"Kånebilen"...
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Fruen kom hjem fra jobb og sier til meg at det kommer røyk ut av det hullet hvor det skal komme varme ut bak...Eh...?ok??ja,altså inne i bilen....argh..hva er det det heter...jo vareapparatet altså.Ok,så jeg slenger på meg ett par sko og stormer ut.Røyk er aldri bra en plass det er strøm...Setter nesen nedi og sniffer inn.Puh,heldigvis lukter det bare frostvæske.
Men det ble arbeid på meg alikevel.Fant en rørstuss å satte mellom slangene som går inn på registeret bak.Forholdsvis enkelt å fikse det da.
Noen som vet hva sånnt koster??Er det vanskelig å skifte det??
Men det ble arbeid på meg alikevel.Fant en rørstuss å satte mellom slangene som går inn på registeret bak.Forholdsvis enkelt å fikse det da.
Noen som vet hva sånnt koster??Er det vanskelig å skifte det??
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Registeret kostet på min bil ca 1300.- Plug'n pray. Men det finnes minst(MINST) 3 ulike versjoner av dette registeret. Det vet jeg for jeg har prøvd alle tre:)
Stein
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Er utrolig hvor stiv bilen ble etter senking.Mye værre enn jeg hadde trodd.Så er den så lav i hjulbuen forran at jeg ikke kan stå på dekket og vaske taket og ruten.
Det med hjulbuen er ikke det verste,men fordi den er så stiv så lurer jeg faktisk på å bytte til orginalfjærer igjen...får se hva tiden bringer...
Det med hjulbuen er ikke det verste,men fordi den er så stiv så lurer jeg faktisk på å bytte til orginalfjærer igjen...får se hva tiden bringer...
Fruen har fått en lei tendens til å kjøre fra eksosen på bilene våres...I dag var det vellen sin tur
Knekt av rett etter katalysatoren.Så med noen reservedeler,sveiseapparat,hammer og meisel så ble katalysatorens innmat redusert,og ett mellomstykke sveist på.Så så er det bare bra igjen
Startet bilen med katalysatoren av...hørtes ut som en lastebil :S Med gromm lyd og turbo plystring
Har fått en malende lyd bak i bilen.høres ut som hjullagerlyd når farten passerer 60-70,og lyden forsvinner i venstresving...Satser på hjullager,ja.Noe som bekymrer meg med denne lyden,er at det maler så det høres selv i fart ned mot 30-40.Hvordan er det å skifte hjullager bak på syncroen??
Startet bilen med katalysatoren av...hørtes ut som en lastebil :S Med gromm lyd og turbo plystring
Har fått en malende lyd bak i bilen.høres ut som hjullagerlyd når farten passerer 60-70,og lyden forsvinner i venstresving...Satser på hjullager,ja.Noe som bekymrer meg med denne lyden,er at det maler så det høres selv i fart ned mot 30-40.Hvordan er det å skifte hjullager bak på syncroen??
Æsj,må visst bytte venstre hjullager bak.For nå overdøver ikke stereoen lyden lengre.
Sjekket felgen etter 3 kjørte mil,da var den vel rundt 60 grader.......var såpass varm at jeg kunne ta på den.men ikke holde stort lengre enn 5 sekunder.Kjørte fra Ålgård til Bryne i komf,å hjem igjen etterpå.Vel hjemme sjekket jeg tempen,men da var den ikke ikke mer enn rundt 30-40 grader.Satser på at den holder ettpar dager til,så jeg kan få ordnet med leiebil eller noe så jeg kan fikse det selv,eller levere det inn.Lurer fælt på hvor mye det kommer til å koste.Selve lageret koster vel rundt en høvding??
Sjekket felgen etter 3 kjørte mil,da var den vel rundt 60 grader.......var såpass varm at jeg kunne ta på den.men ikke holde stort lengre enn 5 sekunder.Kjørte fra Ålgård til Bryne i komf,å hjem igjen etterpå.Vel hjemme sjekket jeg tempen,men da var den ikke ikke mer enn rundt 30-40 grader.Satser på at den holder ettpar dager til,så jeg kan få ordnet med leiebil eller noe så jeg kan fikse det selv,eller levere det inn.Lurer fælt på hvor mye det kommer til å koste.Selve lageret koster vel rundt en høvding??
Senkig
Du skulle lagt inn bilde så vi fekk sjå resultat av senking. Eg har lurt på 50mm settet , men ønsker jo ikkje for lav bil heller ?
Even wrote:Er utrolig hvor stiv bilen ble etter senking.Mye værre enn jeg hadde trodd.Så er den så lav i hjulbuen forran at jeg ikke kan stå på dekket og vaske taket og ruten.
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Skal se hva jeg kan gjøre med det...men ikke i dag
Kunne godt vært senka litt til med større hjul,men jeg vil ikke ha bilen så lav.Er så lett å ødelegge noe når det er mye snø,og veiene her er ikke best...Er best med høye biler 
lovte noen bilder etter senking...får se om jeg får til dette 
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 2181_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 1209_n.jpg
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 2181_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 1209_n.jpg
Fått bytta hjullageret bak i går...men felgen blir fremdeles varm,som fryktet...håndbrekket slipper ikke skikkelig,så der må noe gjøres.Kan jo ta en jallaløsning med å sette på noen fjører som drar hendelen på kalipperen tilbake,for det virker som det er der problemet er,desverre.Skffe verktøy til å skru kalipperene inn med så di ikke ligger innpå.
Vært stille her en stund nå....Har skiftet bremser forran,for di var nede på stålet...Ble mye roligere, og bedre bremser etterpå.
Så var bremsene bak på venstre siden neste utslitt,for håndbrekket har hengt på der.Så var det til å skifte der og.Var jaggu ikke så lett som tenkt,det...Kjøpte verktøy på biltema,og fikk det jo til.Så nå har bilen nye klosser og kalipperene glir fint.
Begynte med repp av rust.Denne bilen har vært opplakkert her og der.Ikke så godt grunnarbeid,så rusta har fått spist under den nye lakken.Begynte med flekking,men det ble ikke så fint,så bilen ble mattet ned og lakkert i fiiiine farger
Finner den igjen på p-plassen lett nå 

