noen som vet??
noen som vet??
Noen som vet om det er lov og flytte baksetet i en t4 kombi lenger bak?? eller må jeg kjøpe en 7 eller 9 seter å ta ut masse seter?? vil ha god benplass..
vwfred
Går ut fra at det er en kort kombi du har.
Kombiklassen forutsetter vel at det skal være plass til en tenkt kasse med gitte mål i bakrommet. Det er dette som er grunnen til at baksetet er trøkket så langt fram. Hvis bilen er over 10 år gammel kan du vel omregistrere til personbil uten avgifter tror jeg, men før det koster det avgiftskr. å bygge om, uten at jeg kan detaljene.
Kombiklassen forutsetter vel at det skal være plass til en tenkt kasse med gitte mål i bakrommet. Det er dette som er grunnen til at baksetet er trøkket så langt fram. Hvis bilen er over 10 år gammel kan du vel omregistrere til personbil uten avgifter tror jeg, men før det koster det avgiftskr. å bygge om, uten at jeg kan detaljene.
noen som vet
det er en lang kombi jeg har tenkt å kjøpe... må sikkert høre med biltilsynet jeg da. om hva som er reglene. takk for informasonen 
vwfred
-
Caravelle-Kai
- -

Den lange kombien ha da ganske god benplass bak?
Du kan også kjøpe minibuss og ta ut seter. -Da får du gode seter og god benplass, men er den under 10 år koster omregistrengen ganske mye.
Du kan også kjøpe minibuss og ta ut seter. -Da får du gode seter og god benplass, men er den under 10 år koster omregistrengen ganske mye.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1975 VW 1200 Jeans
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Caravelle-Kai
- -

Det koster 550 for at mannen på trafikkstasjonen skal sette seg inn i bilen og se at du har riktig antall seter.wabby wrote:Omreg fra Buss til Personbil for biler over 11 år koster 550,-
Er bilen nyere enn 10 år, må du i tillegg betale staten for statusendring.
1975 VW 1200 Jeans
1975 VW 1200 Jeans
-
Bergens Caravelle
Det er vel egentlig det nye vognkortet man betaler for.Det koster 550 for at mannen på trafikkstasjonen skal sette seg inn i bilen og se at du har riktig antall seter
Har selv en lang kombi, og det er plenty med benplass, og ikke minst gode seter.
Har også kjøpt en minibuss -97 mod, har ikke hentet den enda, som jeg skal ta ut klappsetene fra. Mener det kommer på ca 16,000,- , skal sjekke det nærmere opp i morgen.
Mvh Yngve Smørdal.
noen som vet
jeg regner med at de på biltilsynet er nøye med fester på seter og belter og sånn. tror dere det går å sveise fester til setene selv, eller må jeg bruke fester som er standard.
Jeg har funnet en kort 8- seter. da tenkte jeg å ta ut benken som står langs sideveggen bakerst å flytte den fremste seterekken bakover. problemet da er at festene på benken krasjer med hjulbuen. derfor må jeg fikse nye fester.
grunnen til at jeg vil ha så god plass, er at det skal bygges om en del for comforten`s skyld.. hvis dere lurer på det
en annen ting helt til slutt: hvor sinnsykt er det at vi må betale for å ta ut seter i en bil, når vi må betale mere for å få de ekstra seterne når vi handler bilen. Jeg tror jeg flytter til hytta mi i sverige snart.
Jeg har funnet en kort 8- seter. da tenkte jeg å ta ut benken som står langs sideveggen bakerst å flytte den fremste seterekken bakover. problemet da er at festene på benken krasjer med hjulbuen. derfor må jeg fikse nye fester.
grunnen til at jeg vil ha så god plass, er at det skal bygges om en del for comforten`s skyld.. hvis dere lurer på det
en annen ting helt til slutt: hvor sinnsykt er det at vi må betale for å ta ut seter i en bil, når vi må betale mere for å få de ekstra seterne når vi handler bilen. Jeg tror jeg flytter til hytta mi i sverige snart.
vwfred
-
Caravelle-Kai
- -

Re: noen som vet
Bussene kostet mindre ved innkjøp, så det man må betale er en viss prosent av det man sparte da bilen var ny.vwfred wrote:en annen ting helt til slutt: hvor sinnsykt er det at vi må betale for å ta ut seter i en bil, når vi må betale mere for å få de ekstra seterne når vi handler bilen. Jeg tror jeg flytter til hytta mi i sverige snart.
Jeg måtte betale 10%. -Bilen er registrert i november 96.
1975 VW 1200 Jeans
1975 VW 1200 Jeans