Seter

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
ThomasKH
Car: 1998 2,5 TDI T4

Seter

Post by ThomasKH »

Hei! Er ny på dette forumet, har lest masse her og du verden hva man finner ut :)

Kjøpte meg T4 TDI for noen mnd siden og nå har jeg også fått disse "klonkelydene" det er egen tråd om her..

Men til spørsmålet mitt. Er ute etter seter til bilen. Skal gjøre om fra kombi. Har fått tilbud om 2+3 seter fra en lang utgave og et annet tilbud fra en som har vært 10-seter (antar denne også er lang :)) Vil noen av disse setene (m/setebelte) passe i min korte utgave???
vwt3van

Post by vwt3van »

ja di vil passe i den korte utgaven siden det er samme utgave av bilen
bil atv scooter mekke båt
stste
-
-
Phone: 41145417

Post by stste »

Men. Du har ikke lov til å sette inn seter som ikke følger med kjøre retningen, for eks side seter baki eller bakovervendte seter fra multivan. Unntak fra regelen er kun hvis din bil kom orginslt med slike seter. Ellers kan du stappe inn sitteplasser til det er fullt. ca 8 er det vel plass til i den korte. Jeg har spurt biltilsynet og Møller om dette, så jeg regner med at det stemmer.

Når det gjelder innfesting kan det hende at du må sette inn plater med gjenger i på undersiden av bilen. Disse har møller og de skal nagles fast under bilen. Da er det lurt å skru fast setene først, sånn at du er sikker på å sette de nøyaktig på plass. Man bør være to personer eller ha ekstremt lange armer.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
ThomasKH
Car: 1998 2,5 TDI T4

Post by ThomasKH »

Hei igjen og takk for svarene! Har nå ordnet så jeg muligens kjøper seter i morgen. Det med kjøreretningen var jeg klar over så det passer jeg på. Greiest å få noe "bolt-on", har riktignok lange armer, men tror ikke jeg rekker rundt bilen.. :)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Det Stian fra Larvik nevner handler om hva bilen er typegodkjent med i Norge.

Min ex.buss nr.1 hadde fem seter, to+tre langsgående bakerst. Dette var en norsk konstruksjon som ble solgt på markedet, og en bil som kun har hatt seter i fartsretningen eller færre seter kan ikke få langsgående seter montert.

Jeg kan, iht forskrifterne, få montert den manglende toseteren bakerst om jeg napper ut det enkeltsetet jeg har i skyvedøra på den korte Caravelle CL'n som jeg har. En stund vurderte jeg sågar å regge den opp tilbake til minibuss men når alle ulempene slo inn, bl.a som ved nyttår da ikke minibusser lengre kunne kjøre i kollektivfeltene, så droppa jeg det.

Og sist, men slett ikke minst, velkommen til forumet til Martin, Rune og Rune samt oss "menige" her !

mvh,
Yngve S
pratsjuk før ferien
Post Reply