Begynte med repp av rust.Denne bilen har vært opplakkert her og der.Ikke så godt grunnarbeid,så rusta har fått spist under den nye lakken.Begynte med flekking,men det ble ikke så fint,så bilen ble mattet ned og lakkert i fiiiine farger

særdeles originalt det der..... kan jammen ikke si det var dumt heller
Skal du først gjøre bilen spesiell, så er det jo best å gjøre det skikkelig!
Cool
(nå ser jeg endelig nårtid jeg passerer deg på veiene, for ellers har jeg alltid lurt på om det var deg jeg så hver gang en lang svart velle kom imot
)
Cool
(nå ser jeg endelig nårtid jeg passerer deg på veiene, for ellers har jeg alltid lurt på om det var deg jeg så hver gang en lang svart velle kom imot
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Blir ikke gjort så mye med bilen for tiden.Rydda innvendig i dag,før vi var på minitreffet.Kom 6 biler til slutt
Runda forresten et magisk tall i dag.....Nestegang det inntreffer er 111.111km til.... 
[img][img]http://img242.imageshack.us/img242/3833/dsc01378g.th.jpg[/img][/img]
Lurer ennå på om jeg ikke skulle ha skiftet teppet i bilen.Det har vært endel vann i det teppet.Begynner å lukte etter etpar år det.Det er nå det....Men det er ikke så lett å finne greie lange veller på skroten som jeg kan ta teppet fra uten at det koster skjorta heller da.
Noen som har en ide om hva som en kan ha på gulvet isteden for orginalteppet?Må jo dempe lyd i tillegg til å tåle vann...Parkett hadde vært kult
Eller fliser kansje?Skifer?heheh....
[img][img]http://img242.imageshack.us/img242/3833/dsc01378g.th.jpg[/img][/img]
Lurer ennå på om jeg ikke skulle ha skiftet teppet i bilen.Det har vært endel vann i det teppet.Begynner å lukte etter etpar år det.Det er nå det....Men det er ikke så lett å finne greie lange veller på skroten som jeg kan ta teppet fra uten at det koster skjorta heller da.
Noen som har en ide om hva som en kan ha på gulvet isteden for orginalteppet?Må jo dempe lyd i tillegg til å tåle vann...Parkett hadde vært kult
Re: "Kånebilen"...
Hmmmm,la ut en innlegg her i går....er visst borte det ?????Ja,ja.Prøver på nytt i dag
Regga opp ekstra ryggelys i går.Sota ruter og masse seter i bilen gjør at det er best å rygge etter speil,og uansett nå i disse mørketider er ekstra lys kjekt.Trakk opp ekstra ledning fra batteriet.La et rele bak høyre baklys.Liker ikke å koble ekstralys på orginalledninger.Var greit å trekke ledningen bakfra og frem til dieseltanken,men derfra og frem var det et problem.Endte opp med å trekke ledningen opp i stigtrinnet på førersiden og ut gjennom torpedoveggen igjen.
Kjøpte et arbeidslys på biltema med 2 lyspærer i.Ble bra lys fra det,må jeg si

[/img]
Fant ut når jeg var under bilen hvorfor den er så inni !""#¤%&%(/%!!!! stiv etter senkeing og...

Ikke mye klaring der mellom gummiklossen og "skåla"....
Kjøpte et arbeidslys på biltema med 2 lyspærer i.Ble bra lys fra det,må jeg si

[/img]
Fant ut når jeg var under bilen hvorfor den er så inni !""#¤%&%(/%!!!! stiv etter senkeing og...

Ikke mye klaring der mellom gummiklossen og "skåla"....