What do you think of using biltema turbo diesel oil?
What do you think of using biltema turbo diesel oil?
I use it in my syncro but i go through more than if i were to use a oil from one of the top brands,is it good or bad?
BACK WITH A DUB AFTER 10 YEARS WITHOUT
Du som bor i Bergen, har jo Oljelageret i nærheten.
De leverer Fuchs, som jo er ledende "factory fill" merke.
www.oljelageret.no
De leverer Fuchs, som jo er ledende "factory fill" merke.
www.oljelageret.no
-
Harald Hansen
- -

- Car: 1986 T3 Syncro
Det er ingen "bakgårdsraffinerier", all olje kommer fra de store raffineriene. Hvis olja oppfyller standarden som motoren skal ha (står bokstavkode på dunken) så kan du fylle den på med god samvittighet.
Kilde: Tom Sheppards Vehicle-dependent Expedition Guide.
Kilde: Tom Sheppards Vehicle-dependent Expedition Guide.
Harald Hansen
2003 Multivan Syncro m/ hevetak
1988 T3 Syncro C, to sperrer, 225/75R16, 1,9 TD (AAZ)
2003 Multivan Syncro m/ hevetak
1988 T3 Syncro C, to sperrer, 225/75R16, 1,9 TD (AAZ)
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
En jeg kjenner lurte på dette, og sendte inn prøver til egnet lab. Svaret viste like mye forurensning i biltema's fullsyntetiske som oljen han hadde byttet ut i bilen sin etter 4000km.. !
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
litt rart og høre siden tester i sverige viser at det er samme olje som staoil selger, og staoil har heller aldri nekta på at de selger sin olje til biltema (ei heller bekrefta). Også da rart at NAF gikk ut i høst og sa at det er idioti og betale flere hunfdre kroner pr liter olje når olja du får på biltema, thorshow osv er like bra og i enkelte tilfeller bedre.Syncroeier wrote:En jeg kjenner lurte på dette, og sendte inn prøver til egnet lab. Svaret viste like mye forurensning i biltema's fullsyntetiske som oljen han hadde byttet ut i bilen sin etter 4000km.. !
men, det er flust av vandrerhistorier rundt biltema, og kameraten din har jeg hørt om i ca 15 år nå så......
pål
t-3 1,6td buss 82mod
Member of: Rundlyktgeriljaen
Member of: Rundlyktgeriljaen
EU eller Nato (usikker på hvem) stiller et minstekrav på olje, dette er fordi i tilfelle krig så må all olje tas inn og brukes på krigsnødvendige kjøretøy ( når jeg skriver dette minner det mer om nato en EU) all olje oppfyller disse kravene. jeg bruker Felleskjøpet sin. står statoil logo i hjørnet på kanna. så castrol kan ryke å reise!
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
til dette tør jeg faktisk, uten å bli uvenner med noen..å si er bullshit..Syncroeier wrote:En jeg kjenner lurte på dette, og sendte inn prøver til egnet lab. Svaret viste like mye forurensning i biltema's fullsyntetiske som oljen han hadde byttet ut i bilen sin etter 4000km.. !
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
Harald Hansen
- -

- Car: 1986 T3 Syncro
Bruker Felleskjøpet sin 'Super Turbo' på TD eller 'Comma' 20-50' på eldre wbx motorer. Ingen problemer så langt, og 'Comma' kommer i hendige 5 liter kanner, veldig greit for oss som trenger fire og en halv med filterskifte. Forresten den lokale Bilextra-forhandler i Krsand påstår at 'Fram' filtere er bedre enn originalvare, noen som mener noe om dette?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Det må da være som mål for blinkskyting..Andrew wrote:Forresten den lokale Bilextra-forhandler i Krsand påstår at 'Fram' filtere er bedre enn originalvare, noen som mener noe om dette?
VW sine originalfiltre har vanligvis to innvendige ventiler, og det har jeg aldri sett på Fram sine produkter.
Bosch og Mahle pleier også å ha dette, og begge disse er blant VW's filterleverandører.
Jeg har båre dårlig erfaring med Fram på både VW, Saab, Toyota og Volvo.
Oljetrykket kommer litt senere enn med originalfiltre, og jeg synes ikke noe om å se på ei lysende oljelampe på en motor som er startet opp.