Etterfylling frostvæske
Etterfylling frostvæske
Hva er egentlig normalt for etterfylling av frostvæske?
Ser at min (2.4d) synker fra max til min på rundt 2 måneder. (kjører 2000 km i måneden). Bilen har tuslet 200000 km. Er dette normalt?
Begynte å tenke på dette da et tidligere innlegg omtalte bruk av frostvæske som et symptom på at toppakningen hadde planer om å ta kvelden.
Ser at min (2.4d) synker fra max til min på rundt 2 måneder. (kjører 2000 km i måneden). Bilen har tuslet 200000 km. Er dette normalt?
Begynte å tenke på dette da et tidligere innlegg omtalte bruk av frostvæske som et symptom på at toppakningen hadde planer om å ta kvelden.
Last edited by monor on 10 Dec 2007, 20:50, edited 1 time in total.
Jeg fyller litt av og til... Trodde en periode det var noe galt også, men nå syns jeg det ser ut som det holder seg i form bare jeg ikke fyller for mye. Men jeg etterfyller litt av og til...
Jeg har jo den nye «toppen», og den har jo bare trilla rundt 100 med den toppen, så vi får da ikke håpe det er et tegn på det...
Jeg har jo den nye «toppen», og den har jo bare trilla rundt 100 med den toppen, så vi får da ikke håpe det er et tegn på det...
Espen
Jeg kan jo legge til at min fosset vann en dag i sommer. Fylte opp igjen, og etter det har jeg aldri opplevd noe annet en litt etterfylling. Tenkte jeg skulle få tatt en trykktest, men det ble med tanken. Etter dette har jeg nemlig aldri lagt merke til noen lekasjer, bare minimal etterfylling.
Espen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
På min gamle -91 "mista" jeg litt frostvæske - ikke noe dramatisk, men likevel. Fant ut at det lakk bittelitt i en av slangene som går bak til bakre varme (?). Bytta denne med en 50-kroners fra TESS. Det funka helt fint i et års tid - og så var det noen som stjal bilen ei natt. Tenk å stjele en gammel sliten Caravelle.........
Jon Bård - også kalt Jompa
-95 Multivan Allstar - med telt og greier...
- og bilen heter naturlig nok Wolfgang
-95 Multivan Allstar - med telt og greier...
- og bilen heter naturlig nok Wolfgang
Jeg må også etterfylle med ugjevne mellomrom men ser ikke noe lekasje og det blir ikke værre så jeg satser på at det går bra.
http://www.sportsbillosjen.com/
" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
Eg må etterfylle litt på min også. Har fyllt ca 0,5 liter på 2500km.
Min også minka mest da eg var på rjukan/kjørte på austlandet da det var bikkje kaldt. MEtall kryper jo litt saman ved lave temperaturer så om der er ein lekasje ein eller annan plass kan det velvere mulig at den er noko større i kulde?
Men eg er ikkjeb ekymra. Tempen på motoren er veldig fin og bilen går veldig bra til 2,4 D å vere. Vidare ryker den heller ikkje kvitt.
Min også minka mest da eg var på rjukan/kjørte på austlandet da det var bikkje kaldt. MEtall kryper jo litt saman ved lave temperaturer så om der er ein lekasje ein eller annan plass kan det velvere mulig at den er noko større i kulde?
Men eg er ikkjeb ekymra. Tempen på motoren er veldig fin og bilen går veldig bra til 2,4 D å vere. Vidare ryker den heller ikkje kvitt.
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"