T4 syncro - prosjekt
Planlegger å sette på takrails på bilen. Har funnet ut at rails til MB V-klasse bør passe bra, men de er sorte.
Bilen blir sølv og da er det stiligst med rails i blank aluminium. Noen som har peiling på om railsene kan f.eks. glassblåses for å få av den sorte lakken og så behandles etterpå for å holde seg blanke? Hva skal de behandles med?
MVH
Joha
Bilen blir sølv og da er det stiligst med rails i blank aluminium. Noen som har peiling på om railsene kan f.eks. glassblåses for å få av den sorte lakken og så behandles etterpå for å holde seg blanke? Hva skal de behandles med?
MVH
Joha
Bruk heller rails fra Passat stasjonsvogn fra -80 tallet. De er i alluminiumsfarge orginaltjoha wrote:Planlegger å sette på takrails på bilen. Har funnet ut at rails til MB V-klasse bør passe bra, men de er sorte.
MVH
Joha
Hilsen Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
-
Syncronaut
- -

Se f eks her:BayJon wrote:De nyeste passatene da? De er jo blanke de og..
http://www.passatplus.de/umbauteile/dac ... reling.htm
--
Gorm
Takk for tips. Problemet på en T4 er at taket er helt flatt, mens de fleste nye biler har et buet tak som også påvirker festene.
Det ser ut som om Mitsubishi Pajero rails kan være et alternativ. Taket er flatt og railsene er i riktig farge.
Kommer tilbake med endelig løsning slik at andre som har lyst ser hva som passer.
Motoren kommer til uken, så prosjektet går fremover.
MVH
Joha
Det ser ut som om Mitsubishi Pajero rails kan være et alternativ. Taket er flatt og railsene er i riktig farge.
Kommer tilbake med endelig løsning slik at andre som har lyst ser hva som passer.
Motoren kommer til uken, så prosjektet går fremover.
MVH
Joha
-
Syncronaut
- -

Det finnes et firma i Tyskland (eller var det Italia?) som produserer rails som passer til T4. Disse er imidlertid ikke spesialprodusert for T4. Hva var det de het, nå igjen? Cobra, kanskje? Jeg kan sjekke opp det...joha wrote:Takk for tips. Problemet på en T4 er at taket er helt flatt, mens de fleste nye biler har et buet tak som også påvirker festene.
--
Gorm
-
Syncronaut
- -

Tror ikke man trenger å gå lengere enn hit : martin@vwbus.no
Tror også at Norsk Bildelsenter, selger RSL.
Er der noen som vet om det finnes sideskjørt som også går litt opp på dørene. (Helst ikke for skjermbredding).
Tror også at Norsk Bildelsenter, selger RSL.
Er der noen som vet om det finnes sideskjørt som også går litt opp på dørene. (Helst ikke for skjermbredding).
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
-
Martin Sandvik
- -

-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
ETKAen min går ikke lenger enn 2001 modellen, men er overbevist om at de er like. Det er forskjeller iogmet at ikke alle har varme bak, men det har mer med knotter å gjøre enn sjølve dashen.
På T5 derimot er det nå større forskjeller ute og går på slikt og.
På T5 derimot er det nå større forskjeller ute og går på slikt og.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
vwgutt
- -

- Car: T4 , T5 og A6
- Phone: 95024169
min går til 2003. men det eneste jeg kunne finne ut av var forskjell om det var med kolisjonspute og fartskriver... så ikke ut som det var noe forskjell på caravelle og transporter..
Men hanske rom fantes både til polstret og ikke..
men den siden var akkurat samme som på 98 mod. så det stod ikke spesifisert 2003.. de dashbordene kom i 98..
Men hanske rom fantes både til polstret og ikke..
men den siden var akkurat samme som på 98 mod. så det stod ikke spesifisert 2003.. de dashbordene kom i 98..
-
Martin Sandvik
- -

-
Syncronaut
- -

Dette er ikke helt korrekt! Hanskerom for polstret dashbord fantes å få bestilt med en ny bil, men finnes ikke som reservedel! De måtte bestilles spesielt (nesten ingen kjente til dete optionet, tror jeg!), og kan ikke skaffes som reservedel. Det er iallefall svaret folk har fått i Tyskland (div diskusjoner på t4forum.de...), og svaret jeg har fått når jeg har forsøkt gjennom Møller her i Norge!vwgutt wrote:Men hanske rom fantes både til polstret og ikke...
Dersom noen klarer å skaffe dette, gi beskjed!
Jeg har montert en slik istedenfor:
http://www.dalhaeuser.de/t4_tips_u_tric ... klappe.jpg
Gorm
-
vwgutt
- -

- Car: T4 , T5 og A6
- Phone: 95024169
Jeg har fått bedskjed om at det går ann og få... han på møller sa at det ikke fantes hanske rom til bilen min.. men så sa jeg at han fikk sjekke en gang til for jeg har sett det sa jeg.. har det nemlig på AKTE. (kaller det ikke hva det heter pga. ikke så veldig populært og ha det.Syncronaut wrote:Dette er ikke helt korrekt! Hanskerom for polstret dashbord fantes å få bestilt med en ny bil, men finnes ikke som reservedel! De måtte bestilles spesielt (nesten ingen kjente til dete optionet, tror jeg!), og kan ikke skaffes som reservedel. Det er iallefall svaret folk har fått i Tyskland (div diskusjoner på t4forum.de...), og svaret jeg har fått når jeg har forsøkt gjennom Møller her i Norge!vwgutt wrote:Men hanske rom fantes både til polstret og ikke...
Dersom noen klarer å skaffe dette, gi beskjed!
Jeg har montert en slik istedenfor:
http://www.dalhaeuser.de/t4_tips_u_tric ... klappe.jpg
blei litt usikker på polstret jeg nå... er ikke det vanlig dashbord som jeg har i min Caravelle fra 96?facelift med airbag???