Gratulerer, fin bil. Det ser jo fint ut dette. Nytt eksosanlegg er jo hel konge, da. Skal nok gjøre det samme med min motor etterhvert.
Men jeg ville nok ha bytta ut de dekslene over ventilene (i stål) og satt på nye korkpakninger samtidig, det blir lettoljelekkasjer her. De ståldekslene ser veldig rustne ut og det kan fort bli lekk av olje gjennom dem. Måtte akkurat bytte dekslene på min doka med 112inj, så det er lurt (og en rimelig operasjon). Faktisk så jeg ikke at det var "småhull" i dem før jeg plukket dem av og gjorde dem rene. Men da så jeg også at det var ørsmå rusthull i dem også. Blir visst stadig lekk fra disse, sies det.
Ellers er vel kopperrørene til gassanlegget i innredningen et mindre problem. Det som må sjekkes er nok heller pakningene i skjøtene og ikke minst slangene som blir gamle og morkne. Slanger ville jeg har bytta, og jeg ville ha montert en gassvarsler i bilen med tanke på eventuelle lekkasjer slik at en kan sove trygt i bilen.
Innredningen din er en norsk Rico-innredning bygget på Karmøy i Rogaland. Rico Campers eksisterer visst fortsatt, kanskje du kan få tak i originaldeler om det trengs? Jeg mener dette er riktig adresse: Bøvågen 35 4262 Avaldsnes, tlf. 52 83 91 00
Hjulkapsler er jo originalt og fint på stålfelger på disse bilene. fint at du holder den så original som mulig. Sjøl har jeg pyntet på min bil med noen fine coach-felger (fra T3 caravelle coach fra slutten av 1990-tallet). Det er jo også fint på disse bilene og også originalt. Noe andre alternativer er ikke aktuelt for meg.
Lykke til videre med en fin bil!!!!