riktig, du plugger hullet til innsuget og lar en slange gå til en beholder
det sitter en føler montert på slangen og denne er det også viktig å rengløre innvendig, ser ut som det er en temp føler, noen som vet dette?
når det gjelder tenning husk å ta av vakum slange siden du nevnte at den "hopper" frem å tilbake men det og kan tyde på at kamvinkelen varierer, dette kan tyde på slitt rotoraksling(sideveis slark)det er viktig å smøre denne(under skumputen under rotoren)
har med hell brukt å justere tidligere tenning og har tatt det på "feelingen" men pass på for som tidligere nevnt tenningsbank
CO måling...
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Da gikk bilen tilslutt igjennom, jeg fjernet slangen fra motor til innsug, og la en slange til en 0,5l flaske med hull i og en sokk utenpå..
her ble det nevnt at det måtte være potte tett opplegg, jeg fikk høre av en annen at det MÅTTE være luftehull så motoren fikk puste, så jeg gjorde det.. Mulig det er innbillning, men jeg syns den ble litt kvikkere! COen var hvertfall strøken iflg testmann..
Fikk forresten en eksoslekkasje på lyddemperen, så jeg tok den vekk og erstattet den med 2 simons potter jeg fant i garasjen, tøff lyd!
Jeg har hørt om motorer som ikke reagerer helt bra på mindre motstand i eksosen, er 112ern følsom på dette? gikk ikke dårligere hvertfall..
her ble det nevnt at det måtte være potte tett opplegg, jeg fikk høre av en annen at det MÅTTE være luftehull så motoren fikk puste, så jeg gjorde det.. Mulig det er innbillning, men jeg syns den ble litt kvikkere! COen var hvertfall strøken iflg testmann..
Fikk forresten en eksoslekkasje på lyddemperen, så jeg tok den vekk og erstattet den med 2 simons potter jeg fant i garasjen, tøff lyd!
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"