Liten rapport. Har jo vært på Buscamp og det var jo ikke helt uten innsats..
Vi var allerede forsinket pga 3xinfluensa når vi gjorde oss klare for avreise på torsdagen. Da valgte eg å montere lysforsterkersettet fra Biltema. Et sett eg forøvrig har hatt på de tre forrige bilene mine og som anbefales. Problemet var ekstrem ledningssalat bak sikringboksen og under dashbordet. Var så uoversiktlig at Doktor Bjørnar måtte tilkalles. Han var smått rystet over "jobben" som har blitt utført. Bilen ble jo importert fra Tyskland og noen har montert automatiske kjørelys, defa alarm, ekstralys, fartsholder, strømuttak, etc. Men ikke godt nok. El-teip, brente ledninger og kaos. Doktoren ryddet opp og koblet det nødvendigste på nytt. Men el-vindu ble glemt, artig med bompenger da...
Ikke var det liv i eberen heller så ei kupevifte og slengledning ble erstatning.
Første etappe var kort og overnattinga kald i heimfylket.
Her er vi på tur mot Dovre.
Andre overnatting var Våga.
På lørdag tok vi Valdresflya:
Denne stod og godgjorde seg i Numedal:
...Golsfjellet, Tunhovd og Imingsfjell før vi kom til Tinn. Fort gikk det ikkje med henger, full last og standard JX. Men med god hjelp av Rapidspeed ble pumpa justert opp og endel uregelmessigheter i motorrommet rydda opp. Takk Jan Ronny!!
Det nye forteltet var noget større enn forventet:
Min favoritt på treffet
Herrlig bil!
Treffet var kanontrivelig og vi skal tilbake neste år.
Lille Iver koser seg i camper:
Søndag var vi siste vw ut fra campingen og brukte dagen på å sose rundt i Vest-Telemark før vi fant en nydelig plass ved Bandak for natten. Uten strøm uten eber...
Mandag fant vi ut at Bergen fristet så vi satte nesen vest over Haukeli og Hardanger. Fiiin tur i dårlig vær som ble strålende sol. Deilig å ligge innendørs og få seg en dusj.
Haukeli:
Hardanger er flott!
Tirsdag var eg innom verkstedet til en kompis på Nesttun for å sjekke eberen og DA virka den.. Hm. Fant ut at den særdeles treige giringa på turen skyldtes en gåen mansjett på overføring ved kassen. Ny ble bestilt på møller og levert kl 10 neste dag.
I dag ble det demontering av giroverføring, rengjøring (!!), oppsmøring, montering og vips: lekende lett giring. Men under bilen oppdaga eg at slangen som leder kjøkevæske fram til varmeapparatet hadde ligget mot drivakslingen Venstre bak. Den ble kappet og rørdel ble skjøtt i. Det som er pussig er at kjølevæskenivået ser ut til å være i orden. Varmeapparatet har vært ustabilt på turen og ble bedre med det samme. Men hvor fyller eg på den kjølevæska som åpenbart mangler? Hm.
Kompis Olsen har litt av hvert i sitt nye verkstedlokale... Det er for øvrig et vannvittig flott lokale, nylig nedlagt forsvarslager.
Disse stod i Bergen.
Hos min kompis Marius liiike ved Brann stadion. Ulriken rett bak.
Marius har vært innom her på forumet. De har en knallfin T4 Eurovan VR6. Nyydelig bil å kjøre!
I mårra kjører vi nordover langs Vestlandet og det går myye radigere nå som dieselpumpa er oppjustert. Skulle bare fått liv i intercooleren nå...
Å kjøre T3 på tur aldri begivenhetsløst