenger løst i lampa - lampene mangler da det som kretskortet skal holdes fast med... :roll:

Det er vel feilvare, som folk med vett kaller sånt. Jeg veit jo ikke bedre, så jeg skal pønske på om jeg ikke får festa rakkelet allikkavæl, for det ser beintøfft ut.

...-nesten litt for tøft for Tyskerbrakka, bakpå der men så gidder jeg ikke skru dem av igjen før jeg går lei.

Gleder meg til vårrengjøringa forresten, får finne en dag hvor Jakob og meg, evt også Glenn har tid til å stå der og pusle med bilene.

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Som nevnt tok jeg da bilder, må vite !

Siste først, nye frontblinkers - klart glass og levert med chrome-pærer. Monterte ikke disse, så de som står i er orange men jeg skal vel innom ei sjappe og handle ånkli pærer om ikke så himla lenge.
Image

Rekti så pent på den gamle dame !

Så kom jeg til bakenden, her ble det å bytte lykteglassene men allerede i prossessen ved å ta ut de gamle så jeg hvorfor disse kom i mitt eie ganske gratis...

Baksetet er fullt av juletre-tjafs fordi naboer mener det er søppelkjørerens jobb å fjerne alt de ikke vil ha, selv om det er utenfor begrepet husholdningsavfall.
Det står bl.a et gølvteppe og en hagebenk i bakgården de ikke vil forstå må leveres på miljøstasjon/deponi. Hagebenken tar jeg, den ser ut som no møbler vi har fra før av men teppet får de pent ta seg av på egen hånd.
-Meniaffal! Juletrærne som sto henslengt der i januar tok jeg til Rena for å brenne, god varme i sånt men steike som de drysser i bilen :roll:
Image

Radikal forskjell i utseende på disse to typegoskjente og E-merka lampene, ja !
Image

Upclose før jeg kom på at jeg da har blitz på kameraet :roll:
Image

Når jeg huska på å vinkle kameraet ble det greit, bortsett fra i refleksen i lampa 8)
ImageImage

Det ble feil med de blinklyspærene som står i opprinnelig siden de er blanke pærer, så jeg tok de chromepærene jeg egentlig skulle ha foran - de er jo orange men disse to "stiftene" som stikker ut står i feil posisjon for å sitte ordentlig så jeg må erstatte dem med bedre pærer "den dagen jeg har tid".
ImageImage

Siden jeg ikke er eneste hane i kurven med ordentlig bil i leiren, så slenger jeg med Jakob sin - han bytta klosser foran og skiver bak samt vannpumpa (var det alt ??) på kort tid i begynnelsen av uka.
Image
Får håpe du løser det kjøleproblemet asap, farmann !

OK, da skal ejg oppom Møller for å få bytta reima som forsvant - de mente over telefon at detta kunne være (og kryss fingra for at det bare er den feilen !).

mvh,
Yngve S
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Bare å file ned ene pinna på crompærene. Dette fungerer utmerket :) Virker som at de pinnene ikke står i vinkel lenger...

Du klarer ikke å legge ut større bilder? :P
Stein
-
-

Post by Stein »

Du, jeg hadde tenkt å erstatte eksisterende kabler og pærekontakter med noe som passet. Og siden jeg ikke har tid ble det ikke.

Men om du får tid, gjør det Forøvrig finnes det DUCT-TAPE!

Og , ja du har nok skjønt hvorfor jeg ikke giddet å gjøre noe med det i utgangspunktet. Nyt de, for de er fine, og til en rimelig pris....

:)
Stein Larsen

Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jeg klarer å legge ut større bilder, skal gjøre det fra nu av :wink:

De har selvsagt klikket på de bilder De ønsker se, min herre ?

Mens jeg venta på bilen, stakk jeg innom Eclipse som legger solfilm for drosjer, privatbiler og politi.

Tyskerbrakka fra B-stolpen og bakover inklusive bakruta skulle jeg få ferdig lagt for 4.800,- og da har Eclipse gått vekk fra 10 års garanti.

De har livstidsgaranti :shock:

Noe som betyr at solfilm vil leve lenger enn bilen gjør 8)

Til sammenligning skulle de ta Yarisen for rundt 4.200,- mens f.eks Riis Bilglass skulle ta Yarisen for "mellom fire og fem tusen" med fem års garanti.

Trur jeg skal ha bilen innom Eclipse før ferien, gitt !

Og nei, jeg bruker ikke Biltema og egne ferdigheter for detta - de tar rundt sju hundre biler i året med tre biler de får reklamasjon på...

mvh,
Yngve S
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Rudeboy wrote:Tyskerbrakka fra B-stolpen og bakover inklusive bakruta skulle jeg få ferdig lagt for 4.800,- og da har Eclipse gått vekk fra 10 års garanti.

Trur jeg skal ha bilen innom Eclipse før ferien, gitt !
Og du smetter selv på plass noen mørk brune plexiglassplatter på en halvtimes tid til langt under to tusen. :wink:

http://www.solarplexius.com/

Pris 1850,- svenske lire vil si cirka 1420,- norske oljedollar og så kommer frakt i tillegg til norsk mva. :wink:

Jeg betalte ganske nøyaktig 2000,- med frakt og norsk mva for to år siden, og det er sikkert noen kroner billigere nå med dagens hyggelige kurs. 8)
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Det burde vel være kjent at jeg veit av svenskenes tilbud.

mvh,
Yngve S
Locked