Endelig

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
C.haga

Endelig

Post by C.haga »

Nå har jeg endelig fått luft ut av systemet på coachen min, (1,6 td)
men en ting gjenstår,varme apparatet blåser varme når jeg kjører ,men når jeg står på tomgang da kommer det kald luft,hva kan være problemet da.Takk til alle som har hjulpet meg med problemene via denne siden.

Mvh C.haga
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

sansynligvis er det litt dårlig sirkulasjon gjennom varmeapparatregisteret ditt, dette er ikke uvanlig når motorn går på tomgang.
WW
-
-

Post by WW »

Er det ikke egentlig vanlig på en diesel at det blir snaut på tomgang.
Mener min kompis som har en slik sa han har samme symptom og de nyere har vel fått en egen varmer til å ta hånd om dette...
Atomkoffert

Post by Atomkoffert »

Jeg har en 112i og opplever akkurat samme problemet... Håper det er noen der ute som kan gjøre rede for hvorfor dette skjer. Det blir jo grisekaldt med en gang når en kjører i 10÷.... Dessuten lyser temp. måleren nesten 20 minutter i starten av turen hver gang... selv om det er byttet alt av målere og dubbedittter! HJELP!!
Happy Go Lucky
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Dieselene sliter ja. Det er min erfaring og. Hadde 2 nye leie-Syncroer på gamlejobben, den gangen det var mulig å kjøpe T3 Syncro ny, og de sto gjerne en halvtime på tomgang uten reaksjon på varme. Begge to! Når man kjørte, funka det greit.
Den 112i saken skjer min og. På den gamle putta jeg noe foran radiatoren. En hel pappeske hvis jeg ikke husker feil, og det hjalp betraktelig. Jeg tok den vekk igjen i mai...kanskje ikke sååå lurt...
Husk på at før i tiden så var det vanlig å dekke over grillen sin. Hvorfor skulle man ikke gjøre slikt på T3? Tross alt 5km med vannslanger på disse og mye av varmen er borte i kulda før radiatoren.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply