Kjørelys

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Kjørelys

Post by Livar »

Noen som vet hvilken ledning som gjør at bilen har kjørelys? Det må vel være en slags lask mellom lysbryter/rele eller noe og tenningslåsen/ rele eller noe :?: Tenkte å montere tåkelys og bruke disse til kjørelys, det må vel være mulig å koble om det? Og så lurer jeg på om det er montert en motstand eller noe en plass slik at pærene lyser svakere som kjørelys enn som nærlys, eller er det bare tynnere ledninger og mer spenningsfall?
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Sitter som ekstrarele/ledningsnett oppa sikringsboksen. Følg dette. Gråhvitt rele(var det på min iallefall). Var, altså.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
T3 harald

Post by T3 harald »

Du kan få sjå på min...Bur på nærbø......... :)
88 coach aut
90 transporter TD
73 vw 1303s
96 bmw cab
96 ninja 7r Til salgs
Syncronaut
-
-

Re: Kjørelys

Post by Syncronaut »

Livar wrote:Noen som vet hvilken ledning som gjør at bilen har kjørelys? Det må vel være en slags lask mellom lysbryter/rele eller noe og tenningslåsen/ rele eller noe :?: Tenkte å montere tåkelys og bruke disse til kjørelys, det må vel være mulig å koble om det? Og så lurer jeg på om det er montert en motstand eller noe en plass slik at pærene lyser svakere som kjørelys enn som nærlys, eller er det bare tynnere ledninger og mer spenningsfall?
Interessert i koplingsskjema?
Gorm
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Syncronaut wrote:
Livar wrote:Noen som vet hvilken ledning som gjør at bilen har kjørelys? Det må vel være en slags lask mellom lysbryter/rele eller noe og tenningslåsen/ rele eller noe :?: Tenkte å montere tåkelys og bruke disse til kjørelys, det må vel være mulig å koble om det? Og så lurer jeg på om det er montert en motstand eller noe en plass slik at pærene lyser svakere som kjørelys enn som nærlys, eller er det bare tynnere ledninger og mer spenningsfall?
Interessert i koplingsskjema?
Ja hvis du har skjema som viser utgaven med kjørelys hadde det været fint.
Kan ikke finne det i Haynes, det er vel omtrent en særnorsk utgave, er vel ikke så vanlig med kjørelys sørover i Europa... :D
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Jeg koblet opp så tåkelysene står på når parklys er på, og når man setter på hovedlyset.. jeg står ikke så ofte og råner på stasjonen, så jeg trenger ikke parklys alene.. :wink:
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Livar wrote:Ja hvis du har skjema som viser utgaven med kjørelys hadde det været fint.
Kan ikke finne det i Haynes, det er vel omtrent en særnorsk utgave, er vel ikke så vanlig med kjørelys sørover i Europa... :D
Se mail. Kjørelysene er likedan koplet i Norge og Sverige (felles skjema). Glemte å spørre om du kan tysk, dersom du får problemer får du bare ta kontakt så skal jeg forsøke å oversette...
Gorm
Post Reply