Bilen er altså en T4 Syncro TDI (m/ chip) fra 1999 (reg. 98 ), 167.000 på telleren da jeg kjøpte den i 2007, nå har den rullet 195.000. Buss nr. 1, som jeg etter hvert omregistrerte til 9-seter personbil.
Får bare legge ut litt info nå, så må jeg fylle ut litt etter hvert hva som har blitt gjort etc. Målet er en bil som brukes til daglig, men som også egner seg til tur og overnatting. Har beholdt 8 seter og laget en liten camperinnredning.
Gjort så langt:
- Omregistrert til 9-seter personbil. Fjernet først et av klappsetene på høyre side bak og så det andre da jeg begynte med benkeinnredningen.
- Minicamper-innredning med et par-tre skap, et par skuffer, kjøleskap, litt oppbevaring, en liten kjøkkenbenk og litt elektrisk dilldall <b><u>Innlegg 1 Innlegg 2</u></b>
- Nytt speil på høyresida da en tulling knakk det gamle (bilen stod parkert med høyre side mot fortauet) på veg hjem fra fylla sikkert. Fikk et fra høggern som jeg lakkerte, ble ikke så verst.
- Installert ekstrabatteri med skillerelé under førersetet. Leverer strøm til radio, subwoofer, kjøleskap, sig.uttak. Styres av brytere i dash, kjøpte en taxi/innelys-bryter og en taklufter-bryter fra ebay, som har belysning og greier. Link til innlegg
- Fikk en billig in-dash stereo med 7" skjerm som er installert, med navi. Fikk også en aktiv sub til 250 kr som jeg har plassert under passasjersetet. Link til innlegg
- Montert gardiner fra ebay
- Led-pærer til innebelysningen. Litt mindre lys, men bruker mye mindre strøm.
- Nettopp bytta ett hjullager foran og ett bak. Mistenker at det bak har vært dårlig hele tiden, har gått med planer om å støyisolere bilen, men nå ble den plutselig veldig "stille" gitt.. Det foran var litt lettere å pinpointe, og da viste det seg at det bak også var dårlig.
- Installert 6.5" komponentsett med diskanter i dash. Infinity Reference 6520 SCS som gikk sånn tålelig på dybden.
- Bytta alle ledninger i førerdør. Lodda inn og trukket med kabelstrømpe.
- Installert ekstralys, Bosch Rallye 175 Xenon
- Montert Cruisecontrol
To-do-lista som blir stadig lengre:
- Gjøre ferdig campinginnredningen, og fikse ei seng. Kommer til å bli en løsning langs innredning ca 50 cm over gulvet, slik at jeg kan legge en luftmadrass oppå den og over 2-setern bak når den er nedslått.
- Litt rust/småplukk. Noe rust i hjulbuer, rundt tanklokk, skyvedør, litt steinsprut, et par små parkeringsbulker (idioter som bulker og stikker av).
- Div. elektrisk. Montere bryter for å skru på innelyset uten å åpne dørene. Har kjøpt en taxi/innelys-bryter fra ebay som skal styre dette. Sig.uttak bak i sidene på bilen, noen på kjørestrøm og noen på konstant-strøm. Montere voltmeter og amperemeter i dash. Har disse liggende..
- Ryggekamera som ligger og venter.
- Kanskje et par kulere lykter etter hvert. Angel Eyes?
- Utvide Defa-varmeren til kupevarmer slik at jeg kan bruke litt 220V fra det uttaket
- Få en fornuftig plassering av det hersens resevehjulet midt under bilen.
Så noen fåtås
Litt etter jeg kjøpte den. Litt kjipe stålfelger og gaffet speil hehe. Den er tidligere omlakkert på to paneler som dere ser.