Skal hente -06 Caravelle. Hva må jeg se etter?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
t5bus

Skal hente -06 Caravelle. Hva må jeg se etter?

Post by t5bus »

Hei
Har kjøpt en T5 Caravelle og skal hente den i helga. Km65000. Bilen har komplett servicehefte og webasto kjørevarmer. 1,9TDI. 8 seter. Er det noe spesielt jeg skal se etter eller være oppmerksom på. Håper på tilbakemeldinger...
Bjørnar
34 år
-06 T5 Caravelle
monor
-
-

Post by monor »

ta en prøvetur på humpete vei for å avdekke ulyder fra hjuloppheng etc. gjorde ikke det selv og angrer nå selv om jeg får det på garanti.

Sjekk også at oljeskift er tatt. måtte forklare vw forhandler i detalj om at bilen skulle ha oljeskfift selv om det var long life service......
t5bus

Post by t5bus »

Da var bilen hentet. Meget fornøyd:-) Forstår det slik at det er en serviceindikator på disse. Kan man kjøre opptil 30000km på et oljeskift, eller bør man skifte olje imellom? Hører at Castrol er bra olje for disse - andre erfaringer?
Bjørnar
34 år
-06 T5 Caravelle
monor
-
-

Post by monor »

Skifte på 15'. Merker at det er delte meninger om dette. Serviceindikatoren på min blinket. Ville da ha ny olje. Ellers skal vel olje være en forholdsvis billig investering i lang levetid på motoren.

Skummet gjennom brukerhåndbok. mener det også der står nevnt at olje skal skiftes på 15000.
Post Reply